-
Lietuvoje minima diena be automobilio, dalyje savivaldų viešasis transportas – nemokamas 5
Akcijos metu visi gyventojai kviečiami nors vienai dienai „pamiršti“ savo automobilius ir pasirinkti kitą, aplinkai palankesnį susisiekimo būdą – eiti pėsčiomis, važiuoti dviračiu, paspirtuku ar riedučiais, naudotis viešuoju transportu.
Kaip pranešė Susisiekimo ministerija, nemokamas viešasis transportas kursuos Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Utenoje, Alytuje, Kėdainiuose, Pakruojyje.
Tuo metu Akmenėje nemokamas bus ne tik viešasis transportas, bet ir elektromobilių viešojo įkrovimo paslauga.
Šiauliuose bus organizuojamos lenktynės „Laisvė judėti“, kurios vyks nuo „Akropolio“ iki Prisikėlimo aikštės.
Dalyviai lenktyniaus skirtingais būdais: bėgdami, važiuodami dviračiu, elektriniu paspirtuku, keliaudami autobusu bei elektromobiliu. Lenktynių metu bus siekiama išsiaiškinti, kuria transporto priemone Šiauliuose judėti galima greičiausiai.
-
Judumo revoliucija Kaune įgauna vis didesnį pagreitį 5
Dar daugiau patogaus judėjimo
Per pastaruosius dvejus metus dviratininkų žemėlapio takų ilgis išaugo iki 106 kilometrų, o pernai buvo papildytas net keturiomis naujomis trasomis. Miestiečių patogumui įrengtas bendras pėsčiųjų ir dviračių takas Taikos pr., atkarpoje nuo Ateities pl. iki pat Pramonės pr. Dar du nauji takai nutiesti nuo Pramonės pr. iki Kovo 11-osios g. bei nuo K. Baršausko g. iki Partizanų g. Jų bendras kilometražas siekia daugiau nei 4 km.
Patogesnio susisiekimo sulaukė ir Dainavos mikrorajone gyvenantys kauniečiai. Nauja trasa dviratininkams nutiesta A. ir J. Gravrogkų gatvėje. Ja sujungta K. Baršausko gatvė su Trijų Mergelių tiltu, vedančiu į Panemunės miško šilą. Tai nauja alternatyva norintiems ne tik nueiti, bet ir įminti į šią dviratininkų pamiltą žaliąją miesto oazę. Planuose – ir 1,5 km ilgio dviračių takas nuo Pramonės iki Savanorių prospektų.
Taip pat kauniečiams įrengiama ir 3,5 km ilgio dviračių tako atkarpa nuo Savanorių iki Pramonės prospekto ir 1 km ilgio Europos pr. atkarpa su jau integruotu keliu darnaus judumo šalininkams.
Susisiekimas centre taip pat tapo saugesnis ir efektyvesnis – lygiagrečiai atnaujintos Kęstučio gatvės vingiuoja naujutėlaitis 1,3 km ilgio dviračių takas. Ši atkarpa padės sumažinti ženkliai išaugusius dviratininkų srautus Laisvės alėjoje.
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Aktyvios pramogos ir laisvalaikis
Pasak Kauno mero pavaduotojo Andriaus Palionio, projektas „Like Bike“ miestiečiams siūlo daug smagių veiklų – konkursus, tolimiausių maršrutų rinkimus, kas savaitę vykstančius naujus iššūkius bei kitas atrakcijas. Tai savaime tampa papildoma motyvacija kelionėms rinktis ekologiškas transporto priemones, burti bendraminčių kompanijas ir leistis į naujus nuotykius.
Judumo revoliucija kuo toliau, tuo labiau įgauna pagreitį.
„Džiugu, kad kauniečiai yra aktyvūs ir laiką leidžia gryname ore. Tai tik dar labiau motyvuoja inicijuoti įdomius bei netradicinius sprendimus, kurie paskatintų kelionėms kuo dažniau rinktis dviratį ar paspirtuką. Jaučiame, jog žmonės pastebi pokyčius ir aktyviai į juos įsitraukia, tad judumo revoliucija kuo toliau, tuo labiau įgauna pagreitį“, – komentuoja vienas iš projekto ambasadorių vicemeras A. Palionis.
Prie atrakcijų, kurias paruošė projektas, aktyvistai kviečiami išbandyti ir dviračių maršrutus aplankant miesto fontanus, parkus ar paplūdimius. O jei šių idėjų kelionėms pasirodytų per mažai, dviračiams pritaikytus maršrutus siūlo ir beveik penkerius metus gyvuojanti iliustruotų teminių Kauno žemėlapių serija „It’s Kaunastic“.
Riedančioms transporto priemonėms ir pasivaikščiojimams skirti žemėlapiai vingiuoja įvairiomis gatvėmis, kuriose galima pamatyti tiek populiariausias žaliąsias erdves, tiek ir gatvės menu papuoštas sienas.
Nesustojant gerinama infrastruktūra
Aktyvistų bendruomenei augti padeda ir nuolat atnaujinama dviračių takų infrastruktūra, kuri keliones mieste paverčia dar malonesnėmis ir saugesnėmis.
Naujosios dviračių takų trasos tiesiamos naudojant spalvotą dangą, kuri padeda iš anksto pamatyti taką kertančius šalutinius kelius bei aiškiai atskirti dviratininkų ir pėsčiųjų zonas.
„Kauniečiai vis dažniau į centrą ar čia pat esančią gamtą keliauja ekologiškomis transporto priemonėmis, todėl kasmet geriname dviračių takų infrastruktūrą ir rūpinamės, kad aktyviam laisvalaikiui pritaikytos atkarpos būtų patogios ir saugios. Visą miestą išraižęs dviračių tinklas jau perlipo 106 kilometrus, tačiau tai –tik pradžia. Judame teisinga linkme, todėl žingsnis po žingsnio Kaunas tampa jaukesniu ir labiau pritaikytu visiems riedantiems bei minantiems“, – pasakojo vicemeras A. Palionis.
Dėmesys skiriamas ne tik kelių dangai, pločiui ar atstumui, tačiau ir jų funkcionalumui. Aktyviai įrenginėjamos dviračių takų jungtys, kurių Kauno mieste greitu metu turėtų padaugėti. Pati naujausia, jau dabar įrenginėjama, nuo naujojo Tvirtovės al. ir Nuokalnės g. dviračių tako į Varnių ir Jonavos gatves.
Vilijampolėje, dešiniajame Neries krante esančiame parke, rekonstrukcijos darbai taip pat vyksta nesustodami. Per visą parko ilgį vingiuojantis dviračių takas liks išskirtinai riedantiems – dviratininkams bei paspirtukininkams. Greta jo bus nutiesta nauja 1,5 m juosta pėstiesiems. Tokiu sprendimu siekiama atskirti besimaišančius srautus ir užtikrinti saugų judėjimą visiems.
Dviratininkų miestas
Dviračiais besinaudojantiems kauniečiams susisiekimas su miesto centru tampa patogesnis iš daugelio Kauno vietovių. Per pastaruosius trejus metus dviračių takai įrengti Šilainiuose (Baltų prospekte ir Rasytės gatvėje), Aleksote (Veiverių ir J. Pabrėžos gatvėse) bei Vilijampolėje (Panerių gatvėje).
Ant dviejų ratų iš Senamiesčio kiekvienas gali patogiai nuvykti iki pat Panemunės šilo, kadangi Smetonos alėja irgi driekiasi takas su patogia, atnaujinta danga. Vaizdingais maršrutais abipus Nemuno galima minti ir į Kačerginę bei Kulautuvą ar pasiekti Lapes. Tai vieni populiariausių kauniečių savaitgalio maršrutų.
Daugiau informacijos apie nuolat atnaujinamus dviračių takus ir maršrutus bei kitas aktualias naujienas rasite internete likebike.kaunas.lt.
-
Kaunas baigia rengti Darnaus judumo planą: laukia miestiečių pastabų ir pasiūlymų 11
Moksliniais tyrimais įrodyta, kad labiausiai aplinką teršia ir klimato kaitai daugiausiai įtakos turi transporto sektorius. Lietuvoje išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų į atmosferą daugiausiai patenka dėl lengvųjų automobilių naudojimo.
Naujausi duomenys rodo, jog 57 proc. kauniečių kasdienėms kelionėms renkasi automobilius, 29 procentai naudojasi viešuoju transportu, 10 procentų vaikšto pėsčiomis ir 4 proc. važinėja dviračiais. Per pastaruosius 5 metus Kaune įregistruotų automobilių skaičius padidėjo nuo 109 iki 118 tūkst.
Privalo įgyvendinti
„Kalbant paprastai, miestui nieko nedarant automobilių skaičius toliau augtų, didėtų kamščiai ir augtų tarša bei triukšmas. Darnaus judumo planas yra skirtas sumažinti kelionių automobiliais skaičių, ypač miesto centre. Kiti sprendiniai skirti užtikrinti, kad kelionės viešuoju transportu užtruktų mažiau laiko, o dviratininkams bei judėjimo negalią turintiems kauniečiams judėti mieste būtų kur kas patogiau“, – pasakojo Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tadas Metelionis.
Didelis dėmesys įgyvendinant svarbų strateginį miesto dokumentą bus skiriamas skatinant kauniečius judėti pėsčiomis. Bus tęsiamas pėsčiųjų takų tvarkymas, įrengiamos naujos viešojo transporto juostos, toliau atnaujinami autobusai ir troleibusai, plečiamas dviračių takų tinklas.
Milijoninės investicijos
„Baigiamo rengti Darnaus judumo plano tikslas - skatinti kauniečius rinktis kitas transporto rūšis nei asmeninis automobilis. Būtent tam bus skiriamos Europos Sąjungos lėšos. Pirmajame etape, per ateinančius keletą metų, investuosime apie 12 mln. Eur į intelektines transporto sistemas, pėsčiųjų infrastruktūrą atnaujinimą, dviračių saugyklas, viešojo transporto informacines švieslentes ir kitus patobulinimus“, – sakė T. Metelionis.
Anot jo, antrasis darnaus judumo plano etapas apima laikotarpį iki 2030 metų. Pagal parengtą strategiją bus investuojama į viešąjį transportą, bevariklį transportą ir jo pritaikymą specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Skaičiuojama, jog visam paketo įgyvendinimui iki 2030 metų prireiks 300 milijonų eurų investicijų.
„Šiuo metu Kaune turime apie 90 kilometrų dviračių takų tinklą, šaligatvius pritaikome tiek neįgaliesiems, tiek dviratininkams. Vasaros pabaigoje į Kauną pradės keliauti nauji troleibusai. Nuolat atnaujiname šviesoforines sankryžas, pėsčiųjų perėjas. Tai yra alternatyvos automobiliams, kurias ir toliau intensyviai plėtosime“, – kalbėjo T. Metelionis.
Kviečia teikti pastabas
Kauniečiai su Darnaus judumo planu gali susipažinti internete. Pastabų ir pasiūlymų iš kauniečių laukiama iki liepos 7 dienos (judumas@kaunas.lt). Liepos 18 d. planuojamas parengto plano viešas pristatymas.
Kauno miesto darnaus judumo planas – strateginio planavimo dokumentas, kurio tikslas yra spręsti Kauno miestui kylančius susisiekimo iššūkius, įgyvendinti tarptautinės transporto politikos nuostatas bei padaryti miestą patogų tiek vietos gyventojams, tiek miesto svečiams. Šio plano įgyvendinimas padės sukurti infrastruktūrą, skatinančią sveiką gyvenimo būdą, ir didins gyvenamosios aplinkos patrauklumą Kauno mieste.