Kas iš tiesų keisis už komunalines paslaugas mokančiam vartotojui? | kl.lt

KAS IŠ TIESŲ KEISIS UŽ KOMUNALINES PASLAUGAS MOKANČIAM VARTOTOJUI?

  • 0

Nuo 2017 m. balandžio 1 d. visi Lietuvos bankai privalės naudoti naujas komunalinių įmokų surinkimo formas, kai visos įmokos bankų elektroninėje bankininkystėje turės būti pervedamos į paslaugų teikėjų sąskaitas atskirai.

Kokie pasikeitimai laukia?

Iki šiol atsiskaitydami už komunalines paslaugas el. bankininkystės klientai naudojosi ruošiniu, kuris sujungia visas įmokas už komunalines paslaugas – elektroniniu atsiskaitymo knygelės atitikmeniu. Tokia elektronine knygele, sujungiančia visus mokėjimus į vieną, daugiausiai naudojasi Vilniaus ir Trakų regiono gyventojai. Kitų miestų elektroninėse knygelėse yra įtraukta galimybė atsiskaityti už mažiau paslaugų arba tokios galimybės susimokėti už komunalines paslaugas vienu mokėjimu per el. bankininkystę niekada ir nebuvo.

Vilniečiai, naudodamiesi elektroniniu atsiskaitymo knygelės atitikmeniu, vienu bankiniu pavedimu e. banke galėdavo apmokėti iki 6 skirtingų paslaugų: už suvartotą elektros energiją bei elektros energiją bendrosioms reikmėms (laiptinės, rūsio apšvietimui), už šaltą vandenį, šildymą, karštą vandenį, taip pat už kitas paslaugas.

Nuo balandžio 1 d. norint banke atsiskaityti už komunalines paslaugas gali tekti padaryti iki 6 skirtingų bankinių pavedimų. Ar ir kiek banko klientui tai kainuos papildomai, priklausys nuo konkretaus banko ar kredito unijos įkainių, taip pat nuo to, kokį mokėjimo krepšelį, banko mokėjimo planą klientas yra pasirinkęs. Vienu mokėjimu klientas galės atsiskaityti tik už paslaugas, už kurias moka tam pačiam paslaugų teikėjui.

Mokėdamas už paslaugas balandžio mėnesį klientas turėtų mokėjimą tęsti nuo paskutiniųjų apmokėtų skaitiklio rodmenų. Jei banke šių duomenų nebus išlikę, elektros ir dujų rodmenis klientai galės pasitikrinti prisijungę prie svetainės www.manogile.lt.

Vartotojai, kurie moka už daugiau paslaugų teikėjų teikiamas paslaugas, dažnai baiminasi ne tik pabrangsiančiomis įmokomis, bet ir todėl, kad mokėdami už būstą jie sugaiš daugiau laiko. „Gilė“ klientus  skatina rinktis jos savitarnos svetainę, kur vienu mokėjimu galima apmokėti daugiau nei už 1500 paslaugų teikėjų sąskaitas.

„Gilė“ aptarnauja ir „Lietuvos dujų tiekimo“ klientus. Už suvartotas gamtines dujas  mokantys vartotojai ir anksčiau mokėjo pagal atskirą vartotojo kodą, naudojo atskiras mokėjimo formas bankuose, todėl besinaudojantiems „Swedbank“, SEB banko, DNB banko, Šiaulių banko, Medicinos banko, „Citadelės“ ir kredito unijų paslaugomis niekas nesikeičia. „Nordea“ klientai ir atsiskaitydami už dujas naudosis naujomis atsiskaitymo formomis. „Mano Gilės“ savitarnos svetainėje už dujas ir elektrą šie vartotojai gali atsiskaityti nemokamai.

Kaip bankuose susikurti naujus mokėjimo ruošinius savo el. bankininkystės klientus informuoja patys bankai.

Mokantiems grynaisiais pinigais pokyčių nenumatoma

Kiek daugiau nei pusė „Gilės“ klientų už elektros energiją ir dujas atsiskaito grynaisiais pinigais. Įmokas už komunalines paslaugas Lietuvoje priima „Maxima“ parduotuvės, „Perlo“ terminalai, kredito unijos bei kai kurių bankų skyriai, ,,Lietuvos pašto“ skyriai, spaudos kioskai, kai kurių miestų butų ūkiai.

Vartotojams, atsiskaitantiems už komunalines paslaugas grynaisiais pinigais, niekas nesikeičia. Jie už elektros energiją, dujas, kitas komunalines paslaugas ir toliau gali mokėti taip, kaip yra įpratę.

Kai kuriuos vartotojus suklaidino informacija apie naikinamą elektroninį atsiskaitymo knygelės atitikmenį. Reikia pažymėti, kad popierinė atsiskaitymo knygelė lieka.

Vis dėlto, popierinė atsiskaitymo knygelė jau seniai nebėra mokėjimą patvirtinantis dokumentas. Klientui, atėjus į įmokų surinkimo vietą, pakanka pasakyti vartotojo kodą, skaitiklių rodmenis ir mokėtiną sumą žodžiu. Apmokėjus už paslaugas, bus išduotas kvitas – tai ir yra mokėjimą patvirtinantis dokumentas.

Mokantiems už elektrą pagal sąskaitas paprastu pavedimu el. bankininkystėje ar kitais elektroniniais būdais, pavyzdžiui, per „Mano Gilė“,  „Paysera“ ar „Viena sąskaita“ – niekas nesikeičia.

Niekas nesikeičia ir tiems, kurie yra pasirinkę atsiskaityti už elektrą pagal elektros energijos suvartojimo vidurkį ir sudarę e. sąskaitos sutikimą su banku, kai mokestis už elektrą tiesiog periodiškai nuskaičiuojamas nuo sąskaitos – jiems ši paslauga veiks ir toliau, o savo mokėjimus jie galės sekti „Mano Gilės“ svetainėje.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS