Perspėja automobilio nelaikyti garaže | kl.lt

PERSPĖJA AUTOMOBILIO NELAIKYTI GARAŽE

Korozija – lyg plintanti mirtina liga, kuri pavojinga kiekvienam automobiliui. Jei norite nuo jos apsisaugoti, veiksmų imtis reikia dar rudenį, kitaip pavasario automobilis sulauks stipriai paliegęs. Kokios yra naujausios rūdžių šalinimo priemonės ir kokie liaudiški būdai padeda kovoti su rūdimis?

Reaguoti reikia nedelsiant

Nė vienas ilgai eksploatuojamas ir neprižiūrimas automobilis neišvengs rūdijimo. Dureles, slenksčius, visas kėbulo detales lyg mirtina liga anksčiau ar vėliau apims rūdys. Nors korozija – natūralus procesas, kėbulo darbų meistrai ragina neleisti jai sugadinti automobilio ir primena, kad rūdžių pažeistas vietas tvarkyti būtina dabar. Rudenį nesuskubę, pavasarį tikrai gailėsitės.

„Korozija įlenda į metalą kaip vėžys į žmogų. Sunku ją išnaikinti. Sakome, kad kai tik tai atsiranda, reikia pašalinti. Tik taip galima ilgai išlaikyti tinkamą automobilio būklę“, – teigia Aidas Danilovas, UAB „Remlyga“ direktorius.

Korozija įlenda į metalą kaip vėžys į žmogų.

Žinovai sako, kad dažnai vairuotojams sunku pasiryžti automobilį atiduoti į autoservisą, kad būtų atlikti korozijos šalinimo darbai. Juk rūdys netrukdo transporto priemonei funkcionuoti. Ja naudotis galima, kol surūdijusios detalės ims kristi, be to, tokie remonto darbai paprastai trunka ne vieną dieną. Tad visur skubantiems ir be automobilio gyventi negalintiems žmonėms tai – tikra amžinybė.

Tačiau tobulėjant transporto priemonėms, neatsilieka ir remonto darbų technika. Štai A. Danilovas sako, kad dabar korozijos pažeistą vietą visiškai atnaujinti įmanoma laiką skaičiuojant ne paromis, o valandomis.

Siūlo pagalvoti apie antikorozinį padengimą

Kad korozija netaptų jūsų problema, ekspertai pataria prieš žiemą investuoti ir į antikorozinį kėbulo padengimą.

„Kai įsigyjate automobilį, dažniausiai negalvojate apie jo dugno būklę, galvojate tik apie technines detales. Tačiau vienas iš pirmųjų dalykų, kuris nusidėvi, yra kėbulas. Atvažiavę į servisą ir pakėlę mašiną pamatote rūdis ir skyles. Dabar, kai techninė apžiūra yra griežta, į tai atkreipiamas dėmesys. Reikalaujama, kad automobilis atitiktų standartus. Taigi įsigijus automobilį siūlyčiau netaupyti ir viską iš karto sutvarkyti“, – aiškina Vytautas Karalius, kėbulo darbų ekspertas.

Kad tikrai būtumėte patenkinti, privalote ir patys rūpintis savo automobiliu. Žiemą nuo galimų rūdžių jį apsaugoti įmanoma ir paprastomis priemonėmis.

„Labai svarbu automobilį žiemą plauti dažniau nei vasarą, nes ertmėse renkasi labai daug druskų, drėgmės. Tos druskos tiesiog pradeda ardyti metalą, todėl reikia gerai prižiūrėti vidines puses, turėti posparnius. Jei įmanoma – dengti antikorozinėmis medžiagomis“, – siūlo kėbulo darbų meistras Laurynas Apanavičius.

Žinovai sako, kad prasiskverbusi korozija graužia ir tiesiogiai su saugumu kelyje susijusias automobilio dalis.

Labai svarbu nestatyti mašinos garaže, ypač žiemą.

„Stabdžių diskas yra neapsaugotas. Visi galvoja, kad užtenka sutepti jį gamykloje. Tikrai to neužtenka, nes Lietuvoje nuolat lyja, yra daug drėgmės, o dar ant kelių barstoma druskų. Nudažytas originalus stabdžių diskas tarnauja trejus metus, o neoriginalus – vienerius. Todėl mes ir dažome juos, kad jie ilgiau tarnautų. Dėl drėgmės rūdija ir stabdžių kaladėlės, jos tinkamai nedirba, greičiau susidėvi. Stabdymo kelias tuomet padidėja apie 40 metrų. Manau, yra pakankamai priežasčių, kodėl į tai reikia atkreipti dėmesį“, – kalba kėbulo darbų ekspertas V. Karalius.

V. Karalius duoda ir dar vieną praktišką patarimą – nestatyti automobilio garaže. Jis pasakoja, kad kartą ir pats taip nukentėjo, tad dabar, vos prasidėjus šaltajam metų laikui, iš savo klaidos pasimokyti nuolat ragina kitus.

„Labai svarbu nestatyti mašinos garaže, ypač žiemą. Taip automobilis supūva penkis kartus greičiau. Ten nėra vėjo, niekas neprapučia, ledas ištirpsta ir mašina stovi vandeny. Turėjau „Toyota“, kuri pastovėjo garaže dvi savaites, grįžau iš Anglijos ir supratau, kad remontuoti nebeapsimoka, reikia parduoti. [...] Visiems siūlau nestatyti automobilio šildomame garaže“, – rekomenduoja meistras.

Netinkamai paliktą arba tiesiog neprižiūrimą automobilį rūdys nepataisomai sugadinti gali vos per kelis mėnesius. Todėl spręskite patys: mėginsite jį nuo korozijos apsaugoti dabar ar užsiimsite naujų detalių paieška, kai šios visiškai surūdys. Tokiu atveju ir remonto darbų kaina išaugs nemenkai.

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

Galima laikyti garaže tik reikia kad būtų skersvėjis tai yra dvi angos su grotom duryse ir priešingoje pusėje dvi angos garažo sienos viršuje arba lubose .Būtina kad cirkuliuotų oras , tada ji pilnai išdžiūsta.

Kurmis

Turiu Mazda 2 2006 metų nėra nei vienos rūdelės.Pirkau parduotuvėje , garantija nuo rūdžių 12 metų ir pilnai tikiu . Jau 13 metų o ji kaip nauja.. Aš žiemą beveik nevažinėju ,laikau garaže su atvira ventiliacija taip kad jeigu saugosi daiktą tai jis laikys.Ištepiau dugną kūzavo , durelės išpurškiau taip kad man jos dar ilgam užteks

Tikrai nu

Mano 30metu Opeliukui irgi taspats atsitiko
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS