Tiltai tarp sąmonės, pasąmonės ir kasdienos | kl.lt

TILTAI TARP SĄMONĖS, PASĄMONĖS IR KASDIENOS

Kauno fotografijos galerijoje durys atveriamos į jaunosios kartos fotomenininko Eugenijaus Barzdžiaus parodą, pristatančią keturis fotografijų ciklus: "Sąsajos", "Pelkės derlius", "Banglaužiai", "Lėtas pasinėrimas", kuriuose atskleidžiamas išorinės aplinkos ir žmogus tarpusavio ryšys.

Sąmonės ir pasąmonės jungtys

Menininkas baigė Dokumentinės fotografijos bakalauro studijas Velso universitete Niuporte (Jungtinė Karalystė), šiuo metu magistro studijas tęsia Goldsmiths universitete Londone. Autorius yra surengęs keturias personalines parodas, dalyvavęs grupinėse parodose Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, Škotijoje, Prancūzijoje, Danijoje.

Ekpozicija pradedama nuotraukų ciklu "Sąsajos", kuriame tapybiškas fotografijų paviršius kontrastuoja su monolitinėmis architektūros formomis.

Tiltų konstrukcijų fragmentai E.Barzdžiaus kūriniuose primena šaltas, uždaras erdves, kurių mastelyje žmogus tarsi pranyksta. Ritmiškai atsikartojančiomis formomis, dominuojančiomis linijomis, pilkos spalvos atspalviais autorius žiūrovą skatina susimąstyti apie įprasto objekto (tilto) ir žmogaus sąsają.

Menininkas tarsi klausia: "Kokio tilto reikia, kad jis sujungtų mūsų sąmonę ir pasąmonę, kad suprastume mastelį?" Tilto vaizdinys fotografo kūriniuose suabstraktėja, primindamas nepažintą erdvę, kurioje ieškoma atsakymo į kūrėjo iškeltą klausimą.

Fotografijų paviršius toks kietas, kad, bandant pro jį prasikverbti mintimis, vis atsimušama į storas sienas. Tuomet pasitelkiamas meditatyvus žvilgsnis, pranyksta erdvių ribos ir realybės suvokimas, kuris ima paklūsti jausminiams impulsams.

Išgyventi pelkėse

Cikle "Pelkės derlius" menininkas nutolsta nuo monolitinių formų, žvilgsnį sutelkdamas į prieblandoje skendinčius laukus, yrančias tvoras ir nedidelius, rankomis ręstus pastatus, primenančius lūšnas.

Fotografijose užfiksuota 2002 m. grupės pensinio amžiaus žmonių "įsteigta savarankiškai valdoma erdvė pelkėtose Šiaulių miesto ribose". Atokus ir atšiaurus miesto paribys žmonėms tapo namais. Ryžtas ir kova už būvį padėjo prisijaukinti nesvetingą erdvę, garantuojančią ne tik pastogę, bet tapusią ir prasimaitinimo šaltiniu: senjorai patys augina ir prižiūri daržoves, vaisius, prieskonius. Mažos trobelės, statytos iš vietoje rastų medžiagų, apdriskę šiltnamiai, tvoros, rimti senolių veidai fotografijose nebyliai kalba apie išgyvenimą, kurį nuolatos lydi laikinumo jausmas.

Akistata su stichijomis

Laikinumo, nyksmo, kaitos nuotaika juntama ir fotografijų cikle "Banglaužiai". Čia įamžina Niuborgo (Danija) miesto paplūdimyje esančios, nežinomų menininkų kurtos skulptūros. Plaunamos bangų, veikiamos audrų ir vėjų, jos praranda savo funkciją – būti paplūdimio smėlio apsauginiais banglaužiais ir tampa bendro kraštovaizdžio dalimi.

Šiame fotografijų cikle aiškiai juntama gamtos didybė, veržlumas ir žmogaus bejėgiškumas. Kažkada turėjusios aiškiai apibrėžtą funkciją, skulptūros virto savo pačių liekanomis, neatsilaikusiomis prieš vandens ir oro stichijas.

Vidinio pasaulio kadrai

Cikle "Lėtas pasinėrimas" menininkas atsiriboja nuo gamtos tematikos – pereina prie žmogaus socialinių ryšių analizės.

Viename iš Vilniaus barų autorius įrengė improvizuotą fotostudiją, kurioje fotografavo visus norinčiuosius. Atsisakydamas fotografinio instruktavimo (paliepimų pakreipti veidą į vieną ar į kitą pusę, raginimų šypsotis ir t.t.) E.Barzdžius savo dėmesį sutelkė į skirtingus žmonių vidinius pasaulius, kurie atsispindi fotografijose.

Nors baras yra ta erdvė, kurioje lankantis stengiamasi pasilinksminti, atitrūkti nuo rutinos, susitikti su draugais, dauguma įamžintų žmonių – susimąstę, liūdni, vieniši. Žvelgiant į fotografijų ciklą, kyla klausimas: ar socializuodamiesi, stengdamiesi pritapti, mes per ilgai neužsibūdame su kaukėmis, kurios slepia mūsų tikruosius "aš"?

E.Barzdžiaus fotografijos pasižymi konceptualiu turiniu, susikoncentruojama į fotografuojamą objektą. Kūrinių vizualioje raiškoje svarbi tampa kiekviena detalė: šviesos blystelėjimas, šešėlio poslinkis, atspindys, spalvų dermė. Nuotraukose autoriui svarbi vaizdo dinamika, paveikianti žiūrovo emocijas ir prikaustanti jo žvilgsnį.


Kas? E.Barzdžiaus fotografijos paroda.

Kur? Kauno fotografijos galerijoje.

Kada? Veikia iki gruodžio 27 d.

GALERIJA

  • Tiltai tarp sąmonės, pasąmonės ir kasdienos
  • Tiltai tarp sąmonės, pasąmonės ir kasdienos
  • Tiltai tarp sąmonės, pasąmonės ir kasdienos
Facebook nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS