Pradinukams didesnės lengvatos nesuteikė | kl.lt

PRADINUKAMS DIDESNĖS LENGVATOS NESUTEIKĖ

Uostamiesčio pradinukams nebus taikoma didesnė lengvata miesto autobusų bilietams. Dalies miesto tarybos narių nuomone, tokia lengvata netikslinga – tėvai mažamečius į mokyklas patys veža ne dėl kainos.

Sukėlė diskusijų bangą

Ketvirtadienį miesto tarybai buvo pateikta patvirtinti miesto ir priemiestinių autobusų, maršrutinių taksi bilietų kainas kitiems metams. Pastarosios nesikeis. Taip pat siūlyta taikyti didesnę lengvatą pradinukų autobusų bilietams.

Pastaroji terminuotam mėnesiniam vardiniam bilietui siekia 80 proc. Bilietas atsieina 5,40 euro. Siūlyta lengvatą padidinti iki 95 proc. Tada bilietas atsieitų 1,35 euro.

Mintį, kad uostamiesčio pradinukai turėtų dar pigiau mokėti už keliones miesto autobusais, iškėlė tarybos narė Lilija Petraitienė. Tarp tarybos narių šis siūlymas sukėlė diskusijų bangą.

Miesto tarybos Liberalų sąjūdžio ir „Rusų aljanso“ frakcijos siūlė nepritarti didesnei lengvatai.

„Pagrindinis lengvatos siekis, kad žmonės naudotųsi. Šiuo atveju pradinukai nepersėstų iš automobilių į autobusus. Atlikau apklausą. Pasisakė 40 pradinukų tėvų. Jie tvirtino, kad tikrai ne kaina lemia, kodėl jų vaikai nevažiuoja į mokyklą autobusu. Tėvai vaikus patys veža dėl saugumo. Be to, dažniausiai pradinukai į mokyklas eina šalia namų. Lengvata turi duoti rezultatą“, – tvirtino Liberalų sąjūdžio frakcijos pirmininkė Vaida Žvikienė.

Politikės nuomone, reikėtų pagalvoti apie lengvatas jautresnėms grupėms, tarp kurių galėtų būti pensininkai, studentai.

Dirbo metus laiko

L.Petraitienė pabrėžė, kad su šiuo projektu dirbo metus. Kartu dirbo ir visa administracija.

„Du kartus sulaukiau prašymų atsiimti projektą. Taip ir padariau. Siekiant išvengti piktnaudžiavimo sutarėme, lengvata būtų ne metiniam, o mėnesiniam bilietui. Šiuo projekto siekis, kad vaikai įprastų naudotis viešuoju transportu. Pirmokai gal ir nepasinaudotų lengvata, bet kai kurie antrokai, trečiokai ir ketvirtokai tikrai jau važiuoja į mokyklas patys. Tai buvo pilotinis sprendimo projektas“, – dėstė tarybos narė.

L.Petraitienė atkreipė dėmesį, kad jau 763 pradinukai važiuoja į mokyklas viešuoju transportu.

Ne visi tėvai patys gali vaikus nuvežti automobiliu.

„Ne visi tėvai patys gali vaikus nuvežti automobiliu“, – teigė politikė.

Dalis tarybos narių pritarė L.Petraitienei. Tvirtino, kad reikia padėti šeimoms, auginančioms vaikus. Siūlė patvirtinti lengvatą metams, o tada spręsti, ar pasiteisino.

Pensininkams reikia labiau

Oponentai nurodė, kad Vilniuje ši lengvata nepasiteisino. Taip pat atkreipė dėmesį, kad lengvatą reikės kompensuoti rinkliavos už automobilių stovėjimą lėšomis. Jei pastarųjų bus daug, reikės didinti mokestį. Taip pat pabrėžta, kad yra kitų grupių, kurioms nuolaidos labiau reikalingos.

Be to, atkreiptas dėmesys mokiniams ir taip yra suteikiama lengvata miesto autobusų bilietams.

Miesto meras Vytautas Grubliauskas atkreipė dėmesį, kad yra rengiamas sprendimo projektas, kuriame kalbama apie lengvatas pensininkams.

„Tai kur kas jautresnė grupė. Iki 70 metų jie negauna jokių lengvatų, o tikrai važinėja miesto autobusais. Gal rasime ir daugiau grupių, kurioms reikia paramos. Turime orientuotis į pačias jautriausias. Negalima sakyti, kad užmerkiame akis prieš socialines iniciatyvas“, – pabrėžė meras.

Tarybos nariai po ilgų diskusijų nepritarė didesnėms lengvatoms pradinukams.

Siūlė didinti iki 5 eurų

Svarstant klausimą dėl autobusų bilietų kainų, užkliuvo ir maršrutas Klaipėda–Palangos oro uostas. Siūlyta jo bilieto kainą didinti nuo 1,10 iki 2 eurų.

Miesto tarybos narė Nina Puteikienė domėjosi, kodėl jį aptarnauja vežėjas, kuris išrinktas ne konkurso būdu.

„Buvo išrinktas laikinai, o tai jau tęsiasi pusę metų. Kodėl taip yra?“, – klausė politikė.

N.Puteikienė taip pat atkreipė dėmesį, kad šis maršrutas nuostolingas ir gauna iš savivaldybės dotacijas, kurios siekia 78 tūkst. eurų.

„Tai nėra toks maršrutas, kurį reikėtų dotuoti. Ypač, jei vežėjas išrinktas ne konkurso būdu. L.Petraitienės iniciatyva atsieina 25 tūkst. eurų, o čia kainuoja daug daugiau“, – palygino politikė.

Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda aiškino, kad aptarnauti minėtą maršrutą laikinai buvo paskirta įmonė, kuri laimėjo konkursą aptarnauti maršrutą Klaipėda–Palanga.

„Konkursas dar nebuvo surengtas, nes apie jį reikia pranešti prieš metus. Maršrutas buvo organizuojamas operatyviai. Dabar konkursas jau paskelbtas. Kainą didiname, kad reikėtų mažiau padengti nuostolių“, – teigė L.Dūda.

Kelionės kaina iki oro uosto tikrai maža. Siūlyčiau ją didinti iki penkių eurų.

Tarybos narė Jurgita Chromanskytė taip pat stebėjosi minėto maršruto bilieto kaina.

„Esu aplankiusi daug pasaulio. Kelionės kaina iki oro uosto tikrai maža. Siūlyčiau ją didinti iki penkių eurų“, – teigė politikė.

Šis pasiūlymas posėdžio metu nebuvo svarstomas, nes nebuvo pateiktas laiku, tačiau neatmetama, kad apie jį bus diskutuojama ateityje.

Politikai pritarė didesnei bilietų kainai kelionėms iš Klaipėdos į Palangos oro uostą. Taip pat siūlymui, kad klaipėdiečiai tam tikrų švenčių metu miesto autobusais važiuotų nemokamai. Švenčių sąrašą tvirtins savivaldybės administracijos direktorius.

Rašyti komentarą
Komentarai (20)

N.Puteikienė

Visiškai teisūs yra tie, kurie sako, kad nemokamai viešuoju miesto transportu galėtų naudotis visi nedirbantys asmenys (vaikai, moksleiviai, studentai, neįgalieji, pensininkai). O R.K., matyt, netikras liberalas, jeigu nenori atiduoti tokio maršruto verslui. Bet neverta į jį kreipti dėmesio - jis gi tik varganas trolis :)

N.Puteikienė

Visiškai teisūs yra tie, kurie sako, kad nemokamai viešuoju miesto transportu galėtų naudotis visi nedirbantys asmenys (vaikai, moksleiviai, studentai, neįgalieji, pensininkai). O R.K., matyt, netikras liberalas, jeigu nenori atiduoti tokio maršruto verslui. Bet neverta į jį kreipti dėmesio - jis gi tik varganas trolis :)

Anonimas

na taip tik toks "proto galiūnas ' kaip RK gali mintis dėstyti nuosekliai :) pradžioje rašo - klystate , kad atskrenda turtuoliai . RK mano atskrenda "varguoliai " t.y. tie kurie teišgali tik 1,1 eur sumokėti už bilietą :) vėliau rašo apie turistų pritraukimą , kurie palieka pinigus miestui :) Įdomu kiek pinigų gali palikti turistas , jei neišgali sumokėti už autobusiuko bilietą net 5 eurų ? Kodėl mes - klaipėdiečiai turime juos dotuoti apie 90 tūkstančių eurų ? Apie kokius kaimiečius kliedit RK :)))) manau miestas "turistauja " iš kruizinių laivų , o tie kurie atskrido iki Palangos oro uosto ir jiems daugiau niekur nereikia , nes neturi 5 eurų , tai tegul ten ir lieka iki reiso namo :) Tikrai labai skubus projektas , kurį turi dotuoti savivaldybė:))))) Gal reikėjo datuoti šią suma visų moksleivių bilietus ? Ar šiaip papiginti miestiečiams kainas viešuoju transportu ? Ar taip per sudėtinga mylėti klaipėdiečius ?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS