Chaosas patogių vėliavų laivuose | kl.lt

CHAOSAS PATOGIŲ VĖLIAVŲ LAIVUOSE

Patogių vėliavų laivai vertinami labai prieštaringai.

Nustebino pažeidimų kiekiai

Įprasta, kad profsąjungų atstovai tikina, jog tie laivai yra didelis blogis. Jie netgi galintys būti pavojingi jūrininkams. Tačiau laivų savininkų atstovų požiūris į patogias vėliavas yra gerokai draugiškesnis.

Pateikti apibendrinti 2017 metais vykusios laivų inspektavimo kompanijos prieš patogias vėliavas rezultatai. Jie nustebino. Iš 9 tūkst. 160 įvairiuose pasaulio uostuose tikrintų laivų tik 2 tūkst. 201 laive nebuvo rasta jokių pažeidimų. Įvairių problemų būta net 6959 laivuose.

Laivuose dažniausiai aptikti pažeidimai, kurie susiję su jūrininkų darbo sąlygomis, medicininiu aptarnavimu, kontrakto pažeidimais, kolektyvinių sutarčių nebuvimu. Dažnai laivuose nepaisoma ir tarptautinių darbo jūroje, laivų saugumo normų.

Vykdant patogių vėliavų laivų tikrinimą į inspektorius kreipėsi net 1490 laivų įgulų nariai, kurie skundėsi, kad jiems nesumokėti atlyginimai.

Tarptautinės transporto darbuotojų federacijos (ITF) išplatintame pranešime teigiama, kad kompanijos prieš patogių šalių vėliavų laivus metu jūrininkams buvo sumokėta daugiau kaip 31,5 mln. sulaikytų atlyginimų.  

Patogios vėliavos – net ES šalyse

ITF ir jos padaliniai visame pasaulyje vykdo prieš patogių vėliavų šalių laivus nukreiptą kompaniją. Patogių vėliavų šalių laivai viešai yra įvardinami pavojingos laivybos sinonimu.

Laivų registracija su patogių šalių vėliavomis yra pakankamai populiari. Šalys, kuriuos yra sukūrusios pigių vėliavų registrus kelia minimalius reikalavimus dėl laivų eksploatacijos. Jose yra mažos laivų registracijos rinkliavos, beveik nėra kitų mokesčių arba jie minimalūs.

Tai reiškia, kad vėliavos registro šalys nekelia griežtesnių reikalavimų laivų savininkams dėl įgulų darbo ir socialinių sąlygų.

Neseniai ITF pateikė duomenis, kad pasaulyje patogių vėliavų paslaugas laivams teikia 35 šalys.

Šiandien patogių vėliavų šalimis yra pripažintos Antigva ir Barbuda, Antilų salos, Bahamai, Barbadosas, Belizas, Bermudų salos (Didžioji Britanija), Bolivija, Kambodža, Kaimanų salos, Komorų salos, Ekvatorinė Gvinėja, Farerų salos, Gruzija, Gibraltaras (Didžioji Britanija), Hondūras, Jamaika, Libanas, Liberija, Madeira, Maršalo salos (JAV), Mauricijus, Moldova, Mongolija, Mianmaras, Šiaurės Korėja, Panama, San Tomė ir Prinsipė, Sent Vincentas ir Grenadinai, Šri Lanka, Vanuatu.

Patogių vėliavų šalims priklauso ir Europos Sąjungos šalys – Kipras, Malta, Prancūzijos Vokietijos ir Nyderlandų tarptautiniai laivų registrai.

Bankrotas pakenkė prestižui

Lietuva nėra patogios vėliavos šalis. Bet ji ne itin palankiai. Pagal laivų inspektavimo rezultatus Lietuvos vėliavos laivai Paryžiaus memorandumo sąrašuose yra žemiausiose pozicijose tarp ES šalių.

Lietuvos jūrų laivų registre įregistruota apie 100 laivų. Tarp jų įregistruoti ir didžiuliai danų kompanijos DFDS keltai, kurių dauguma plaukioja iš Klaipėdos.

Lietuvos jūrų vėliavos laivuose yra apie tūkstantis darbo vietų. Jūrininkų, pagal galiojančius dokumentus Lietuvoje yra apie 6,5 tūkstančių. Tai reiškia, kad didžioji dalis Lietuvos jūrininkų dirba kitų šalių vėliavos laivuose. 

Lietuvos jūrininkų darbo rinką ypač sukrėtė ir 2015-2016 metais įvykdytas Lietuvos jūrų laivininkystės bankrotas. Ji turėjo 11 laivų. 2013 metais šioje bendrovėje dar dirbo per 350 žmonių. Prieš bankroto procesą dalis jos laivų būdavo sulaikomi užsienio uostuose, taip blogindami Lietuvos vėliavos prestižą. Šių metų pradžioje įmonė buvo likviduota, išregistruota iš registrų.

Dalis jūrininkų yra susiradę darbą prestižiniuose Europos Sąjungos ir kitų šalių laivuose. Tačiau nemaža dalis jūrininkų dirba ir patogios vėliavos šalių laivuose.

Lietuva yra sulaukusi paklausimo iš Tarptautinės darbo organizacijos dėl galimai netinkamai įgyvendinamos tarptautinės konvencijos „Dėl darbo jūrų laivyboje“.  Neva, nė viename Lietuvos teisės akte nėra įtvirtintas reikalavimas, kad jūrininkų įdarbinimo agentūros nesiųstų jų bet kur, bet atsakingai rinktųsi partnerius. Kaip tik šiomis dienomis Lietuva turi pateikti tai tarptautinei organizacijai atsakymą į jos paklausimą.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Makui

Rusijos laivyna Lietuvoj

Žemaitijos kaunietis

Kol Gedemino pilis netaps jūriniu švyturiu,valdžiažmogiai Lietuvoje nesupras,koks sunkus ir pastoviai pavojingas yra jūrininko darbas.O čia pasaka apie angelus sargus iš ITF.Iš tiesų tie angelai sargai darbdavių(laivų savininkų)perkami ir parduodami su visais nagučiais ir ragučiais.

Hm

Lietuva-Jūrinė valstybė!!!!!.….
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS