Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio | kl.lt

PALEMONO GYVENTOJAMS – KOŠMARIŠKOS NAKTYS PRIE GELEŽINKELIO

Palemono gyventojams miegoti trukdo traukinių vagonų sąstato formavimo dunksėjimas ir šaižus dispečerio balsas per garsiakalbį. Pabodo jiems ir tušti "Lietuvos geležinkelių" pažadai už europinius pinigus įrengti akustines garso sieneles.

Naktinis triukšmas

"Didžiausia problema, kad Kauno intermodaliniame terminale (KIT) stipriai triukšmaujama, nes ten formuojami traukinių sąstatai. Triukšmaujama praktiškai kiekvieną naktį, nes vyksta vagonų skirstymas. Barška visas vagonas ir dar sudunksi trenkdamasis į kitą. Tai senas stalininis metodas, kai užtempia vagoną ant suformuoto kalniuko, jį atkabina, paleidžia žemyn ir iešmais nukreipia į skirtingus kelius. Po to tie vagonai atsitrenkia į jau stovinčius kitus", – pasakojo Palemone gyvenantis Romas Vadeika.

Jį stebina ir "Lietuvos geležinkelių" darbuotojų darbo kultūra, tiksliau, jos nebuvimas. Gyventojai nesupranta, kodėl naktį keli darbuotojai negali šnekėtis per radijo stoteles, o darbinė informacija apie skirstomus vagonus pranešama per garsiakalbius.

Triukšmaujama praktiškai kiekvieną naktį, nes vyksta vagonų skirstymas. Barška visas vagonas ir dar sudunksi trenkdamasis į kitą.

"Dabar naktimis rėkia per garsiakalbius kaip kokiame Sibire. Nuolat girdime, kaip šaižiu balsu sako: "Tokį ir tokį vagoną į tam tikrą kelią." Ir tada paleidžia vagonus nuo kalniuko. Negi jie negali nusipirkti radijo stotelių? Ta informacija reikalinga vos keliems dirbantiems žmonėms, tačiau dabar atrodo, kad apie skirstomus vagonus turi žinoti visa apylinkė. Šie naktiniai rėkavimai, priklausomai nuo vėjo krypties, girdisi ir Neveronyse, ir Palemone bei Petrašiūnuose", – pasakojo Palemono gyventojas.

Vietos gyventojai "Kauno dienai" užsiminė, kad jau ne kartą "Lietuvos geležinkelių" vadovų prašė įrengti akustines garso sieneles, tačiau iki šiol girdėjo tik tuščius pažadus.

"Žadėjo, kai Kauną pasieks "Rail Baltica" vėžė, tada iš europinių pinigų aptvers, sutvarkys. Prieš kelerius metus esame bendravę su vadovais, tačiau sienelių iki šiol nėra", – dėstė vietos gyventojas R.Vadeika. Jo teigimu, garsą slopinančios sienelės turėtų būti įrengtos jau nuo Palemono gatvėje esančio pėsčiųjų tilto.

Pranešimai būtini?

"Lietuvos geležinkelių" atstovai patikino, kad iš KIT triukšmas sklisti negali. Vis dėlto pripažino, kad aplinkiniai gyventojai kenčia dėl garsų, sklindančių iš Palemono geležinkelio stoties.

Valstybės įmonės Komunikacijos departamento atstovas Gintaras Liubinas "Kauno dienai" aiškino, kad KIT nakties metu nėra atliekami jokie darbai, kadangi terminalas dirba nuo 7 iki 16 val.

"Išimtys būna maždaug tik kartą per kelias savaites, kai į privažiuojamuosius kelius būna nukreipiami vienas du vagonai. Labiau tikėtina, kad gyventojai gali skųstis Palemono geležinkelio stotyje vykdomais darbais, kadangi čia darbas vyksta nenutrūkstamai. Garsiakalbius naudoja būtent Palemono geležinkelio stoties darbuotojai", – aiškino specialistas.

Jis tikino, kad per garsiakalbius pranešamas informacijos turinys ir kiekis yra apibrėžtas geležinkelių darbą reglamentuojančiuose dokumentuose.

"Atkreipiame ypatingą dėmesį, kad geležinkelis yra didesnio pavojaus zona, todėl stoties garsinis ryšys (garsiakalbiai) tam tikru garso lygiu privalo veikti visuose Palemono stoties geležinkelio keliuose, kad būtų užtikrinamas saugus traukinių eismas, darbuotojų ir žmonių saugumas. Išjungus garsiakalbius arba jų garsą pernelyg sumažinus, kiltų pavojus žmonių, esančių pavojingose geležinkelio zonose, sveikatai ir gyvybei", – dėstė G.Liubinas.

"Lietuvos geležinkelių" atstovas tikino, kad radijo stotelės, mobilieji telefonai ir panašūs prietaisai negali visavertiškai atstoti garsiakalbių, nes esą šios alternatyvios technologijos gali sugesti arba darbuotojai gali netyčia prietaisus išjungti, o tai keltų grėsmę žmonių saugumui.

"Atsisakyti informacijos transliavimo per garsiakalbius nakties metu nuo 22 val. iki 7 val. neįmanoma, kadangi vietiniai bei tranzitiniai keleiviniai ir krovininiai traukiniai pagal tvarkaraštį į stotį atvyksta ir išvyksta visą parą, taip pat stotyje yra vykdomi kiti darbai", – teigė jis.

Užsiminus, kad geležinkelininkų keliamas triukšmas varo į neviltį aplinkinius gyventojus, G.Liubinas atsikirto abstrakčiomis biurokratinėmis frazėmis.

"Užtikriname, kad garsiakalbiai yra sureguliuoti ir nukreipti taip, kad garsas į gyvenamąsias teritorijas sklistų kuo mažiau. Suprasdami šalia geležinkelio gyvenančių žmonių patiriamus nepatogumus, periodiškai tikriname garsiakalbių techninę būklę, jų nukreipimo pusę, garso lygį", – sakė G.Liubinas.

"Lietuvos geležinkelių" atstovas gyventojams nesuteikė vilties dėl vagonų skleidžiamo triukšmo.

"Sąstatų formavimas yra optimizuotas procesas. Formuojant sąstatus, vagonai nuo skirstymo kalnelio yra paleidžiami nustatytu greičiu, t.y., kad vagonams pakaktų greičio nuriedėti iki sąstato, o vagonų susijungimas įvyktų įmanomai minimaliu greičiu – 2–3 km/val. Technologiškai nėra galimybės visiškai išvengti vagonų sujungimo garso, tačiau siekiama užtikrinti, kad garsas būtų kuo tylesnis", – aiškino G.Liubinas.

Tušti pažadai

Nors gyventojams dar prieš kelerius metus buvo žadėta, dabar valstybės įmonės atstovai linkę pamiršti apie specialias garsą izuoliuojančias sieneles. Jas įrengti esą numatyta dar po kelerių metų. Gyventojai piktinasi, kad valstybės įmonės vadovai juos tiesiog vedžioja už nosies.

"Lietuvos geležinkelių" Komunikacijos departamento atstovo teigimu,  2020–2021 m. planuose yra numatyta įrengti akustines užtvaras, bėgių slopintuvus. Šie darbai bus atliekami įgyvendinant "Rail Baltica" statybos projektą "Geležinkelio ruožo Kaunas–Palemonas rekonstrukcija".

"Palemono geležinkelio stoties aplinkoje triukšmą mažinančias priemones planuojama įrengti statant "Rail Baltica" geležinkelio vėžę Kaunas–Latvija. Preliminarios nuo triukšmo apsaugančios priemonės ir jų vieta yra numatyta "Rail Baltica" ruožo Kaunas–Latvija specialiajame plane bei poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje. Triukšmą mažinančių priemonių tipas ir vieta bus tikslinama, atsižvelgiant į detalius "Rail Baltica" projekto sprendinius", – apie tolimesnius planus kalbėjo G.Liubinas.

GALERIJA

  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
  • Palemono gyventojams – košmariškos naktys prie geležinkelio
Laimio Steponavičiaus nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (34)

algis

Tesinys;Dabar gelezinkelio stotis turi 24 kelius.nuo pirmu namu iki gelezinkelio begiu liko atstumas nuo 12-25.metru.Ne namai priartejo prie gelezinkelio , o atvirksciai.ir visi valdzios atstovai meluoja kalbedami ie zadedami padaryti kazka "gero"Palemonui.Gelezinkelio pralaidumas yra didelis.Tuo paciu triuksmas , tarsa ir vibracija nuo gelezinkelio labai didele.Bet valdziai nusisvilpti ant gyventoju.PEr 30 metu jie nieko gero nepadare kad esami nepatogumai butu nors minimaliai sutvarkyti.Tik pazadai.Gaila kad kad nera tarp palemonieciu tokiu karingu zmoniu ,kokiu turi Neveroniskiai.Pagarba ju seniunaitei.Tiesa, Palemonui bus dar iteikta viena dovanele ,kaip pazadejo ministeris;bus statoma gelezinkelio transporto remonto dirbtuves,.Reiskia ,eismas dar suaktyves.

algis

Jei prisiminti kokius 65 metus atgal,tai Palemone buvo gelezinkelio stotis ir joje buvo ne daugiau kaip 6-7gelezinkelio keliai. Tilto nebuvo,tad zmone drasiai vaiksciojo is vienos puse i kita per begius,Kadangi vagonu esalonai tik pravaziuodavo .budavo kad ir sustoja kelioms valandoms,bet jie nemaisydavo net ir vaikams nueiti "zydo" ar gelezinkelio parduotuve is kitos palemono puses.Toje puseje dar buvo supiltas zemiu pylimas ,kokiu 3 aukscio ,kuris saugojo nuo gelezinkelio triuksmo.Bet 70 desimtmetyje staiga viskas pradejo keistis.visa manevravimo stotis ,kuri radosi kauno gelezinkelio stotyje.povaliai buvo pradeta perkelineti i Palemona.gelezinkeliu begiu skaicius eme augti labai greitai.Pastatytas tiltas,nes. Jei pirma , nuo palemono gatves iki pirmu gelezinkelio begiu buvo kazkur apie 80m. tai kiekvienais metais jie vis artejo .Buvo nukastas visas zemiu supiltas pylimas .Pievos kuriose netgi ganesi kaimynu karves ir net arklys buvo uzstatytos dar keliais begiais.

Regina

Dėl triukšmo galima išprotėti. Dieną negaliu langų atidaryti dėl automobilių, o naktimis dėl geležinkeliečių garsiakalbių ir vagonų daužymosi. Manau, kad palemoniečiams reikia susivienyti ir bandyti kalbėtis su p. Visvaldu Matijošaičiu, nes geležinkelių vadams mūsų bėdos yra dzin
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS