Europos čempionas greičio ant vandens nemažins | kl.lt

EUROPOS ČEMPIONAS GREIČIO ANT VANDENS NEMAŽINS

"Šiemet bent pakartoti tai, ką pasiekiau pernai, – iššūkis kaip reikiant", – pabrėžė motorlaivių "Formulės 2" (F2) lenktynių 2018-ųjų Europos čempionas ir pasaulio čempionato bronzos medalio laimėtojas Edgaras Riabko. Kauniečio motorlaivis kol kas dar ne ant vandens – jį iki balandžio 22-osios galima apžiūrėti prekybos ir laisvalaikio centre "Mega".

"Mūsų jau laukia Kauno marios, po to – pirmos šį sezoną tarptautinės varžybos Vokietijoje. Žiūrėsime, kaip peržiemojome", – kalbėjo E.Riabko.

– Edgarai, kaip praleidote atostogas? – pradėjome pokalbį su Europos čempionu.

– Vis atsirasdavo vienokių ar kitokių reikalų. Bendradarbiaudami su generaliniu rėmėju – bendrove "Hegelmann Transporte", nutarėme keisti komandos įvaizdį, reikėjo atnaujinti motorlaivį. Buvau išvykęs į Dubajų, kur vyko F1 pasaulio čempionato etapas. Pasižvalgiau, su kolegomis šnektelėjau. Gal kada nors ir man teks šiose lenktynėse dalyvauti?

– Galvojate apie tai?

– Pirmiausia, reikėtų turėti ne vieną, o mažiausiai du motorlaivius. Jie nedaug skiriasi nuo F2 laivų, tačiau F1 varikliai – galingesni, tad ir varžybų greičiai didesni. Be to, lenktynių geografija platesnė, konkurencija didesnė, tad ir bendražygių komanda turi būti gausesnė, ir poreikius atitinkantis biudžetas.

– Kokių naujienų parsivežėte iš Monte Karlo, kur Tarptautinė motorlaivių sporto sąjunga (UIM) pagerbė ir apdovanojo geriausius 2018-ųjų sportininkus?

– Didelių pokyčių šį sezoną nebus, tačiau šis tas keisis. Atsižvelgus į vis didėjantį F2 dalyvių skaičių, numatyta pakoreguoti kvalifikacinių lenktynių reglamentą – kad jis būtų lankstesnis ir sportininkai turėtų daugiau galimybių išsikovoti teisę startuoti pagrindinėse varžybose. Itin svarbi viena techninė naujovė: bus leidžiama tam tikra intervencija į variklius, o anksčiau prie jų blokų niekas negalėjo kišti rankų. Tai susiję su tuo, kad "Mercury" nutraukia šio modelio variklių gamybą ir tieks tik atsargines detales. Manau, kad sušvelninti apribojimai gali lemti neprognozuojamas pasekmes, nes didesnes galimybes turės pinigingos komandos. Pagal išgales stengsimės neatsilikti nuo konkurentų.

Iki visiškos laimės trūksta tik naujo motorlaivio. Manasis – 2014-ųjų, tad jau ne viena karta pasikeitė.

– Kurie jūsų varžovai šį sezoną bus tarp pagrindinių pretendentų į aukščiausias pozicijas?

– Manau, kad favoritai išliks tie patys – lenktynininkai iš Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) komandos "Abu Dhabi", kuriai pernai atstovavęs Rashedas Al-Qemzi tapo pasaulio vicečempionu, o Rashedas Al-Tayeras užėmė septintą vietą. Pasitempė ir kita JAE ekipa – "Victory Team". Kai 2018-ųjų F2 pasaulio čempionas Alberto Comparato nusprendė pereiti į F1 lenktynes, jo komandą pasamdė amerikietis Brentas Dilardas, pernai užėmęs penktą vietą. Matyt, rado turtingų rėmėjų. Brito Gordono Cooko vadovaujamą ekipą papildė F1 varžybose dalyvavęs lenkas Mike'as Szymura. O dar yra tradiciškai stiprūs skandinavai ir visada staigmenoms pasirengę ambicingi vidutiniokai.

– Kokie bus jūsų koziriai?

– Kaip sakoma, iki visiškos laimės trūksta tik naujo motorlaivio. Manasis – 2014-ųjų metų, tad jau ne viena karta pasikeitė. Mačiau naujausią – jo geresnės ne vien aerodinaminės, bet ir kitos savybės, vieną trasos ratą ketvirtos kartos F2 motorlaivis įveikia maždaug sekunde greičiau nei senesni modeliai. Mūsų pranašumas – sraigtai, nes juos patys konstruojame ir gaminamės, tačiau visa kita iš savojo F2 jau išspaudžiau, kiek buvo galima. O konkurencijos lygis toks: finišuodami į 1 sek. sutelpa bent dešimt varžovų! Vis dėlto nauja ir moderni technika dar negarantuoja pergalės – reikia ir Fortūnos palankumo, ir tinkamo nusiteikimo.

– Kada išbandysite savo atnaujintą "formulę"?

– Pirmas oficialus startas numatytas gegužės 4–5 d. Vokietijoje, Brodenbache. Prieš tai pasitreniruosiu Kauno mariose, daug eksperimentuosime su sraigtais. Tikiuosi, lenktynės Brodenbache bus geras jėgų patikrinimas prieš pasaulio čempionato pirmą etapą, kuris bus surengtas birželio 28–30 d. Kaune. Anksčiau varžybos Vokietijoje mums kelis kartus susiklostė nesėkmingai, o pernai net užsidegė variklis, tačiau po ekstremalių išbandymų Brodenbache vėliau pasaulio čempionatą pradėdavau sėkmingai: pavyzdžiui, pernai Kaune buvau antras.

– Kur vyks kiti pasaulio čempionato etapai?

– UIM patvirtino, kad liepos 19–21 d. lenktyniausime Brindizyje (Italija), rugpjūčio 2–4 d. – Tionsberge (Norvegija) ir rugsėjo 13–15 d. – Ribadure (Portugalija). Be to, rugpjūčio 24–25 d. Zarasuose numatytas Europos čempionatas. Tad mūsų komandos "F2-Hegelman-LT" laukia karštesnė vasara nei pernai, kai iš penkių numatytų pasaulio čempionato etapų įvyko tik trys.

Karjera

E.Riabko startai F2 varžybose: 2014 m. pasaulio čempionatas – 14-a vieta, 2015 m. Europos čempionatas – 12-a vieta, 2015 m. pasaulio čempionatas – 17–27 vietos, 2016 m. pasaulio čempionatas – 10-a vieta, 2017 m. Europos čempionatas – 2-a vieta, 2017 m. pasaulio čempionatas – 9-a vieta, 2018 m. Europos čempionatas – 1-a vieta, 2018 m. pasaulio čempionatas – 3-ia vieta.

Startai kitose varžybose: 2010 m. motorlaivių "S-550" klasės pasaulio čempionatas – 2-a vieta, 2011 m. "S-550" Europos čempionatas – 1-a vieta, 2012 m. F4s pasaulio čempionatas – 3-ia vieta, 2012 m. F4s Europos čempionatas – 3-ia vieta, 2013 m. F4s Baltijos šalių čempionatas – 1-a vieta, 2013 m. F4s pasaulio čempionatas – 3-ia vieta.

GALERIJA

  • Europos čempionas greičio ant vandens nemažins
  • Europos čempionas greičio ant vandens nemažins
  • Europos čempionas greičio ant vandens nemažins
  • Europos čempionas greičio ant vandens nemažins
Vilmanto Raupelio, Chriso Davieso/ f2worldchamp.com, f2lt.lt nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS