-
Klaipėdoje maršrutinių taksi rinką perima kauniečiai? 49
Tai paaiškėjo dar ketvirtadienį, rugsėjo 7 d., kai prie Klaipėdos rotušės dėl netikėtai nutrūkusios sutarties dar buriavosi dešimtmečius šią paslaugą teikę maršrutinių taksi uostamiesčio vairuotojai, vildamiesi, kad ir toliau galės dirbti, kaip dirbę.
Kai šios savaitės pradžioje Klaipėdoje kilo sumaištis dėl staiga miesto gatvėse prapuolusių maršrutinių taksi ir klaipėdiečiai įtikinėjami, kad laukiama naujo konkurso rezultatų, pasirodo, jau tada buvo aišku, kas laimėjo tą konkursą šiai paslaugai teikti, nes jau kitą dieną apie tai pasigyrė kauniečiai.
„Rugsėjo 7-ąją bendrovė „Kautra“ Klaipėdoje pristatė naujus mikroautobusus, kuriais veš keleivius Klaipėdos mieste ir rajone. Pirmąjį Klaipėdoje skelbtą konkursą vežti keleivius vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais Klaipėdos mieste ir rajone laimėjo bendrovė „Kautra“, pasiūliusi mažiausią paslaugų kainą“, – skelbiama bendrovės tinklalapyje.
Ten pat rašoma, jog bendrovės generalinis direktorius Linas Skardžiukas pasidžiaugė galėdamas priimti naujus iššūkius.
„Turime sukaupę didelę patirtį ne tik veždami keleivius tarpmiesčio maršrutais, bet ir dirbdami mieste. Tikiuosi, kad klaipėdiečiai įvertins mūsų teikiamas kokybiškas paslaugas“, – kalbėjo įmonės vadovas.
Kol kas „Kautra“ atstovybės Klaipėdoje neturi. Bendrovės tinklalapyje teigiama, kad vairuoti mikroautobusus įmonė pirmiausia priims dabartinių įmonių vairuotojus. O tokių po nutrūkusios sutarties su miesto savivaldybę yra beveik 200.
Bendrovės rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas tikino, jog „Kautra“ veš keleivius naujais mikroautobusais „Mercedes-Benz Sprinter“ bei Volkswagen Crafter“. Teigiama, kad juose sumontuotos elektroninės švieslentės, vaizdo kameros, kondicionierius, patogios sėdynės, veiks elektroninis bilietas.
Kol kas klaipėdiečiams pademonstruoti mikroautobusai – balti, tačiau G. Pakusas tikino, kad, prieš pradedant vežti keleivius miesto maršrutais, jie bus nudažyti tradicinėmis Klaipėdos autobusų spalvomis.
„Tikimės, kad jau spalio pradžioje naujieji mikroautobusai išvažiuos į Klaipėdos miesto gatves“, – žadėjo G. Pakusas.
Devintą maršrutą aptarnavusios bendrovės „Vežesta“ vadovas Audrius Petrošius pastebėjo, kad „Kautra“ kalba apie vadinamų „raudonųjų“ autobusiukų maršrutus, tai yra 2A, 2B, 20 ir kitus. Tų autobusų esą yra tik 8.
O keleivių vežimo vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo maršrutais, maršrutiniai taksi Klaipėdos mieste paslaugų konkursas dar nepasibaigęs. Tad teigiama, kad kauniečiai neperims viso miesto pervežimo paslaugų.
-
„Mikriukai“ gali sugrįžti anksčiau? 24
Jau dvi dienas uostamiesčiui likus be maršrutinių taksi, situacija išlieka karšta ir yra akylai stebima.
Antradienį miesto vadovybės atstovai bei transportininkai net kelis kartus rinkosi aptarti situacijos, pasitarimas vyko ir vakar.
Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas pastebėjo, kad, nors mieste susiklostė netradicinė padėtis, gyvenimas nepakriko, judėjimas neišsibalansavo.
„Kai kas sako, kad gatvės – švaresnės, lengviau važiuoti. Kiti tikina, kad blogai. Natūralu, visokių nuomonių yra“, – pripažino A.Šulcas.
Anot jo, vakar miesto valdžios atstovus pasiekė vežėjų peticija, kurioje prašoma grįžti į buvusią situaciją. Manoma, kad vis dėlto yra teisinė galimybė pratęsti sutartis su maršrutinių taksi vežėjais.
„Savivaldybės vadovai perdavė administracijos direktoriui pasiūlymą išanalizuoti visas aplinkybes“, – teigė pašnekovas.
A.Šulcas neabejojo, kad būtinybė iki šiol važiavusius „mikriukus“ pakeisti autobusais turėjo pasekmių.
„Važiuoti dideliu autobusu yra brangesnis malonumas. Nesvarbu, kad jų užpildymas dabar yra kur kas didesnis. Maža to, juos ir papildomų autobusų važiavimą reikia finansuoti iš bendro viešojo transporto krepšelio, kai maršrutiniai taksi pinigus sau susirinkdavo patys“, – komentavo mero pavaduotojas.
Pasak vicemero, tikėtina, kad dėl šių permainų našta didės ir miesto biudžetui.
„Jeigu būtų bandoma skirti baudas, grasinti, reikėtų pasverti, kada visuomenei padaroma didesnė žala – ar formaliai pažeidžiant teisės aktus, pratęsiant sutartis ir leidžiant dar kurį laiką važiuoti, kol baigsis naujas konkursas, ar elgtis taip, kaip dabar – didinant nuostolį“, – pabrėžė A.Šulcas.
„Klaipėda“ jau rašė, kad vadinamųjų mikriukų mieste laikinai nelieka, kol konkurso būdu bus išrinkti nauji vežėjai. Su senaisiais vežėjais miestas buvo priverstas nutraukti sutartis, atsižvelgiant į Konkurencijos tarybos nutarimą ir teismų nutartis.