Vėl veikia alternatyvus uosto geležinkelis | kl.lt

VĖL VEIKIA ALTERNATYVUS UOSTO GELEŽINKELIS

Po rekonstrukcijos vėl pradeda veikti Klaipėdos uosto aprūpinimo kroviniais alternatyvi geležinkelio linija.

Traukinių eismas „ratu“

Klaipėdos rajone, ties Priekule, baigiamas rekonstruoti geležinkelio tiltas per Minijos upę. Tuo tarsi baigiamasis pertvarkymo akordas Klaipėdos uosto aprūpinimo geležinkeliais atšakoje iš Klaipėdos per Šilutę, Pagėgius, Tauragę.

Iš viso į šią liniją šiais metais investuota 1,4 mln. eurų, į tilto pertvarkymą – 1,1 mln. eurų. Visiškai pakeista dar prieš karą statyta metalinė šio tilto konstrukcija. Klaipėda - Pagėgiai geležinkelio atšaka yra viena iš senesnių Lietuvoje. Ji įrengta dar 1875 m.

„Aprūpinant uosto klientus vagonais (kroviniu) pagrindinės linijos Kužiai–Kretinga–Klaipėda nepakanka. Tam naudojama alternatyvi linija. Šiuo metu tam, kad praleistume visą srautą, eismas organizuojamas „ratu“: pagrindine linija važiuoja krautų vagonų srautas, o alternatyviąja linija grįžta tušti vagonai. Vežant krovinius tokiu būdu, jie greičiau pasiekia gavėją“, - aiškino Lietuvos geležinkelių Komunikacijos departamento atstovė Inga Čiuberkytė.

Buvo nuostolingųjų sąraše

Esminė geležinkelio linijos Klaipėda – Pagėgiai rekonstrukcija vyko prieš 4–6 metus. Tam iš Europos regioninės plėtros fondo buvo skirta per 25 mln. eurų, o bendra parama siekė per 30 mln. eurų.  

Buvo sutvarkyti geležinkelio sankasai, atnaujinti geležinkelio keliai, rekonstruoti pervažų signalizacijos įrenginiai. Po rekonstrukcijos gerokai padidėjo linija važiuojančių traukinių greičiai. Prieš rekonstrukciją geležinkelininkai žadėjo, kad traukiniai dundės mažiau ir netoli geležinkelio linijos gyvenančių žmonių gyvenimas bus komfortiškesnis: mažės vibracija, triukšmas, pervažose bus saugiau.

Nedaug trūko, kad geležinkelio linija Klaipėda – Pagėgiai iš viso būtų buvusi uždaryta. 2001 m. Vilniaus Gedimino technikos universiteto atliktoje studijoje 77,5 km ilgio geležinkelio linija nuo Rimkų iki Pagėgių buvo pakliuvusi į 17-os nuostolingų linijų sąrašą. Iš jos kasmet būdavo patiriama apie 370 tūkst. eurų nuostolių. Dar didesni – apie 1 mln. eurų nuostoliai kasmet buvo 133 km ilgio šios linijos atšakoje nuo Pagėgių iki Jonaitiškių, kurie yra šalia Radviliškio. Čia linija jungiasi į pagrindinę Klaipėdos – Kretos geležinkelio atšaką.

Įvertinus, kad geležinkelio linija Klaipėda – Pagėgiai – Radviliškis, kuri vadinama pietine IX B Kretos koridoriau atšaka, būtų alternatyvi linija į Klaipėdos uostą, ją dėl strateginės reikšmės nuspręsta išsaugoti ir iš esmės rekonstruoti.

Dalis Klaipėdos uostininkų siūlė netgi gerokai patobulinti tą liniją nuo Tauragės iki Kazlų Rūdos nutiesiant maždaug 80 kilometrų ilgio naują atšaką. Taip gerokai būtų sutrumpėjęs kelias iš Klaipėdos iki Kauno. Tačiau idėjos buvo atsisakyta dėl pernelyg brangios infrastruktūros, nes būtų reikėję statyti brangų geležinkelio tiltą per Nemuną.

Nuo 8 iki 28 sąstatų

Geležinkelio linija Klaipėda – Pagėgiai – Radviliškis iki rekonstrukcijos per parą pagal 2011 m. duomenis pravažiuodavo iki 8 sąstatų.

Pasak I.Čiuberskytės, dabar tos linijos pralaidumas 28 traukiniai/sąstatai per parą. Tiek jų galėtų važiuoti nebent tik tuo atveju, kai vyksta kelio remontas pagrindinėje Klaipėdos uosto aprūpinimo geležinkelio linijoje.

„Tuo metu, kai vyksta kelio remonto darbai pagrindinėje linijoje Kužiai–Kretinga–Klaipėda, krautų sąstatų srautas važiuoja ir alternatyviu keliu per Pagėgius. Alternatyviąja linija į abi puses visų traukinių praleisti negalime, kadangi nepakanka pajėgumo. Be to, praleidžiant krovinius į uostą alternatyviąja linija, jų pristatymas žymiai pailgėja“, - tikino Lietuvos geležinkelių Komunikacijos departamento atstovė I.Čiuberskytė.

Pagal Lietuvos geležinkelių planus per Šilutę, Pagėgius, Tauragę 2017–2018 m. numatyta per parą po 11 traukinių/sąstatų, važiuojančių maršrutu Klaipėda, Draugystės geležinkelio stotis – Pagėgiai–Radviliškis–Vaidotai.

GALERIJA

  • Pokytis: per Minijos upę ties Priekule iš esmės atnaujintas geležinkelio tiltas.
Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Nuomonė

Nebūkit tundros, europinės vežės Lietuvoje dar nėra.

>

O cia europine veze,ar rusiska-"greitam kariniam pralaidumui i Lietuva"?Suprantama,uz ES desimtis milijonu,musu vardu?

Jonas

O kaip gerai būtų, jei ta linija važiuotų ir keleivinis traukinys Klaipėda-Šilutė...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS