Registrų centras stabdo sutarties su „Alna Software“ pasirašymą | kl.lt

REGISTRŲ CENTRAS STABDO SUTARTIES SU „ALNA SOFTWARE“ PASIRAŠYMĄ

  • 0

Valstybės valdomo Registrų centro naujoji valdyba nusprendė stabdyti Antstolių informacinės sistemos (AIS) ir Piniginių lėšų apribojimų informacinės sistemos (PLAIS) priežiūros ir vystymo paslaugų sutarties pasirašymą.

Valdyba, susipažinusi su pirkimo aplinkybėmis, nepritarė siūlymui pasirašyti sutartį su didžiausią kainą pasiūliusia bendrove „Alna Software“, o mažiausią kainą pasiūliusias įmones pašalinti iš konkurso kaip nesugebėjusias pagrįsti savo pasiūlymo, pranešė Susisiekimo ministerija, kuriai perduotas Registrų centro valdymas.

Registrų centro valdyba taip pat įvertino, kad pats viešojo pirkimo objektas nėra aiškiai apibrėžtas ir neužtikrina efektyvios išlaidų kontrolės. Nustatyta, jog sistemų vystymui ir priežiūrai reikalingos lėšos galėtų būti naudojamos neracionaliai ir neproporcingai.

„Kai sutartį norima pasirašyti su didžiausią kainą pasiūliusiu tiekėju, dvejonių kyla visada. Susisiekimo ministerija, kaip įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, sieks, kad Registrų centras užtikrintų realią tiekėjų konkurenciją, racionalų ir skaidrų įmonės lėšų panaudojimą investicijoms ir kasdieninei veiklai“, – pranešime sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

„Alna Software“ pasiūlymo kaina siekia 3,117 mln. eurų, tuo metu bendrovės „Dts solutions“ ir „iTree Lietuva“ paslaugas siūlė suteikti už 2,468 mln. eurų. Daugiau kaip 600 tūkst. eurų mažesnę kainą pasiūliusias įmones Registrų centro vadovybė buvo pasiūliusi šalinti iš pirkimo dėl neva nepagrįstai mažos pasiūlymo kainos.

„Įmonė turi orientuotis į gerąją verslo patirtį ir pirkimų principą – kokybiškas produktas ar rezultatas už maksimaliai geriausią kainą. Pirkti programavimo valandas, kai dar nėra tiksliai žinomas norimas funkcionalumas ir kokybiniai sistemos veikimo parametrai, yra neracionalu. Tai neužtikrins efektyvaus turimų išteklių naudojimo ir negarantuos, kad galutinis produktas atitiks pageidaujamą funkcionalumą ir kokybinius sistemos veikimo parametrus“, - pranešime tvirtino Registrų centro valdybos pirmininkas Egidijus Vaišvilas.

Anot jo, tik perkant aiškiai apibrėžtą produktą ar paslaugą galima užtikrinti kokybišką ir efektyvų Registrų centro paslaugų teikimą visiems valstybinio bei privataus sektoriaus klientams, taip pat skatinti paslaugų teikėjų konkurenciją.

Pasak E. Vaišvilo, valdyba įmonės vadovybei suformulavo reikalavimą tinkamai apibrėžti pirkimo objektą, skaidyti pirkimą į priežiūros ir vystymo dalis, pirkti ne sistemos vystymo valandas, o konkretų rezultatą.

Registrų centras tvarko esminius valstybės informacinius išteklius – pagrindinius valstybės registrus, informacines sistemas. Juose kaupiami valstybei svarbūs duomenys, kurių pagrindu kuriamos ir teikiamos elektroninės paslaugos.

Susisiekimo ministerija lapkričio viduryje perėmė Registrų centrą iš Teisingumo ministerijos.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS