Ar reikalingos greičio kontrolės akcijos? | kl.lt

AR REIKALINGOS GREIČIO KONTROLĖS AKCIJOS?

Visą praėjusią savaitę šalyje vyko Europos kelių policijos tinklo inicijuota saugaus eismo akcija, skirta važiavimo greičiui kontroliuoti. Akcijos metu visoje Europoje buvo vykdoma ir 24 val. trukmės specialioji prevencinė priemonė "Greitis". Mūsų šalyje ši specialioji policinė priemonė pavadinta "Pamėgink važiuoti tik saugiu greičiu. Turėtų patikti...". Ketvirtadienį ir penktadienį Klaipėdos keliuose įrengti greičio matuokliai fiksavo pažeidimus, netaikant jokios tolerancijos, tai yra vairuotojai buvo baudžiami net ir šiek tiek viršiję leidžiamą greitį. Per parą pareigūnai Klaipėdoje užfiksavo net 100 greičio viršijimo atvejų. Nors šių vienkartinių akcijų tikslas pozityvus – sumažinti eismo įvykių ir nukentėjusiųjų skaičių keliuose, vis dėlto dauguma abejoja dėl pastarųjų realios naudos.

Ramūnas Šideikis, Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro viršininkas:

– Nėra ir negali būti jokios tolerancijos. Noriu pabrėžti, kad mums, pareigūnams, tai ne saugaus eismo ir greičio mažinimo akcija, o kasdienis darbas. Taisyklių turi būti laikomasi nuolat, ne tik prevencinių priemonių įgyvendinimo metu. Negalima toleruoti leistiną greitį viršijančių vairuotojų. Pažvelkime į kitas Europos Sąjungos šalis, kuriose nėra tolerancijos, ir gyventojams dėl to nekyla jokių papildomų klausimų. Todėl mums būtina sekti geru pavyzdžiu kitų šalių, kurioms jau yra įprasta laikytis taisyklių. Žinoma, kartais iškyla problemų dėl duomenų apdorojimo – sutrinka greičio matuoklių veikimas ir panašiai. Bet tai nėra esminis dalykas, svarbiausia – kad patys žmonės suvoktų, kam to reikia. Juk mūsų tikslas nėra nubausti kuo daugiau vairuotojų. Tikslas – sumažinti nelaimių skaičių keliuose. Šių akcijų metu vairuotojai iš tiesų sulėtina greitį. Ir, regint didėjantį vairuotojų sąmoningumą, tai turėtų tapti norma. Klaipėdoje tai įgyvendiname jau nuo šių metų pradžios. Siekiame, kad joks greičio viršijimas nebūtų toleruotinas. Lygiai taip, kaip yra priimta kitose Europos šalyse. Natūralu, jog laikantis šių nuostatų mažėja ir pažeidimų. Jei ir toliau viskas vyks taip, kaip numatyta, tai atitinkamai ir eismo įvykių skaičius turėtų sparčiai mažėti. Taip pat ir sužeistųjų keliuose skaičius. Juk greitis – vienas pavojingiausių kriterijų, kurio nesilaikant įvyksta eismo įvykiai. Viskas prasideda nuo mažų dalykų, jeigu žmogus nenori laikytis nustatytos tvarkos, tai kitą dieną jis jau gali atsisakyti laikytis ir kitų įstatymų. Kam apsisunkinti save ir užkrauti papildomo darbo kitiems. Todėl šiuo atžvilgiu neturėtų būti klausiama, kam ir ar apskritai reikia tokių akcijų.

Prieš

Vytautas Čepas, Klaipėdos miesto tarybos narys:

– Esu nusiteikęs prieš šias akcijas. Jos yra niekinės ir naudos iš jų maža. Juk akivaizdu, kad akcijai pasibaigus viskas vėl stoja į savo vietas, ir žmonės toliau važinėja taip, kaip nori. Mes per daug susikoncentravę į paviršutiniškus dalykus ir neužčiuopiame problemos esmės. Akcijos yra tik gražus viršelis ir pliuso užsidėjimas, parodymas, kad štai – mes kažką darome. Esame labai kruopštūs ES direktyvų vykdytojai. O stiprios, metų metus gerai funkcionuojančios sistemos neturime. Be abejo, kiekvienas esame nuodėmingas, skubame, ir aš pats ne visada esu sąžiningas. Tačiau reikia suvokti vieną dalyką – nei automobilis nerodo tikslaus greičio, nei matuokliai. Visuomet yra paklaida. Tad jeigu jie pradės fiksuoti menkiausią viršijimą, iš to bus daugiau problemų nei naudos. Prasidės bylinėjimaisi teismuose, iš kurių sėkmingai pelnysis advokatai, žmonės mėgins įrodinėti savo tiesas ir panašiai. Todėl dabartinė sistema, leidžianti viršyti greitį, yra visiškai logiška. Reikia kitokiais būdais auklėti žmones. Pirmiausia – tikrinti esamų piktybiškų pažeidėjų psichiką, aiškintis, ar jie apskritai gali vairuoti. Nes kai kurie jų yra pavojingi visuomenei, todėl reikia užtikrinti, kad tokie žmonės nesėstų prie vairo. Čia mes turime spragą. Dar būtina atkreipti dėmesį į jauną žmogų – būtent jie yra didžiausia problema. Mokyklose reikia atitinkamai auklėti pradedančiuosius vairuotojus. Pažiūrėkite, kiek daug žmonių, nesiteikiančių rodyti posūkio signalo. Perka automobilius dar net nemokėdami vairuoti ir lekia kaip proto netekę. Ir pats ne kartą esu patekęs į panašius incidentus, vos išvengiau avarijų tik dėl savo ilgametės vairavimo patirties. Taigi, reikia pradėti nuo šaknų, o žiedai išdygs savaime. Bet jeigu tik karpome viršūnėles, tai joks progresas neįvyks net ir rengiant tokias akcijas.

GALERIJA

  • R.Šideikis įsitikinęs, kad keliuose bus saugu tik tada, kai išauklėsime naują vairuotojų kartą.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS