-
Automobilis be įsipareigojimų: mobilumo įpročių perversmas 9
Prognozuojama, kad mobilumo kaip paslaugos sektoriaus vertė viršys 40 trilijonų dolerių iki 2030 metų. Visame pasaulyje planuojamos arba pradedamos vykdyti iniciatyvos, kurių tikslas sukurti gyvybiškai svarbią ir tvarią ekosistemą, atitinkančią besivystančios visuomenės poreikius bei tvarumo filosofiją. Taip siekiama sujungti ir įtraukti visas susijusias šalis, t. y. paslaugų teikėjus, transporto operatorius, valdžios institucijas bei vartotojus. Mobilumas kaip paslauga (MaaS) – tai nauja judėjimo koncepcija, kuri integruoja, valdo ir dalinasi privačiu bei viešuoju transportu, taip siekdama užpildyti atotrūkį tarp viešojo ir privataus transporto operatorių.
Mobilumas kaip paslauga. Kas tai?
Mobilumas kaip paslauga (toliau – MaaS) – tai įvairių transporto paslaugų integravimas į vieną mobilumo paslaugą, prieinamą pagal poreikį. Taigi MaaS yra transporto ar mobilumo prieigos pažadas. Naudotojui MaaS siūlo pridėtinę vertę – patogumą, t. y. naudojama viena programa bei vienas mokėjimo būdas. Siekdamas patenkinti kliento pageidavimus, MaaS operatoriai siūlo įvairias transporto parinktis, nesvarbu, ar tai viešasis transportas, automobilių ar dviračių dalijimasis, taksi, pavėžėjimo paslauga, trumpalaikė ar ilgalaikė automobilių nuoma, automobilio abonementas, ar šių paslaugų derinys. MaaS konceptas ypač greitai evoliucionuoja kurdamas naujas verslo nišas, ieško, kaip organizuoti ir eksploatuoti įvairias transporto galimybes, įskaitant prieigą prie tikslios informacijos apie vartotoją, paklausą bei naujas tvaraus judėjimo kryptis.
Mobilumo kaip paslaugos (MaaS) pridėtinė vertė bei nauda
Kertinis principas, kuris įgalina MaaS veikimą, yra orientacija į vartotoją. Siekiama sukurti tokią ekosistemą, kuri pasiūlytų geriausią vertę, padedant patenkinti mobilumo poreikius ir išspręsti nepatogumo faktorių tiek privatiems, tiek verslo vartotojams, o svarbiausia – pagerinti visos transporto sistemos efektyvumą. Tai reiškia, kad norima sukurti tokią aplinką, kuri turėtų daugiau pasirinkimo galimybių, daugiau laisvės bei užtikrintumo, t. y. įgyvendintų pirminį pažadą:
- Lengvesnė ir labiau informuota naudotojo sąveika su transporto tinklu, įskaitant daugiarūšę prieigą.
- Galimybė pritaikyti paslaugas individualiems poreikiams, kad būtų patenkinti vartotojų poreikiai (tinkamu laiku ir už prieinamą kainą) bei transporto tinklo veiksmingumas.
- Sąveika ir integruota sistema, leidžianti dalytis duomenimis tarp naudotojų ir transporto operatorių bei savininkų.
- Didesnis žmonių ir prekių pervežimo efektyvumas: sumažėja spūstys ir perpildymas, o sutrumpėjęs kelionės laikas gali turėti naudos sveikatai bei ekonominei.
- Mažesnis poveikis aplinkai.
WeFleet nuotr.
Ilgalaikė automobilio nuoma
Mobilumas kaip paslauga turi nemažai skirtingų verslo modelių, o vienas iš jų automobilio veiklos nuoma be įsipareigojimų arba kitaip – automobilio abonementas įmonėms. Lietuvoje pirmoji tokio pobūdžio kompanija „WeFleet“ siūlo išskirtines ilgalaikės automobilių nuomos sąlygas su lanksčiais pasirinkimais jūsų verslui:
- „WeFleet“ abonementą vos 1 mėnesiui galite įsigyti be jokių papildomų įsipareigojimų ir su įskaičiuotu KASKO draudimu.
- Nereikia mokėti pradinio įnašo ir galite keisti naujus automobilius.
- Nemokamas pristatymas Kaune ir Vilniuje.
- Patogus ir greitas aptarnavimas.
- Minimali nuoma – 1 mėnesis.
- „WeFleet“ automobiliai yra visiškai nauji arba su minimalia rida iki 5000 km.
- Galite keliauti Europos Sąjungos teritorijoje.
„WeFleet“ – tai inovatyvi mobilumo kompanija, siūlanti patogesnę ir lankstesnę automobilių naudojimo alternatyvą verslui. Už fiksuotą mėnesio kainą „WeFleet“ suteikia visapusišką mobilumo paketą įmonėms. Automobilio abonementas yra lengvas ir patogus būdas naudotis naujais automobiliais bei juos keisti, išvengiant ilgalaikių sutarčių, pradinio įnašo bei automobilių aptarnavimo rūpesčių.
-
Mobilumas Vilniuje: kaip atrodo pirmasis ir antrasis karantinas?
Lyginant dabartinius viešojo transporto keleivių srautus su praėjusiu balandžiu, kuris buvo mažiausiai intensyvus visos pandemijos laikotarpis, kelionių atliekama apie 70-85 proc. daugiau. Tačiau palyginus su skaičiais dar prieš pirmąjį karantiną, kelionių kasdien apie 57 proc. mažiau.
Automatizuotos šviesoforų eismo valdymo sistemos duomenimis, pirmą balandžio savaitę lyginant su praėjusių metų balandžiu, automobilių gatvėse apie 60 proc. daugiau. Lyginant su laikotarpiu prieš pandemiją – dabartiniai eismo srautai apie 23 proc. mažesni.
„Stebime vilniečių mobilumą, realius viešojo transporto keleivių srautus, o kartu operatyviai reaguojame į keičiamas karantino sąlygas, kad užtikrintume sklandžias keliones po miestą. Vis tik situacija labai kintanti, todėl raginu geriau likti namuose, kai tik tai įmanoma. Natūralu, kad esame pavargę nuo ribojimų, tačiau tik atsakingas jų laikymasis padės greičiau sugrįžti į normalų gyvenimo tempą“, – sako „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė.
M. Gusarovienė pastebi, kad jau nuo vasario keleivių viešajame transporte palaipsniui daugėja, o išlaikant saugaus atstumo laikymosi taisyklę nuolat pritaikomi tvarkaraščiai. Skaičiuojama, kad atsižvelgiant į realius keleivių srautus ir saugumo reikalavimus, tvarkaraščiai 2020 m. buvo pritaikyti 34 kartus, kai įprastai per metus jie keičiami apie 15 kartų.
Spūsčių mieste šiuo metu vis dar mažiau, ypač – rytinio piko metu. Išsamūs paskutinių 30 dienų duomenys pateikiami čia.
Kaip nuo balandžio 12 d. keisis viešojo transporto judėjimas?
Apsaugines veido kaukes viešajame transporte dėvėti ir toliau privaloma. Jas svarbu dėvėti taip, kad dengtų nosį ir burną. Be to, viešajame transporte sėdint ir stovint būtina laikytis ne mažesnio kaip 1 metro atstumo, dezinfekuoti rankas įlipant ir išlipant – dezinfekcinio skysčio keleiviai ras kiekviename autobuse ir troleibuse.
Nuo artimiausio pirmadienio numatomi šie pokyčiai:
Į miesto gatves grįžta laikinai nekursavę 20 ir 21 troleibusų maršrutai. Jie kursuos rytinio, vakarinio piko metu ir pagerins susisiekimą vykstantiems iš Žirmūnų ir Antakalnio.
Patogesniam judumui tarp centro ir pietinės miesto dalies sugrąžinami 88 maršruto autobusai, kurie kursuos visą dieną.
Keisis 3G, 34, 54 maršrutų autobusų ir 6 maršruto troleibusų tvarkaraščiai, jie rytinio ir vakarinio piko metu kursuos dažniau.
1G, 2G, 12, 68 maršrutų autobusai ir 2, 7, 17 maršrutų troleibusai dažniau kursuos dienos metu, 4G maršruto autobusai – visą dieną.
33 maršruto autobusai, kursuojantys per Kalnėnus, dažniau važiuos visą dieną.
Papildomai keleivių patogumui darbo dienomis keisis 1, 13, 18 troleibusų ir 6G, 2, 16, 40, 58, 78 autobusų maršrutų tvarkaraščiai.
Nuo balandžio 17 d. poilsio dienomis 66 maršruto autobusai užsuks į Europos parką.
„Susisiekimo paslaugos“ viešojo transporto darbą organizuoja ir pritaiko pagal naujausias keleivių srautų analizes, pasiskirstymą konkrečiuose maršrutuose. Viešojo transporto užpildymą sekti ir iš anksto planuoti keliones galima čia.
Naujausi tvarkaraščiai jau nuo balandžio 7 d. skelbiami www.judu.lt, programėlėse Trafi, m.Ticket, teirautis galima ir telefonu 8 5 210 7050. Pačiose stotelėse esančių tvarkaraščių laikinai stebėti nereikėtų.
-
Naujausi mobilumo duomenys: kaip vilniečiai judėjo pirmąją metų savaitę? 1
Bendri viešojo transporto keleivių srautai šiuo metu apie 70 proc. mažesni nei iki karantino. Automatizuotos šviesoforų valdymo sistemos duomenimis, automobilių srautai paskutinę metų savaitę lyginant su pernai buvo sumažėję virš 32 proc. Pirmosiomis šių metų dienomis automobilių kiek daugiau nei metų pabaigoje, tačiau lyginant su pernai srautai gerokai sumažėję – rytinio piko metu apie 42 proc., o vakarinio – virš 27 proc.
„Šiame etape itin svarbu visą judėjimą po miestą ir toliau planuoti atsakingai, apgalvotai, kai tik įmanoma – iš anksto. Eismo reguliavimą, viešojo transporto judėjimą pritaikome pagal kasdien stebimus realius srautus. Keleivių prašome atidžiau pasitikrinti tvarkaraščius, susiplanuoti greičiausią kelionę. Taip neteks laukti stotelėje, išvengsite būriavimosi ir laiku nuvažiuosite ten, kur būtina. Po truputį judėsime į įprastesnį gyvenimo ritmą, tačiau tam dabar turime išlikti susitelkę, nepamiršti saugumo taisyklių“, – sako „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Naujausi tvarkaraščiai visada skelbiami www.stops.lt, programėlėse Trafi, m.Ticket, teirautis galite ir telefonu 8 5 210 7050. Pačiose stotelėse esančių tvarkaraščių laikinai stebėti nereikėtų. Maršrutų užpildymą sekite čia ir planuokitės keliones iš anksto.
Nuo sausio 11 d. darbo dienomis keisis 1G, 2G, 3G, 4G, 5G, 6G autobusų ir 1, 4, 6, 7, 10, 13, 17, 18 troleibusų maršrutų tvarkaraščiai – piko metu jie kursuos dažniau.
Taip pat nuo sausio 11 d., atsižvelgiant į gautus keleivių prašymus, keisis 92 medikų maršruto ir 14, 61 autobusų maršrutų tvarkaraščiai.
Laikinai nekursuoja 65, 88, 89 maršruto autobusai ir 3, 14, 15, 20, 21 maršrutų troleibusai.
Stotelėse, autobusuose ir troleibusuose privaloma dėvėti apsaugines veido kaukes, kad jos dengtų nosį ir burną, laikytis saugaus atstumo. Būtina dezinfekuoti rankas įlipant ir išlipant, dezinfekcinio skysčio keleiviai ras kiekviename autobuse ir troleibuse. Jei sėdimos vietos užimtos, lipti draudžiama – palaukite kito autobuso ar troleibuso.
Autobusai ir troleibusai nuolat dezinfekuojami – kruopščiai valomi turėklai, durų rankenos, porankiai, sėdynių atlošų rankenos ir kiti keleivių liečiami paviršiai. Taip pat valomos grindys, transporto priemonių išorė. Galutinėse stotelėse autobusai ir troleibusai kaskart išvėdinami.