Ar kitokie nusipelno būti suprasti? | kl.lt

AR KITOKIE NUSIPELNO BŪTI SUPRASTI?

  • 0

Kuo tenka sumokėti už pasipriešinimą primetamoms normoms ir kuo baigiasi akistata su savimi, savo tikruoju "aš"? Į atsakymo paieškas leidžiasi perspektyvių šokėjų duetas iš teatro "PADI DAPi Fisch".

Nielso Claeso ir Gintarės Marijos Ščavinskaitės šokis, lydimas pulsuojančios elektroninės muzikos, ir latvių aukštosios mados prekės ženklo "One Wolf" kostiumai – iš šių dedamųjų sukurtas šokio spektaklis "Aside" pirmą kartą pristatomas ir Kaune.

"Aside" – tai kūrinys, kalbantis apie nepritampančiojo iššūkius. Kiekvienas ieškome būdų pritapti visuomenėje, siekiame pažinti ir priimti save. Nuolatinės tapatybės paieškos su lydinčia baime būti nepriimtam, yra svarbi asmenybės formavimosi dalis. Tačiau kas nutinka, jei esi nuošalyje – už visuomenės nustatytų ribų?

Šokio trauka

"Kai vaikystėje manęs paklausdavo, kuo noriu būti užaugusi, visada atsakydavau, jog būsiu dainininkė, aktorė, šokėja arba matematikos mokytoja. Be pastarojo noro, viskas bylojo apie mano meniškąją prigimtį, – paprašyta prisistatyti Kauno publikai, sako G.M.Ščavinskaitė. –  Nusprendžiau vidurinę mokyklą baigti kartu su šokiu ir jau nuo to momento žinojau, kad noriu visą savo gyvenimą sieti su tuo. Po studijų patekau į Kauno šokio teatrą "Aura". Turėjau garbės susipažinti ir dirbti su daugybe įvairių menininkų ir tai dar sustiprino mano norą tęsti kelionę šioje srityje."

Kūrybos suvesta su šokėju N.Claesu ji netruko suprasti, kad juos sieja ne tik tas pats menas, bet ir idėjos bei požiūris į pasaulį. Pradėję laisvai samdomų atlikėjų karjerą šokėjai iškart nusprendė imtis veiklos kartu. "Svarstėme, kur galėtume įgyvendinti savo idėjas – taip atkeliavome į Klaipėdą, kur šokio teatras "PADI DAPI Fish" mus šiltai priėmė", – kūrybos odisėją atskleidė pašnekovė.

Iš Belgijos kilęs N.Claesas sako šokį pamilęs dar vaikystėje, o  paauglystėje, kai pastebėjo, kad judesys padeda išreikšti jausmus, meilė jam dar labiau išaugo. "Nusprendžiau studijuoti šokį ir man pasisekė, kad savo kelyje galėjau mokytis iš įkvepiančių choreografų. Jausdamas, kad galiu papasakoti žiūrovui daugiau ir siekdamas kūrybinės laisvės, nusprendžiau tapti laisvai samdomu šokėju", – belgų kilmės kūrėjas džiaugėsi šokio teatro "PADI DAPI Fish" suteikiama kūrybine laisve.

Nesiekiame piršti propagandos apie lygybę, tiesiog norime priminti, jog svarbu elgtis su kitais taip, kaip norime, kad su mumis elgtųsi.

Griauti stereotipus

Paklausti, kaip atsirado spektaklio idėja, šokėjai sako atkreipę dėmesį į stereotipus ir kategorijas, kurias visuomenė labai dažnai taiko. "Nesvarbu, ar kalbame apie odos spalvą, seksualinę orientaciją, negalią, lyčių skirtumus, ar kilmės vietą – visi norime rasti savo vietą visuomenėje. Kodėl mes visi, susidurdami su tais pačiais iššūkiais, vis tiek nesuprantame vieni kitų? Ir kaip jaučiasi tie, kurie neatitinka visuomenės normų? Kadangi translytiškumo tema ypač išryškina šią problematiką, nusprendėme ja pasiremti kuriant šį spektaklį", – aiškino kūrybinis duetas.

Spektaklis kuriamas Lietuvoje labai jautria, dažnai tabu laikoma tema. Ką stebėdamas šokį turėtų suprasti žiūrovas?

Dueto šokėjai sako norį parodyti kitą šios temos pusę, kuri daugumai atrodo tolima ir jų neliečianti, tačiau kiekvienas turime abejonių, kompleksų – ypač, kai ryškiai skiriamės nuo daugumos. Žmonės yra linkę pamiršti, kad kiekviena istorija – daugiabriaunė ir nėra vieno teisingo kelio ar atsakymo. Kitokiems žmonėms dažnai nesuteikiame šanso būti suprastiems. Norime parodyti, kad, jei žmonės būtų atviresni vieni kitiems, visuomenėje ir politikoje nebūtų tiek problemų", – pastebėjo kūrėjai.

Menininkai įsitikinę: neapykanta žmonėms, kurių nesuprantame, virsta tyčiojimusi, nepaisant to, ar tai darome sąmoningai, ar ne. "Tokie veiksmai gali turėti rimtų pasekmių šių žmonių emocinei būklei ir savivertei. Nesiekiame piršti propagandos apie lygybę, tiesiog norime priminti, jog svarbu elgtis su kitais taip, kaip norime, kad su mumis elgtųsi, būti atviriems ir suprasti vieniems kitus", – sakė G.M.Ščavinskaitė ir N.Claesas.

Ne tik paaugliams

Jaunų atlikėjų teigimu, tema pati savaime aktuali paaugliams: spektaklyje kalbama apie vidines kovas, kurios vyksta formuojantis asmenybei.

"Mano atmintyje paauglystė – sunkiausi gyvenimo metai. Bandžiau suprasti, kas iš tiesų esu ir kur priklausau. Buvo sunku ir dėl to, kad patyriau patyčių, tačiau einant metams ėmiau suprasti ir iš manęs besityčiojusiųjų pusę – jie tiesiog nesuprato mano požiūrio. Šis žinojimas man labai padėjo, todėl tikiu, jog paaugliams svarbu suprasti, kad jie ne vieninteliai taip jaučiasi", – prisipažino N.Claesas.

"Visuomet buvau "tas vaikas ant tvoros" – nuo mažens mėgdavau stebėti ir tyrinėti žmonių elgseną, bandydama rasti priežastis, pateisinimus jų veiksmams. Žinoma, noras pritapti man nebuvo svetimas, vis ieškojau savo vietos socialinėse džiunglėse, – atviravo G.M.Ščavinskaitė. – Sukausi gan ekstremaliose grupuotėse, kad greičiau suprasčiau pačią save ir kitų vertybių sistemas – taip susidėliojau savąsias. Šis polinkis stebėti ir analizuoti manęs neapleido iki šiol, tad sukauptą patirtį, įžvalgas apie patirtas situacijas sudėjau ir į spektaklį."

Vis dėlto kurdami spektaklį jiedu norėjo kalbėti su kiekvienu žiūrovu nepriklausomai nuo amžiaus. Savo spektakliu jie norėjo atskleisti daug nagrinėjamos temos sluoksnių, todėl stengėsi sukurti tokią choreografiją, kuri kalbėtų auditorijai priimtina kalba ir kartu neprarastų temos daugiasluoksniškumo.


Vardai ir veidai

Šokio spektaklio "Aside" kūrybinė grupė: produkcija – šokio teatras "PADI DAPI Fish"; idėjos autoriai, choreografai ir šokėjai: G.M.Ščavinskaitė, N.Claesas, garso dizaineris – Andrius Stakelė, kostiumai – "One Wolf", teatro meno vadovė – Agnija Šeiko.


Kas: Šokio spektaklis "Aside".

Kur: Kauno kultūros centre "Tautos namai".

Kada: Vasario 23 d. 19 val.

GALERIJA

  • Ar kitokie nusipelno būti suprasti?
  • Ar kitokie nusipelno būti suprasti?
  • Ar kitokie nusipelno būti suprasti?
Organizatorių nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS