„Rally Classic 2018“ – aukštoji finalo matematika | kl.lt

„RALLY CLASSIC 2018“ – AUKŠTOJI FINALO MATEMATIKA

  • 0

Ilgą laiką prievolė organizuoti baigiamąjį Lietuvos ralio čempionato etapą buvo laikomas savotišku prakeiksmu.

Jei visas lenktynių sezonas susiklosto taip, kad startas finale negali turnyrinėje lentelėje iš esmės nieko pakeisti, nemaža dalis ekipažų atsisakydavo formalumų, arba važiuodavo į trasą tik tam, kad gautų minimalius taškus, leidžiančius užkopti ant podiumo. Taip sportininkai sutaupydavo krūvas pinigų ir technikos resursų, tačiau akivaizdžiai sumažindavo reginio varžybų patrauklumą žiūrovų akimis. Ačiū Dievui, šiais metais intriga čempionate tokia, kad jos pavydėti galėtų net Holivudo scenaristai. Štai kodėl.

Ieškodami būdų, kaip išsaugoti greičiausių pilotų susidomėjimą iki pat paskutinio greičio ruožo kilometro finišo linijos, LASF strategai nutarė gerokai pasunkinti baigiamuosius ralio matematikos uždavinius. Dabar papildomi taškai skiriami ne tik rezultatus pasiektus atskirose varžybų sekcijose, bet ir už laimėtą vadinamąjį „Power Stage“ greičio ruožą (dažniausiai organizatorius parenka sudėtingiausią ar paskutinįjį ralio GR), bet galiausiai visą čempionatą vainikuojančių lenktynių metu surinktus taškus padauginti ne iš 1,2 koeficiento, kaip kad buvo praėjusiais metais, o iš 1,5. Kitaip tariant maksimaliai palankiai susiklosčius aplinkybėms galima pelnyti kone dvigubai daugiau taškų, nei bet kuriame kitame ralio meistrų simultane.

Visa tai lėmė, kad šiųmetiniame „Rally Classic“ taškų dėlionė nerūpi bene vieninteliams LARČ 4 įskaitos lyderiams. Jonas Pipiras su Aisvydu Paliukėnu turi daugiau nei dvigubai daugiau taškų nei antroje vietoje esantys Drev Holland su Aleksandru Dainiu, todėl rokiruotės įmanomos tik grumiantis dėl antrosios ir trečiosios vietos. Tuo metu beveik visuose kituose čempionato frontuose vyks žūtbūtinės mikro dvikovos. Tarkim LARČ5 (čia varžosi viena ašimi varomi automobiliai, parengti pagal L9 techninius reikalavimus ir turintys iki 3500 kub.cm. darbinio tūrio variklius) lyderius Janį Vorobjovsą ir Justą Tamašauską skiria viso labo 0,2 taško.

Tačiau vienareikšmiškai visa benzingalvių gildija atidžiausiai studijuoja padėtį pagrindinėje 4WD įskaitoje ir modeliuoja pačius netikėčiausius scenarijus. Trys čempionato lyderiai Giedrius Notkus, Benediktas Vanagas ir Vaidotas Žala būtent Druskininkuose vėlų spalio 6-osios vakarą išsiaiškins, kuris taps naujuoju Lietuvos ralio karaliumi.

Įdomu tai, kad jokių konkrečių planų dėl šiųmetinio ralio sezono neturėjęs Vaidotas tik vasaros pradžioje atsisėdo prie „Škoda Fabia R5“ vairo ir pradėjo lenkti varžovus beveik nepadoriu skirtumu. Jis didžiule persvara laimėjo ir „Viada Rally Žemaitija“, ir „Samsonas Rally Rokiškis“, o neseniai finišavusiame „Rally Elektrėnai“ nusileido tik vienam Europos čempionato lyderiui Nikolajui Griazinui, surinkdamas daugiau taškų, nei bet kuris kitas mūsų šalies ralio meistras.

Tačiau LARČ reglamente tebėra nuostata, numatanti vieno etapo (to, kuriame ekipažas atsivežė mažiausiai taškų) rezultatų minusavimą. Kadangi V. Žala nestartavo pačiose pirmosiose 2018-ųjų lenktynėse, todėl iš turimų 123 taškų atmetus paskutiniosiose varžybose iškovotus 39 taškus, jis smukteli į trečiąją vietą. Beveik tokia pat skausminga ši taisyklė ir G. Notkui, prarasiančiam mažiausiai 29 taškus. B. Vanagas „Samsonas Rally Rokiškis“ apkūlęs savo techniką pirmąją varžybų dieną ir vėliau startavęs pagal „Rally 2“ taisyklę čia užsidirbo tik 8 taškus, todėl patiria sąlyginai nedidelius nuostolius.

Nesileidžiant į dar smulkesnes detales kol kas pasakysime tiek, kad net jei V. Žala „Rally Classic“ pratęs pergalių seriją, svajones apie čempiono karūną gali tekti atidėti kitiems metams. G. Notkui pakanka finišuoti antram ir galutinėje turnyro lentelėje jis vienu tašku aplenktų Vaidotą. Benediktas šių metų ralio čempionu taptų su sąlyga, jei lenktynėse susirinktų visus įmanomus taškus.

„Be abejonės tokia sistema kuria papildomą įtampą ir verčia maksimaliai susikaupti, nes net ir vieno taško „ištaškymas“ gali kainuoti čempiono vardą. Turint galvoje „Rally Classic“ trasų specifiką – po pirmojo rato minkštame grunte atkapstomus akmenis ar medžių šaknis, net tokia smulkmena kaip prakirstas ratas ar tamsoje (šiais metais du greičio ruožai vyks naktį) netiksliai įvertinta posūkių kombinacija gali viską komplikuoti. Faktas, kad važiuoti reikės itin tiksliai“, – teigia G. Notkus.

Savo ruožtu V. Žala patikino, kad visuomet stengiasi maksimaliai atsiriboti nuo bet kokių priešlenktyninių spekuliacijų, „kas būtų jeigu būtų“.

„Žinau tik tai, kad reiks koncentruoti dėmesį į kiekvieną greičio ruožą, judėti savo ritmu ir pasistengti atsiriboti nuo aplinkos. Kaip taisyklė, kuo daugiau modeliuoji ir skaičiuoti įmanomus variantus, tuo radikaliau viskas apsiverčia aukštyn kojom realybėje. Faktas, kad motyvacijos tvarkingai padirbėti ir neprisidaryti „reikalų“ šiose lenktynėse turės visi lyderiai. Juo labiau, kad Giedrius kartą jau yra likęs per plauką nuo čempiono titulo“, – atviravo V. Žala.

Kalbinti šiųmetinio ralio lyderiai taip pat pripažino, kad desperatiškos pastangos nepadaryti klaidų, kartais kaip tik jas ir išprovokuoja. Kaip kam seksis susidoroti su įtampa paaiškės jau spalio 6 d., Druskininkų, Lazdijų ir Varėnos apylinkėse.

GALERIJA

  • „Rally Classic 2018“ – aukštoji finalo matematika
  • „Rally Classic 2018“ – aukštoji finalo matematika
  • „Rally Classic 2018“ – aukštoji finalo matematika
  • „Rally Classic 2018“ – aukštoji finalo matematika
  • „Rally Classic 2018“ – aukštoji finalo matematika
  • „Rally Classic 2018“ – aukštoji finalo matematika
  • „Rally Classic 2018“ – aukštoji finalo matematika
Organizatorių nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS