Ragina prisitaikyti: kontaktinės medikų konsultacijos visiems – jau praeityje | kl.lt

RAGINA PRISITAIKYTI: KONTAKTINĖS MEDIKŲ KONSULTACIJOS VISIEMS – JAU PRAEITYJE

  • 13

Poliklinikose – apgultis. Šeimos gydytojams per dieną tenka bent po 50 pacientų. Vienos Vilniaus poliklinikos vadovo teigimu, kai krūvis toks didelis, gelbsti nuotolinės pacientų konsultacijos. Tačiau būtent dėl jų žmonės ir nepatenkinti. „Info diena“ aiškinosi, kada visi pacientai ir vėl bus konsultuojami gyvai.

Tapytojo Sauliaus Kruopio rankose – ką tik padaryta dantų nuotrauka. Šiomis dienomis jo parodos pristatymas, tad reikia, kad šypsena būtų graži.

Saulius susitaisyti dantis galėtų nors ir šiandien, bet poliklinikoje – didžiulės eilės. Esą odontologo ar kito specialisto konsultacijos reikia laukti bent mėnesį.

„Pas chirurgus mėnesį laukiau. Dantis taisiau tai kartą į mėnesį“, – sakė tapytojas.

Tačiau labiausiai vyrą stebina ne eilės, o pačios konsultacijos. Tapytojas neseniai pas gydytoją specialistą turėjo tiesiog įsibrukti, nes gyvai poliklinikoje jo aptarnauti nenorėjo. 

„Aš įsiprašiau, nes rado grybelį. Man skyrė nuotolinę konsultaciją pas odos gydytoją. Sakau, gydytojau, kaip jūs galite man patarti manęs nematydami? Ar kirkšnis, ar pažastys – jūs gi nematot. Sako – bet jums ateiti reikės. Aš ateisiu“, – pasakojo tapytojas.

Visas reportažas –LNK vaizdo įraše:

Vilniaus Centro poliklinikos vadovas aiškina, kad nuotoliu pacientai aptarnaujami retai, tarkim, šeimos gydytojai tik penktadalį pacientų konsultuoja gyvai jų nematydami.

„Nuotolinės konsultacijos teikiamos pacientams, kai įtariama, kad jie gali būti užsikrėtę COVID-19. Kita dalis pacientų yra tie, kurie serga lėtinėmis ligomis ir jų diagnozė yra aiški, bet jiems reikalinga, tarkim, pratęsti nedarbingumą, išrašyti receptus “, – teigė Centro poliklinikos vadovas Kęstutis Štaras. 

Jie sėdi savo kabinetuose ir šposus krečia. Jie tyčiojasi iš pensininkų ligonių.

„Jeigu nebūtų tų nuotolinių, pacientai neturėtų galimybės tokiais kiekiais patekti į poliklinikas ir gauti tas konsultacijas“, – aiškino Kauno miesto poliklinikos šeimos gydytoja Rimantė Pakutkienė-Aleksė.

Nuotoliu konsultuoti gali ir gydytojas specialistas. „Po paskirtų tyrimų, tarkim, kraujo, radiologinių, yra reikalinga specialisto konsultacija, tuomet pacientui pasakoma, kokie tyrimo rezultatai“, – teigė Centro poliklinikos vadovas.

Tuo tarpu pacientai neslepia emocijų. „Jie sėdi savo kabinetuose ir šposus (juokus, aut.past.) krečia. Jie tyčiojasi iš pensininkų ligonių. Žmonės galėtų laisvai ateiti ir gauti kompensuojamus, ar kokius ten vaistus, gydymą“, – sakė gydymo įstaigoje sutiktas vyras.

Kitas vyras patarė pasižiūrėti į poliklinikų koridorius. „Pažiūrėkite, tuščias koridorius. Nėra nė vieno žmogaus. Tai kokios čia eilės? Aš suprantu, kai būna eilės, kai sėdi žmonės, o dabar tuščia. Užeikite į bet kurį kabinetą – ką jos veikia? Sėdi“, – rodė vyras.

Kita moteris aiškino, kad ją konsultavo nuotoliu, bet ir jos problema nebuvo itin rimta. „Čia yra nesąmonė. Girdėjau, kad dėl lūžių, patempimų nuotoliu konsultuoja. Neįsivaizduoju, kaip taip gali būti“, – sakė pašnekovė.

Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) teigimu, jeigu gydytojas nenori apžiūrėti gyvai ar nepasiūlė kontaktinės konsultacijos, pacientas turi teisę pats jos pasiprašyti.

„Paciento sprendimas. Jeigu jis primygtinai norėtų gauti konsultaciją kontaktiniu būdu, tai ji ir turėtų būti suteikta“, – sakė SAM atstovė Birutė Kavaliauskienė. 

Dalis gydytojų būtų linkę daugiau pacientų konsultuoti kontaktiniu būdu. Dėl nuotolinių konsultacijų jau mato pasekmes – uždelstas ligas. Tačiau poliklinikoms šiuo metu sugrąžinti gyvas konsultacijas būtų pernelyg sudėtinga. Įstaigose – pacientų apgultis. Vilniaus Centro poliklinikoje sunegalavusiųjų yra trečdaliu daugiau. 

„Kai COVID-19 epidemija sumažės, tuomet didžiąja dalimi pereisime prie kontaktinių paslaugų“, – teigė Centro poliklinikos vadovas K. Štaras.

Kiti medikai tikina, kad pats laikas dabar grįžti prie tokių konsultacijų. O štai ministerija ragina žmones prisitaikyti. Kontaktinės konsultacijos visiems – jau praeityje.

„Tai yra labai patogu ir gydytojui, ir pacientui,  kai reikia trumpai aptarti, pratęsti gydymą“, – sakė SAM atstovė B. Kavaliauskienė.

Rašyti komentarą
Komentarai (13)

SUTRUMPINOM TAKELĮ Į KAPUS

VELNIOP ŠIĄ SANTVARKĄ.......ŽMONIŲ BUVO DAUGIAU .BET TOKIŲ NESĄMONIŲ NEBUVO GYDIME NIEKAD.......UŽ TAT PARDUOTUVĖS PILNOS.......GALI PAS AMERIKONUS NUVAŽIUOT....SUVARIUS TVIRTĄ IR GERĄ ŠVIETIMO SISTEMĄ GALI MOKYTIS ŠVEICARIJOJ.......DĖJA PATS DIDŽIAUSIAS TURTAS SVEIKATA ,KURIĄ IŠ MŪSŲ ATIMA....VELNIOP ŠIĄ SANTVARKĄ .....VELNIAM REIKĖJO REVOLIUCIJOS ? DĖL KO?

Lin

Kartais tikrai būna juokinga. Turėjau kvailą pokalbį su registratūros darbuotoja, ilgai turėjau įrodinėti, kodėl man reikia kontaktinio talono,o ne nuotolinio,niekaip nenorėjo suprasti,kad neįmanoma rentgeno nuotraukos padaryti nuotoliu. Nežianu ar darbuotojai atbuko, ar taip jau nenori žmonių matyti, kad turi įrodinėti tokius dalykus.

Juk taip?

Sumokėjai LK mokestį? Tai ir gerai, tai ir ... LAISVAS. Nėra čia ko pas gydytojus landžioti. :) Laukuose pilna žolelių - prisirink ir bandyk - mažu kokia nors mačys?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS