I. Ši­mo­ny­tė: iš Va­sa­rio 16-osios rei­kia pa­si­sem­ti džiaugs­mo | kl.lt

I. ŠI­MO­NY­TĖ: IŠ VA­SA­RIO 16-OSIOS REI­KIA PA­SI­SEM­TI DŽIAUGS­MO

  • 60

Kan­di­da­tė į pre­zi­den­tus Ing­ri­da Ši­mo­ny­tė Va­sa­rio 16-ąją mi­nė­jo kar­tu su kau­nie­čiais da­ly­vau­da­ma šven­ti­niuo­se mies­to ren­gi­niuo­se, o va­ka­re su Nep­rik­lau­so­my­bės Ak­to at­ra­dė­ju pro­fe­so­riu­mi Liu­du Ma­žy­liu vi­sus pa­kvie­tė į dis­ku­si­ją apie lais­vę ir kar­tu gi­li­no­si į is­to­ri­ją, Kau­no reikš­mę mū­sų ša­lies vals­ty­bin­gu­mui.

Pro­ga įtvir­tin­ti at­min­ty­je

L.Ma­žy­lis iš kar­to pri­sta­tė, kad Lie­tu­va tu­ri pro­gą švęs­ti net tris Va­sa­rio 16-ąsias. Be 1918-ųjų me­tų Nepriklausomy­bės Ak­to, tu­ri­me niū­riau­siais tau­tai lai­kais – 1949-ai­siais par­ti­za­nų pa­si­ra­šy­tą Mi­nai­čių ak­tą – Lie­tu­vos lais­vės ko­vos są­jū­džio dek­la­ra­ci­ją.

„1989 m. va­sa­rio 16 d. Kau­ne, ne­to­li nuo čia, bu­vo pasirašy­ta taip pat Nep­rik­lau­so­my­bės dek­la­ra­ci­ja. Teks­tai skiriasi, bet es­mė – ne. Vi­suo­se yra kal­ba­ma apie lais­vę, orumą, vals­ty­bę ir lais­vės sie­kį. Tai yra gi­ja, ku­ri jun­gia vi­sas tris Va­sa­rio 16-ąsias“, – dis­ku­si­ją Kau­no „Žal­gi­rio“ are­nos am­fi­teat­re pra­dė­jo L.Ma­žy­lis.

Dis­ku­si­jos da­ly­viai pa­skai­čia­vo, kad du iš Mi­nai­čių ak­tą pa­si­ra­šiu­sių žmo­nių buvo stu­den­tai, vie­nas bu­hal­te­ris, ki­tas – ka­riš­kis ir ke­tu­ri mo­ky­to­jai. „Tai žmo­nės, ku­riuos į po­li­ti­ką iš­stū­mė ir pri­ver­tė bū­ti va­dais ap­lin­ky­bės, nors nie­ka­da gy­ve­ni­me jie to ne­pla­na­vo ir ne­gal­vo­jo. Jie su­ge­bė­jo pa­ra­šy­ti ir pa­lik­ti mums kaip tes­ta­men­tą tai, ko da­bar­ties po­li­ti­kai daž­niau­siai net neat­si­me­na, – kad esa­me de­mok­ra­ti­niais pa­grin­dais tvar­ko­ma par­la­men­ti­nė vals­ty­bė“, – at­krei­pė dė­me­sį I.Ši­mo­ny­tė.

Dis­ku­si­jos da­ly­viai pa­ste­bė­jo, kad šie dve­ji me­tai ša­liai la­bai tur­tin­gi ju­bi­lie­jų. Praė­ju­siais me­tais at­šven­tė­me Vals­ty­bin­gu­mo šimt­me­tį, šie­met – vie­nos Neprik­lau­so­my­bės dek­la­ra­ci­jos 70-me­tis, ki­tos – 30-me­tis, per­nai – Są­jū­džio 30-me­tis, šie­met dar lau­kia Bal­ti­jos ke­lio 30-me­tis.

„Tai pro­gos pri­si­min­ti sa­vo bend­rys­tę“, – sa­kė I.Ši­mo­ny­tė. L.Ma­žy­lis pri­dū­rė, kad ju­bi­lie­jai tuo ir yra svar­būs, kad mes lyg ir ži­no­me apie svar­bius įvy­kius, jų reikš­mę, bet, mi­nė­da­mi ju­bi­lie­jus, tuos įvy­kius ir jų reikš­mę įtvir­ti­na­me sa­vo ir nau­jau­sių kar­tų at­min­ty­je.

Lyg ki­to­je ša­ly­je

Anot L.Ma­žy­lio, ta kar­ta, ku­ri tar­pu­ka­riu pa­ra­ga­vo lais­vės ir  de­mok­ra­ti­jos laikino­jo­je Lie­tu­vos sos­ti­nė­je, ne­beį­si­vaiz­da­vo Lie­tu­vos be lais­vės ir de­mok­ra­ti­jos. „Gal­būt nuo tų lai­kų su­si­klos­tė, kad Kau­nas te­bė­ra iš­skir­ti­nis mies­tas“, – svars­tė L.Ma­žy­lis. Jam ant­ri­no I.Ši­mo­ny­tė, ku­ri au­go Vil­niu­je, kaip ir jos ma­ma bei močiu­tė.

„Ma­no vai­kys­tės ter­pė bu­vo vi­siš­kai ki­to­kia nei kau­nie­čių. So­viet­me­tis nesugebė­jo Kau­no pa­keis­ti taip, ko­kios įta­kos jis tu­rė­jo Vil­niui. Kai bū­da­ma moks­lei­vė at­vyk­da­vau į Kau­ną (kai bai­gė­si so­viet­me­tis, man bu­vo 15 me­tų), jaus­da­vau­si taip, lyg čia bū­tų ki­ta ša­lis“, – dės­tė po­li­ti­kė ir pa­si­da­li­jo įspū­džiais iš šių­me­tės Va­sa­rio 16-osios šven­tės Kau­no Vie­ny­bės aikš­tė­je.

„Ma­ne la­bai ža­vi Kau­no po­nios. Taip at­ro­do ne­sug­niuž­do­mi žmo­nės. Kaž­ku­ria pra­sme tie žmo­nės sa­vo na­muo­se, šir­dy­se, gal­vo­se vals­ty­bę per prie­spau­dos 50-me­tį ir iš­sau­go­jo, iš­ne­šio­jo“, – apie ma­dos, kul­tū­ros, in­te­li­gen­ci­jos tęs­ti­nu­mą kal­bė­jo I.Ši­mo­ny­tė.

L.Ma­žy­lis mes­te­lė­jo, kad sti­liaus pra­sme Kau­nas tik­rai tu­rė­jo ge­bė­ji­mą at­ro­dy­ti ki­taip, bū­ti ar­čiau va­ka­rie­tiš­kų ma­dų net ir so­vie­ti­niais lai­kais. „Kau­ną bu­vo užval­dę ma­dos ir pro­ble­mos, iden­tiš­kos Va­ka­rų pa­sau­liui. Pas mus tai pavojingai pra­dė­jo ar­tė­ti prie ki­to­kio san­ty­kio su val­džia ir po­li­ti­ka. R.Ka­lan­tos įvy­kiai tai ryš­kiai pa­ro­do“, – pa­tei­kė pa­vyz­dį pro­fe­so­rius.

„Ak­ty­vus pa­si­prie­ši­ni­mas vi­suo­met bū­na pa­vie­nių žmo­nių da­lia, ta­čiau kai ter­pė yra tin­ka­ma, tie pa­vie­niai žmo­nės ga­li su­kur­ti la­bai di­de­lį po­ky­tį. Po le­du yra daug gy­vy­bės“, – sa­kė I.Ši­mo­ny­tė.

Idea­lis­tai ar pra­gma­ti­kai?

L.Ma­žy­lis pa­pa­sa­ko­jo apie Kau­no virs­mą 1919–1920 m. „Vis­kas kū­rė­si vie­nu me­tu. Mies­tas spar­čiai ki­lo, mo­der­nė­jo pir­miau­sia tech­ni­ne pra­sme, ra­do­si art de­co sti­liaus na­mai, to­kie pa­pras­ti da­ly­kai kaip van­den­tie­kis, ša­li­gat­viai, automo­bi­liai“, – aiš­ki­no pro­fe­so­rius.

Per 20 me­tų Kau­nas su­kū­rė ir vals­ty­bi­nes ins­ti­tu­ci­jas, ir mo­der­nų įvaiz­dį, ta­čiau 1940-ai­siais kau­nie­tiš­ko­sios ele­gan­ci­jos ne­be­li­ko per ke­lis mė­ne­sius. Vis­kas bu­vo rau­na­ma iš są­mo­nės, nai­ki­na­ma, įskai­tant ir priė­ji­mą prie aukš­to­jo mokslo. Pa­lik­tas tik da­bar­ti­nis Kau­no tech­no­lo­gi­jos uni­ver­si­te­tas.

„Tech­nok­ra­tiš­ku­mas da­bar yra di­de­lė Kau­no stip­ry­bė. Ne­pai­sant to, kad humani­ta­ri­niai moks­lai tuo­met bu­vo per­kel­ti į sos­ti­nę, Kau­ne yra uni­ka­li humanitarikos ir tech­no­lo­gi­jų der­mė, tuo čia per­smelk­tas net oras“, – kal­bė­jo I.Ši­mo­ny­tė. Ji mies­tui ir mies­tie­čiams lin­kė­jo hu­ma­ni­ta­ri­kos ne­pa­mes­ti ir neatstum­ti. „Kas ku­ria vals­ty­bę: idea­lis­tai ar pra­gma­ti­kai? Pas­ta­rie­ji da­ro dar­bus ant že­mės, o vals­ty­bę ku­ria idea­lis­tai“, – kons­ta­ta­vo Sei­mo na­rė.

Min­ti­mis nu­si­kė­lęs į 1989-uo­sius L.Ma­žy­lis pa­sa­ko­jo, kaip bu­vo at­sta­ty­tas ir nau­jai pa­šven­tin­tas vie­nas svar­biau­sių ša­lies sim­bo­lių – Lais­vės pa­mink­las, o prie jo Va­sa­rio 16-osios ry­tą pri­sie­kė Są­jū­džio Sei­mas.

Anot L.Ma­žy­lio, Kau­ne per trum­pą lai­ko su­si­bū­rė net apie 600 Są­jū­džio gru­pių, tad at­si­ra­do kom­for­tas mąs­ty­ti vi­sais ly­giais, įskai­tant ir už­sie­nio po­li­ti­ką. „1989–1990 m. bu­vo­me pa­te­kę į la­bai pa­vo­jin­gą si­tua­ci­ją, ta­čiau ša­liai pa­vy­ko išlaviruo­ti. Dar kar­tą su­si­tel­kė žmo­nės, ku­rių iš­ma­nu­mas tik­rai bu­vo neei­li­nis, ir Lietuva iš­la­vi­ra­vo kaip ir 1917–1918 m.“, – po vi­sai ša­liai svar­bius is­to­ri­nius įvy­kius nar­dė pro­fe­so­rius.

„Tuo me­tu aš į vi­sa tai žiū­rė­jau ki­to­mis aki­mis, to­dėl tur­būt nie­ka­da ir ne­ga­lė­siu įver­tin­ti at­sa­ko­my­bės, ku­ri ta­da slė­gė žmo­nes, ku­rie ėmė­si ini­cia­ty­vos. Mes dabar į vi­sus tuos da­ly­kus žiū­ri­me iš šių lai­kų ži­no­ji­mo, kai at­ro­do, kad vis­kas bu­vo aiš­ku, ką rei­kė­jo da­ry­ti“, – kal­bė­jo I.Ši­mo­ny­tė, tuo­met bu­vu­si paaug­le.

Ko mums trūks­ta?

At­ga­vu­si ne­prik­lau­so­my­bę Lie­tu­va sie­kė sek­ti Skan­di­na­vi­jos ša­lių pa­vyz­džiu kur­da­ma sa­vo eko­no­mi­ką ir ge­ro­vę. „Ta­čiau bu­vo daug iliu­zi­jos, kad ga­li­mas labai grei­tas virs­mas. Užt­ru­kau 20 me­tų, kol su­vo­kiau, ko­dėl šve­diš­kos eko­no­mi­kos Lie­tu­vo­je dar ne­su­kū­rė­me“, – dės­tė I.Ši­mo­ny­tė.

Anot jos, taip nu­ti­ko to­dėl, kad mums trūks­ta pa­si­ti­kė­ji­mo. Bend­ruo­me­ni­nės demok­ra­ti­jos – taip pat, ta­čiau jai su­kur­ti rei­ka­lin­gas pa­si­ti­kė­ji­mas vie­nų ki­tais.

„Kas yra tas es­mi­nis veiks­nys, ku­ris ski­ria mus nuo Skan­di­na­vi­jos ša­lių? Pastebė­jau, kad daž­nai mes tu­ri­me vi­sai ki­to­kį na­ra­ty­vą. Ne­sa­kau, kad kiekvienas iš mū­sų, bet per di­de­lė mū­sų da­lis daž­nai yra iš anks­to nei­gia­mai nu­si­tei­ku­si ki­tų at­žvil­giu. Mes jų ne­pa­žįs­ta­me, bet no­ri­me apie juos gal­vo­ti neigia­mai. Skan­di­na­vi­jos vi­suo­me­nės pa­si­žy­mi tuo, kad du treč­da­liai gy­ven­to­jų ma­no, jog ki­ti žmo­nės yra ge­ri. Mū­sų kraš­te taip at­sa­ky­tų gal tik treč­da­lis“, – apžvel­gė I.Šimony­tė.

Bū­tent dėl pa­si­ti­kė­ji­mo, jos ma­ny­mu, Skan­di­na­vi­jos vals­ty­bės, bū­da­mos aukš­tų mo­kes­čių ša­lys, yra kon­ku­ren­cin­giau­sios eko­no­mi­kos pa­sau­ly­je. „Jie gal­vo­ja, kad tai, ką pa­de­da bend­rai ant sta­lo, jiems kaip vi­suo­me­nei grįž­ta tei­sin­ga, sąži­nin­ga grą­ža“, – api­bū­di­no po­li­ti­kė, iš­reiš­ku­si vil­tį, kad mū­sų ne­pa­si­ti­kė­jimas yra išau­ga­mas.

„Mums, kaip vals­ty­bei, pa­vy­ko daug nu­veik­ti, ta­čiau vi­suo­me­nės pa­si­ti­kė­ji­mo pra­sme rei­kė­tų nuei­ti ge­ro­kai to­liau, jei­gu no­ri­me pa­siek­ti si­tua­ci­ją, kai manysime, kad vals­ty­bė nė­ra tre­čia­sis as­muo mū­sų at­žvil­giu. La­bai daž­nai gir­di­me, kad vals­ty­bė pri­va­lo. Vals­ty­bė nė­ra tre­čia­sis as­muo mū­sų at­žvil­giu. Viskas, ką vals­ty­bė tu­ri, yra tai, ką esa­me su­ta­rę jai pa­ti­kė­ti. Jei­gu mes negalime jai pa­ti­kė­ti, ne­ga­li bū­ti ir at­ga­li­nio ry­šio“, – aiš­ki­no I.Ši­mo­ny­tė.

Ža­vi­si vy­res­nią­ja kar­ta

Pra­kal­bus apie di­dė­jan­tį žmo­nių pa­trio­tiš­ku­mą pa­mi­nė­ta ir ma­da ta­pęs pavyzdys prie sa­vo na­mo bū­ti iš­kė­lus Vy­čio vė­lia­vą, gie­do­ti him­ną, taip pat ir kilu­si di­le­ma, ga­li sa­va­no­riai kan­di­da­tuo­ti į sa­vi­val­dą, ar ne. „At­ro­do, juk ne pirmi sa­vi­val­dos rin­ki­mai, ne pir­mi pri­sie­kę sa­va­no­riai. Kaip at­si­ra­do ši problema ir ko­dėl bū­tent da­bar? Po Kry­mo oku­pa­ci­jos la­bai daug pi­lie­tiš­kų žmo­nių nuė­jo į sa­va­no­riš­ką­ją kraš­to ap­sau­gos tar­ny­bą ir ne­ma­žai tų pa­čių žmonių, ak­ty­viai da­ly­vau­jan­čių vie­ti­nė­je po­li­ti­ko­je“, – kal­bė­jo I.Ši­mo­ny­tė.

Anot jos, tai la­bai svar­būs ir gra­žūs da­ly­kai, tik rei­kia įver­tin­ti, kad ge­rų no­rų veda­mi ne­priim­tu­me ne­vy­ku­sių spren­di­mų ir ne­žlug­dy­tu­me žmo­nių iniciatyvumo.

Pra­bi­lus apie kar­tų pa­na­šu­mus ir skir­tu­mus, kal­bant apie pa­trio­tiz­mą, po­li­ti­kė mi­nė­jo, kad per vi­są jos kar­je­rą ją la­biau­siai ge­rą­ja pra­sme yra nu­ste­bi­nę būtent vy­res­nio­sios kar­tos at­sto­vai. „Su tais žmo­nė­mis ne­be­ga­lė­da­vau tęs­ti pokal­bio, man rei­kė­da­vo nuei­ti pa­verk­ti“, – pri­si­pa­ži­no I.Ši­mo­ny­tė.

Tai nu­ti­kę kri­zės me­tais. „Po­li­ti­niai ka­li­niai, trem­ti­niai, tie, ku­rie yra iš­gy­ve­nę tikrą­ją kri­zę, yra sa­kę: vai­ke­li, jei­gu tau la­bai rei­kia, ir dar la­biau su­ma­žink tas mū­sų pen­si­jas“, – apie lai­ko­tar­pį, kai uži­man­čiai at­sa­kin­gas pa­rei­gas jai te­ko priim­ti skaus­min­gus kai ku­rių gy­ven­to­jų gru­pių at­žvil­giu spren­di­mus, ta­čiau jie bu­vo bū­ti­ni at­si­žvel­giant į il­ga­lai­kes ša­lies per­spek­ty­vas, kal­bė­jo I.Ši­mo­ny­tė.

„Sa­kiau, kad man tai tik­rai nie­ko ne­rei­kia. Jie vis tiek aiš­ki­no, kad pa­tys nepražus, nes kri­zė yra ta­da, kai, iš­trem­tiems prie Lap­te­vų jū­ros, plau­kai prie lo­vos pri­šą­la. To­kiems žmo­nėms nie­ka­da ne­tu­rė­da­vau ką pro­tin­go at­sa­ky­ti, nes vis­kas skam­bė­tų lėkš­tai, nes neį­ma­no­ma gi­liai su­pras­ti, ką jiems yra te­kę iškęsti“, – sa­kė dis­ku­si­jos da­ly­vė.

Vals­ty­bei svar­būs sim­bo­liai

L.Ma­žy­lis už­si­mi­nė apie pro­ble­mi­nius Kau­no pa­sta­tus, pa­vyz­džiui, ki­no teat­rus, Cent­ri­nį pa­štą.

„Kas tu­rė­tų in­ves­tuo­ti ir juos tvar­ky­ti? Kaip ir vi­so­se ki­to­se sri­ty­se, tai yra priorite­to klau­si­mas. Jei­gu yra prio­ri­te­tas, at­si­ran­da ir po­li­ti­nė va­lia. Lie­tu­vos paštas aiš­ki­na, kad pa­sta­tas ne­bea­ti­tin­ka pa­što veik­los mo­de­lio, yra nefunkciona­lus, ta­čiau vals­ty­bė yra šiek tiek dau­giau nei funk­ci­nis pa­slau­gų teiki­mas, o ir kul­tū­ra, pa­vel­das, is­to­ri­ja. Jei­gu mes ma­no­me, kad iš­sau­go­ti pasta­tą yra svar­bu, o tai yra mū­sų vi­sų su­ta­ri­mo ir pa­si­ti­kė­ji­mo rei­ka­las, jis tu­ri bū­ti iš­sau­go­mas“, – nea­be­jo­jo I.Ši­mo­ny­tė.

Jos nuo­mo­ne, vals­ty­bei yra la­bai svar­būs sim­bo­liai, nors ir sa­ko­ma, kad demok­ra­ti­jos ant duo­nos neuž­si­tep­si, sim­bo­liais kros­nies neuž­si­kur­si. „Ta­čiau bū­tent sim­bo­liai per kar­tas ir per lai­ką iš­lai­ko mū­sų kaip tau­tos gy­vy­bę“, – vertino po­li­ti­kė.

L.Ma­žy­liui pa­si­tei­ra­vus, ar I.Ši­mo­ny­tė daug skai­to, ši juo­ka­vo, kad yra žmo­nių, ga­lin­čių su­pras­ti, jog ji per gy­ve­ni­mą yra per­skai­čiu­si vos vie­ną kny­gą. Ji tu­rė­jo ome­ny­je „Šau­nio­jo ka­rei­vio Švei­ko nuo­ty­kius“, nes šią kny­gą daž­nai ci­tuo­ja ir pa­klaus­ta įvar­di­ja kaip mėgs­ta­miau­sią.

Ji tei­gė mėgs­tan­ti įvai­rius žan­rus, tik su fan­tas­ti­ka se­ka­si silp­niau. „Kny­gų mu­gė – jau po sa­vai­tės. Bus ga­li­ma nu­si­pirk­ti ke­lis met­rus kny­gų“, – šyp­so­jo­si I.Šimony­tė, o L.Ma­žy­lis pri­dū­rė, kad ar­chy­vų dy­džiai ma­tuo­ja­mi ki­lo­met­rais.

Atsisakyti ofi­cio­zi­škumo

Vie­nam dis­ku­si­jos klau­sy­to­jų pa­pra­šius idė­jų, kaip tu­rė­tu­me švęs­ti Va­sa­rio 16-ąją, I.Ši­mo­ny­tė pa­juo­ka­vo, kad gri­lis ir bar­be­kiu šiai šven­tei gal ne pa­ts geriausias kli­ma­ti­niu po­žiū­riu spren­di­mas, bet tai ne­reiš­kia, kad ne­ga­li­me ras­ti idė­jos, ku­ri pri­gis taip, kaip „Tau­tiš­kos gies­mės“ gie­do­ji­mas Lie­pos 6-ąją.

„No­rė­čiau ti­kė­ti, kad iš ban­dy­mų kur­ti vie­ti­nes tra­di­ci­jas vie­ną jų pa­si­gau­si­me visi. Ta­čiau tik­rai tu­rė­tų lik­ti kuo ma­žiau ofi­cio­ziš­ku­mo – aiš­ku, bū­ti­nas vė­lia­vos pa­kė­li­mas ir pan., bet iš to­kių šven­čių rei­kė­tų pa­si­sem­ti kuo dau­giau džiaugs­mo sau“, – lin­kė­jo I.Ši­mo­ny­tė ir pe­rė­jo prie sa­vęs kaip kan­di­da­tės į pre­zi­den­tus verti­ni­mo.

„Kau­ne esu ga­vu­si du įdo­mius komp­li­men­tus. Vie­nas bu­vo, kad bal­suo­tų už ma­ne, bet aš la­bai jau­na. Tu pa­gal­vok, sa­ko, kiek me­tų mums rei­kės ta­ve, baigu­sią ka­den­ci­ją ar ka­den­ci­jas, iš­lai­ky­ti. Iš­lai­ky­ti tik­rai ne­rei­kės. Tam žmo­gui pa­ža­dė­jau pa­si­rū­pin­ti sa­vi­mi pa­ti. Ki­tas sa­kė, kad aš gal ir vi­sai nie­ko, bet po de­šim­ties me­tų jau no­rė­tų­si vy­ro“, – pa­sa­ko­jo I.Ši­mo­ny­tė, ku­rios pa­si­sa­ky­mas bu­vo pa­ly­dė­tas juo­ko ban­gos.

Anot jos, mū­sų pa­žan­gos lai­das yra nu­sto­ti skirs­ty­ti vie­niems ki­tus į vy­rus ir mote­ris, kau­nie­čius ir vil­nie­čius, pa­gal tau­ty­bes, kar­tas ir pan. „Vi­si esa­me Lietu­vos vai­kai, kiek­vie­nas pa­gal sa­vo ga­li­my­bių ri­bas. Kaip sa­kė par­ti­za­nai, ati­duok vals­ty­bei, ką pri­va­lai. Vals­ty­bę mes su­pran­ta­me kaip bend­rą kū­ry­bą, bend­rą gė­rį ir su­pra­ti­mą. O pri­va­lo­me ati­duo­ti tai, ką ga­li­me. Esu ne kar­tą sakiusi, kad no­rė­čiau, jog ma­ne ver­tin­tų kaip žmo­gų, o ne kaip mo­te­rį. Kaip mote­rį te­gul ver­ti­na to­mis ap­lin­ky­bė­mis, kur tai yra ak­tua­lu“, – su­bti­lu­mo nestoko­jo po­li­ti­kė.

Po­li­ti­nė rek­la­ma ap­mo­kė­ta iš kan­di­da­tės į LR pre­zi­den­tus Ing­ri­dos Ši­mo­ny­tės rin­ki­mų są­skai­tos Užs. 1669320.

GALERIJA

  • I. Ši­mo­ny­tė: iš Va­sa­rio 16-osios rei­kia pa­si­sem­ti džiaugs­mo
  • I. Ši­mo­ny­tė: iš Va­sa­rio 16-osios rei­kia pa­si­sem­ti džiaugs­mo
  • I. Ši­mo­ny­tė: iš Va­sa­rio 16-osios rei­kia pa­si­sem­ti džiaugs­mo
  • I. Ši­mo­ny­tė: iš Va­sa­rio 16-osios rei­kia pa­si­sem­ti džiaugs­mo
Mindaugo Mikulėno nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (60)

Ada

Vilniuje Vasario16-osios svente sugadino patriarchasis balkono svaidydamas pagieza ir purva,atliko konservu rinkimine agitacija,Kaune -issitarsiusi,Simonyte savo rikimine agitacija.Tik prarades atmini zmogus gali uz toia vagiu bendre balsuoti

NA NA

Šimonytė ,Grybauskaitės įpėdinė ,abi kartu praskolino Lietuvą, todėl viena kitos vertos , o žydukai landsberginiai ir prie Grybauskaitės krovėsi turtus, ir toliau grobstytu prie šimonytės ,kas sustabdys žydukų. invaziją prie Lietuvos iždo ir nutrauks Lietuvos terorizavimą bei kiršinimą ,,,,,sėkmės neprileisti landsberginių gaujos prie Lietuvos iždo ,,,,

Kęstas

Mus, lietuvius Lietuvoje, laukia siaubingas likimas. „Valstybinė mokesčių inspekcija nurodo, kad Lietuvoje 2018 m. 329 asmenys deklaravo milijonus eurų turto, turėto 2017 m.“ Deja, šie žmonės negali padėti mūsų šaliai pereiti nuo mažą pridėtinę vertę kuriančios šalies prie didesnės pridėtinės vertės šalies. Kodėl? Nes jie įsigyja milijonus eurų, kaip, pvz., Landsbergio šeima, per šeimyninius ir draugystės santykius ir kyšius. Sugebėjimų nulis. Todėl pusė darbingo amžiaus žmonių jau išvyko iš Lietuvos. Todėl Lietuvos perspektyvos yra baisios. Nuorodas ir platesnį aptarimą galima rasti, guglinant žodžius apie mokslą-studijas-ekonomiką.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS