Regata pareikalavo gyvybių: kaltas visai ne oras? | kl.lt

REGATA PAREIKALAVO GYVYBIŲ: KALTAS VISAI NE ORAS?

Tragiškai baigėsi šeštadienį startavusi kapitono Stepono Kudzevičiaus regata. Visą naktį Baltijos jūroje trukusios tėvo ir sūnaus paieškos nutrauktos – jachtos "Defiance" įgulos narė mirė ligoninėje, kitų dviejų vyrų kūnus pasiglemžė milžiniškos bangos. Organizatorių teigimu, tokios regatos vyksta pučiant ir dar stipresniam vėjui, o buriuotojai dalyvauja savo laisvu noru. Esą įvyko nelaimė, kurios priežastis atskleis tyrimas.

Jaunoji buriuotoja neišgyveno

Štorminis, daugiau nei 15–16 m/s siekiantis vėjas ir iki trijų metrų aukščio bangos nesutrukdė įvykti Stepono Kudzevičiaus regatai.

Tiesa, varžyboms startas duotas kiek vėliau nei planuota – po 13 val. Laukta, kol aprims vėjas.

Viena iš devynių regatos dalyvių – jachta "Banga", įvertinusi savo galimybes, sugrįžo į krantą, kiti kapitonai nepersigalvojo.

Deja, jau netrukus apie jūrmylę nuo uosto vartų prasidėjo nelaimės.

13.50 val. Karinių jūrų pajėgų jūros gelbėjimo ir koordinavimo centro (JGKC) budėtojams radijo ryšiu buvo pranešta, kad prie šiaurinio molo iš klaipėdiečių jachtos "Defiance" iškrito du įgulos nariai. Nedelsiant pradėta gelbėjimo operacija.

Iš viso šia jachta plaukė keturi žmonės.

Į įvykio vietą buvo nukreiptas Valstybės sienos apsaugos laivas "Boomeranger" ir locmanų kateris, pakeltas Karinių oro pajėgų sraigtasparnis. Dėl labai blogų oro sąlygų laivams nepavyko atvykti į įvykio vietą.

14.18 val. paaiškėjo, kad jachta išmesta ant kranto tarp Pirmosios ir Antrosios Melnragių. Prie į krantą nublokštos jachtos rasta moteris, kuri buvo prisirišusi prie laivelio.

Šaltinių duomenimis, jachtos virvėse įsipainiojusią buriuotoją išlaisvino paplūdimyje buvę žmonės, atvykę medikai ją atgaivino. Vis dėlto tos pačios dienos vakarą – apie 21 val. – 19 metų mergina Olesia Orlova mirė ligoninės Reanimacijos skyriuje.

Dar vieną "Defiance" įgulos narį Eduardą Gusevą pavyko iškelti į krantą, jis apžiūrėtas ir paleistas iš gydymo įstaigos.

Likusių dviejų įgulos narių gelbėtojai ieškojo visą naktį. Lietuvos buriuotojų sąjunga paskelbė, kad jūroje pasimetė ir iki šiol nesurasti "Defiance" kapitonas Olegas Zeleninas ir jo sūnus Dmitrijus Zeleninas.

Neatmetama versija, kad kapitonas nevilkėjo gelbėjimosi liemenės. Susirūpinimą kėlė bei sąlygas gelbėtojams sunkino ir tai, kad jūroje siautė audra, vėjas dar sustiprėjo, o bangos ėmė siekti 5–6 metrus.

Nulūžo stiebas

Šeštadienį, ieškant dviejų dingusiųjų, pagalbos prireikė ir kitai regatoje dalyvavusiai jachtai "Esox". Jos įgula pagalbos ėmė šauktis 15.25 val.

Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras nusiuntė sraigtasparnį, trys asmenys, plūduriavę ant vandens su gelbėjimosi liemenėmis buvo ištraukti ir nuskraidinti į Pirmąją Melnragę.

Iš viso jachta "Esox" plaukė šeši buriuotojai. Ant laivo denio likusius tris žmones bandė paimti kita netoliese buvusi regatos dalyvė – jachta "Extreme", tačiau dėl itin blogų oro sąlygų to padaryti nepavyko.

Karinių oro pajėgų sraigtasparnis, papildęs kuro atsargas, nelaimėlius sėkmingai iškėlė.

"Trys žmonės rasti prie jachtos vandenyje ir sraigtasparniu nugabenti į krantą bei perduoti medikams. Karinių oro pajėgų sraigtasparnis, papildęs kuro atsargas, pratęsė jachtos "Esox" įgulos narių gelbėjimo operaciją ir nukėlė nuo denio likusius tris žmones", – pranešė Karinių jūrų pajėgų atstovas komandoras leitenantas Ramūnas Kažerskas.

Kaip vėliau paaiškėjo, lūžo laivo "Esox" stiebas, jachta tapo nevaldoma ir po kurio laiko buvo išmesta į krantą už maždaug 300 m nuo "Defiance".

Vėlų šeštadienio vakarą R.Kažerskas dienraščio žurnalistus patikino, kad dviejų dingusių buriuotojų bus ieškoma iki ryto.

Pradėjo ikiteisminį tyrimą

Sekmadienį 8.10 val. pranešta, kad išnaudojus visas įmanomas priemones tėvo ir sūnaus paieškos baigtos.

Pasak R.Kažersko, sprendimas nutraukti operaciją priimtas įvertinus žmogaus galimybes išlikti gyvam esamomis oro sąlygomis.

Taip pat atsižvelgus į tarptautinę asmenų paieškos ir gelbėjimo operacijų metodiką.

Ar kapitonas buvo užsidėjęs gelbėjimosi liemenę, pašnekovas atsakyti negalėjo. Esą tik suradus žmonių kūnus bus galima daryti išvadas.

Anot R.Kažersko, regatos organizatoriai apie Baltijos jūroje vyksiantį renginį Karinių jūrų pajėgų jūros gelbėjimo ir koordinavimo centro neinformavo.

"Iš esmės tai yra renginys, kuriame kas nori, tas dalyvauja. Mūsų informuoti organizatoriai neprivalėjo. Buvo nuspręsta, kad regata turi tęstis, net ir įvertinus oro sąlygas, kurios, švelniai tariant, negeros. Kodėl tai įvyko, vertins atsakingos institucijos. Nesu policijos ar prokuratūros atstovas, bet jeigu žūsta žmonės, vis dėlto tam yra skiriamas dėmesys", – svarstė pašnekovas.

Regatos vyriausiasis teisėjas Valerijus Bogunas teigė, kad buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas, tik jam pasibaigus paaiškės tikslios katastrofos priežastys.

Regatos nenutraukė

Šeštadienį audringoje jūroje startavo paskutinis šį sezoną jachtų buriavimo turas – kapitono Stepono Kudzevičiaus vardo regata, turėjusi vykti dvi dienas.

Iš pradžių išplaukė devynios jachtos, tačiau viena jų netrukus persigalvojo.

Sekmadienį regatą organizavusio sporto klubo "Ostmarina" vadovas ir jachtos "Lietuva" kapitonas Osvaldas Kudzevičius sakė, kad dėl įvykusios nelaimės renginys nebuvo nutrauktas.

Jis pareiškė užuojautą dingusiųjų bei žuvusios merginos artimiesiems.

"Bandome susisiekti su artimaisiais, kaip klubas, siūlysime jiems visokeriopą pagalbą, kas tik yra mūsų išgalėse. Įvyko regata, šiandien (sekmadienį – aut. past.) 12 val. mes ją uždarėme, deja, apdovanojimai buvo liūdni, ramūs", – sunkiai žodžius rinko kapitonas.

Pasak organizatorių, regata buvo tęsiama toliau, nes įvykus nelaimei kiti laivai buvo jūroje. Renginys uždarytas, kai visi saugiai grįžo į krantą.

Regatos teisėjas V.Bogunas aiškino, kad nuo 1994-ųjų vykstančią rudeninę regatą visada lydėdavo stiprūs vėjai, jų būta ir didesnių nei šiemet. Pirmą kartą per tiek metų renginys pareikalavo buriuotojų gyvybių.

"Startas buvo atidėtas, nes tuo metu pūtė 20 m/s vėjas. Nurimus gūsiams regata prasidėjo, distancija parinkta tinkama tokiam orui – trumpa, skirta trijų valandų plaukimui. Visi ženklai atitraukti nuo kranto, kad nekeltų pavojaus dalyviams, o tragedija įvyko. Tik tyrimas atsakys, kas atsitiko", – sakė V.Bogunas.

Esą jachtos "Defiance" kapitonas bei jo sūnus buvo patyrę buriuotojai, o žuvusi mergina, kaip įgulos narė, regatoje dalyvavo ne pirmą kartą.

Teigiama, kad gedimų laivas irgi neturėjo.

"Vizualiai apžiūrėjome jachtą, stiebas, vairas, visa jachta yra tvarkinga ir tikrai neapsivertė. Įvykio aplinkybių mes nežinome, todėl nekomentuosime", – tvirtino V.Bogunas.

Pasak O.Kudzevičiaus, atsakomybė už įgulos narių gyvybes prisiima laivų kapitonai. Tai jie raštiškai patvirtina prieš prasidedant varžyboms bei, žinodami savo laivo galimybes, priima sprendimą plaukti. Be to, visi buriuotojai dalyvauja savo noru.

Jachtos "Extreme" kapitonas Aidas Pivoriūnas, bandęs padėti "Esox" įgulai, teigė, kad tarnybos reagavo žaibiškai. Jei ne gelbėtojai, antrai nebevaldomai jachtai taip pat galėjo baigtis tragiškai.

"Visi yra labai gudrūs dalyti patarimus. Ypač juokinga skaityti, kai patarimus dalija niekuo su buriavimu nesusiję žmonės. Esu liudininkas kelių dalykų – kaip puikiai dirbo tarnybos", – kalbėjo A.Pivoriūnas.

Anot organizatorių, ši tragedija – didelė pamoka visiems buriuotojams.

GALERIJA

  • Regata pareikalavo gyvybių: kaltas visai ne oras?
  • Regata pareikalavo gyvybių: kaltas visai ne oras?
  • Regata pareikalavo gyvybių: kaltas visai ne oras?
  • Regata pareikalavo gyvybių: kaltas visai ne oras?
  • Regata pareikalavo gyvybių: kaltas visai ne oras?
  • Regata pareikalavo gyvybių: kaltas visai ne oras?
Rašyti komentarą
Komentarai (18)

VIVA

Straipsnio pavadinimas neatitinka turinio. Organizatoriai savo kaltės.neįžvelgia ir neigia kaltinimus..neva ir baisesnių audrų buvo. Tai laimei kad tada niex nežuvo! Jį reikia patraukti baudžiamojon atsakomybėn

Zelemunčikas

Buriuotojui.Jūs absoliučiai teisus.Be to jeigu organizatoriai,davė startą,hidrometeo pranešimus turėjo sutikrinti su visais Rytų Baltijos hidrometeo centrais,nes jeigu startavo tik pagal ,,organizatorių'' iš Vilniaus gautą hidrometeo prognozę,arba vėjo greitį,bangų aukštį ir kryptį matavo pirštą iškišę per automobilio langą,jie atsakingi už visas pasekmes.Kapitonam pasakė kokie vėjo ir bangų parametrai,tie patikėjo ir įvertinę jachtų jūrines savybes bei savo sugebėjimus pasirašė,o realybė buvo visiškai kitokia.

Buriuotojas

RACIONALUS rašė :" Prie ko čia organizatoriai??? Jie suorganizavo, jie tarėsi su kapitonais ir dirbo savo darbą, o visa kita ne jų valioje." Pirmas dalykas tą savo darbą jie "dirba" paprastai ne už dyką. Imamas regatos starto mokestis - nuo jachtos turėtų būti keli šimtai eurų, nuo žmogaus dalyvio kelios dešimtys eurų. Organizatoriai visuomet !!! turi turėti planą B. Jei atsitiks avarija - stiebo lūžimas, kelių jachtų susidūrimas. Turi būti numatytas veiksmų planas ką tokiu atveju daryti. Neužtenka tik išmesti distancijos bojas, duoti startą ir "žiūrėti kas bus". Ai čia ne pirmas kartas kaip nors....Tragiškas įvykis parodė, kad taip atmestinai organizuoti varžybas (regatą) yra nusikaltimas. Daugiau nėra ką komentuoti. Žuvo trys žmonės. AtA žuvusiems.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS