Laisvė ir kalavijas | kl.lt

LAISVĖ IR KALAVIJAS

Viena sąlygų, leidžiančių įsigalėti radikaliems politiniams režimams ar pavieniams radikalams, – žodžio laisvės apribojimai. Negalėdami laisvai pareikšti savo nuomonės, imdami manyti, kad nėra pageidaujami viešosiose diskusijose, tokie žmonės telkiasi tylomis, jų nenuleistas garas tvenkiasi, kol pratrūksta į politinę areną iškeldama situacija besinaudojančius marginalus.

Atrodytų, turėdami patirties su būriu valstybę valdyti panūdusių virėjų, žinodami, kokį morališkai suluošintą žmogų užaugina tokia vienos nuomonės visuomenė, teisę kalbėti ir diskutuoti turėtume priimti kaip nekvestionuojamą vertybę.

Deja. Kunigas Algirdas Toliatas ne savo valia atvėrė akis: deklaruodami laisvę patys esame įkalinę save trumparegystės ir paniekos kalėjime. Nors deklaruojame kitaip, nemenkai daliai iš mūsų žodžio, tikėjimo, idėjos laisvė tėra gražūs įrašai dokumentuose. Tikrosios vertybės pasimatė po to, kai A.Toliatas, vienas populiariausių, net madingiausių, kunigų savo socialiniame tinkle pakvietė pasirašyti peticiją, prieštaraujančią Stambulo konvencijos įgyvendinimui Lietuvoje.

A.Toliatą ir nemenką jo bendraminčių būrį užvirto tokia viešos paniekos ir patyčių banga, kad net tų sveikos nuovokos žmonių, kurie apie minėtą Stambulo dokumentą nebuvo suformulavę savos nuomonės ar neskubėjo jos garsinti, negalėjo neapimti svetima gėda. Panoręs teisiniu keliu apginti savąją garbę, dvasininkas be vargo laimėtų.

Dešimtis tūkstančių sekėjų ne dėl kokių madingų banalybių subūręs tikėjimo įtaikdarys atlaikys pažeminimo bangą. Kaip ir visa jo atstovaujama katalikų bažnyčia, kiti viešai savo nepopuliarią nuomonę išsakę asmenys. Tačiau kuo virsime mes, vakarykščiai totalitarizmo kaliniai, jei nepaisysime Visuotinės žmogaus teisių deklaracijos, Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos ginamos teisės laisvai kalbėti? Taip, žodžio laisvė nėra absoliuti.

Tačiau ji baigiasi ne ten, kur nori dauguma, bet kur prasideda šmeižtas ar atvira agresija. Tie, kas, užuot gerbę svetimą nuomonę ir kvietę į diskusiją, buldozeriu stumiantys savąją, vadindami ją dar ir vieninteliu progreso varikliu, anaiptol nepanašūs į visuomenės tobulintojus. Veikiau į anachronizmus, norinčius kalaviju ir ugnimi išdeginti svetimus įsitikinimus.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

kaunas

Shmeiztas ir anarchija yra blogas pasirinkimas,taciau jei Lietuvoje bus draudziama ishsakyti [savo] nuomone iteisinant teisinini persekiojima,kitokios nuomones ishreishkimui ,,,pas mus bus taip iteisintas kaimynu "batkos" diktatas o tai yra paslepta nepasitenkinimo diktatura!!-bomba ,,,ir butu keista ,nes musu valdantieji gina bialorusiu rekiancia opozicija ir smerkia ,smerkia valdandziosios daugumos nutildyti kitaip mastancius [mazuma]]] tai kur demokratija?

Nausėdas

"KETURIŲ KABYLŲ" klubui: liberalų- konservatorių režimui (tiksliau STALINISTINIAM-FAŠISTINIAM režimui) ateina paskutinioji. Nors klubo krasavicos šito dar nesuvokė

Prezidentas teisus - viešoje erdvėje informacinė inkvizicija

Siaura grupelė personų nutarė priversti gyventi absoliučią daugumą Lietuvos piliečių pagal sau patogias taisykles. O daugumos supratimas vienas: šeima - vyras ir moteris, santuoka - tarp vyro ir moters. Šlykščiausia būtų teisė vienalyčių dariniams leisti įsivaikinti vaikus – tai būtų jų psichologinis žalojimas ir tik tokių pat personų skaičiaus dauginimas. Pamėginus šias fundamentalias nuostatas keisti vargu ar konservatoriai valdžioje sulauks savo kadencijos pabaigos.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS