-
Kaunas persigalvojo: Kėdainių tilto statybas tikimasi pradėti dar šiemet 38
Džiugios naujienos
Dėl nestabilios rinkos ir augančių statybinių medžiagų kainų prieš kelias savaites miesto atstovai skelbė, kad kol kas atidedamas Kėdainių tilto projektas, nes esą nėra galimybės užtikrinti tvaraus finansavimo. Tačiau ilgai laukti nereikėjo ir miestas persigalvojo.
„Viešėjome Susisiekimo ministerijoje ir nutarėme, kad skelbiame konkursą ir statysime Kėdainių tiltą. Tai bus ilgiausias tiltas per Nemuną. Tikimės, kad lapkričio mėnesį jau pradėsime statyti“, – prieš savaitgalį verslo apdovanojimų renginyje kalbėjo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Kauno m. savivaldybės vizualizacija
Savivaldybės atstovai „Kauno dienai“ patvirtino, kad jau greitu metu bus ieškoma, kas galėtų pastatyti naują eismo jungtį tarp Marvelės ir Vilijampolės.
„Kėdainių tilto statybos konkursą planuojame paskelbti artimiausiu metu. Kada pavyks rasti rangovą, priklausys nuo konkurso eigos. Jeigu viskas klostysis pagal planą, rangovas turėtų paaiškėti rudenį. Tokiu atveju realūs statybos darbai galėtų prasidėti dar šiais metais“, – komentavo Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.
Apie tilto svarbą „Kauno dienos“ studijoje buvo kalbėjęs ir susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tikimės, kad lapkričio mėnesį jau pradėsime statyti.
„Iššūkis dvejopas. Viena vertus, valstybė atsako už valstybinius kelius – Giraitės viadukas, tiltai ir pan. Kita vertus, savivaldybės kartais pačios nepajėgios įgyvendinti vietinės reikšmės objektų. Ypač svarbūs objektai, kurie turi reikšmės ne tik miestui, bet ir valstybei. Dabar taip pat vertinsime Kėdainių tilto galimybes. Iš ministerijos pusės visada norisi, kad objektų būtų daugiau, nes sutaupome laiko, išvengiame spūsčių, švaresnis oras. Pozityviai žiūriu į objektus, kurie gerina eismo sąlygas. Kita dalis – finansinės galimybės“, – pasisakė pašnekovas.
Marius Skuodis/Vyčio Šulinsko nuotr.
Spręs eismo spūstis
Kauno bendrajame plane Kėdainių gatvės tiltas buvo numatytas jau prieš gerą dešimtmetį. Pasak miesto savivaldybės atstovų, ši eismo jungtis spręs automobilių srauto problemas ir leis centrinėje miesto dalyje sumažinti spūsčių.
Specialistai aiškina, kad naujasis tiltas nuims dalį automobilių srauto nuo centrinės Kauno dalies bei Senamiesčio, nes, pastačius tiltą, dalis transporto galės aplenkti šias miesto dalis ir greičiau pasiekti norimą kelionės tikslą. Taip pat pagerės Vilijampolės bei Šilainių rajonų susisiekimas su kitomis miesto dalimis.
Kauno m. savivaldybės vizualizacija
Skaičiuojama, kad per parą Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžą visomis kryptimis kerta apie 70 tūkst. automobilių, iš kurių daugiau nei pusę sudaro tranzitinis transportas, tad Kėdainių tiltas perims dalį šio srauto ir taip atlaisvins Kauno centrą. Be to, šis objektas leis laisviau judėti tarp Nemuno kratų ir pėstiesiems bei dviratininkams.
-
Ant naujojo tilto į Nemuno salą – pokyčiai 18
O jau šios vasaros pabaigoje kauniečiai ir miesto svečiai galės naujuoju tiltu ne tik grožėtis, bet ir per jį žingsniuoti, žada Kauno savivaldybės atstovai.
Primename, kad savo pėdsaką Kaune paliks Pietų Korėjos sostinės Seulo skelbtame tilto architektūrinės vizijos konkurse triumfavusi ir pasaulyje išgarsėjusi lietuvių architektų komanda KILD. Jų darbas laimėjo Nemuno salą su Aleksotu ir centrine miesto dalimi sujungsiančių pėsčiųjų tiltų vizijos konkursą. Tilto techninį projektą parengė bendrovė „TEC Infrastructure“. Jie taip pat atlieka projekto vykdymo priežiūros funkciją.
57 ir 320 metrų ilgio tiltus projektavo KILD atstovaujantys architektai Ivanas Ksnelašvilis, Petras Išora ir Dominykas Daunys. Pasak tarptautiniame konkurse sužibėjusių lietuvių, abiejų Nemuno salą jungiančių tiltų architektūriniai ir konstrukciniai sprendiniai parinkti tokie, kad kuo mažiau paveiktų miesto panoramą ir kraštovaizdį.
Architektų teigimu, arkinio tilto charakteris leidžia išgauti minimalius gabaritus upės erdvėse bei sukurti kelių lygių panoramines viešąsias erdves. Vienas esminių naujųjų Kauno tiltų projekto akcentų – 360 laipsnių panoraminė apžvalga.
„Miestiečiai galės grožėtis atsiveriančia panorama einant link vidurio aukštėjančia tilto kreive bei iš abiejų jo pusių prieigose suformuotais amfiteatrais. Laiptuotos terasos suteikia galimybę prisėsti ties parkų minkštąja krantine ir žemosiose terasose“, – teigė architektai.
KILD komandos narių teigimu, tiltų ir prieigų kompozicija kuria optimalų susisiekimą tarp krantinių. Dešiniajame krante pabrėžiama jungtis tiek su Senamiesčiu, tiek su Naujamiesčiu. Kairiajame krante pabrėžiamos jungtys su M. K. Čiurlionio koncertų centro aplinkos ašimis, aukštutine ir žemutine krantinės terasomis bei formuojama prieigų aikštė ties H. O. Minkovskių gatve.
-
Kėdainių tilto reikalingumas Kaune – iki galo neįrodytas? 39
„Reziumuojant norėčiau pasakyti, kad aš asmeniškai, įsigilinęs į dokumentus (...) abejoju to tilto reikalingumu, nes kaip atskiras objektas, neintegruotas į tolesnę transporto sistemą, jis neturi jokios prasmės“, – kalbėjo architektas Tomas Grunskis.
Pasak architekto, šiuo metu tilto projektas – savatikslis.
Jis atkreipė dėmesį, kad abejonių kelia srautų skaičiavimo ir pralaidumo vertinimas. Pasak jo, jeigu pagrindinis motyvas yra siekis nukrauti transporto srautą nuo miesto centro, užduotyse turėjo būti pateikti labai svarūs įrodymai, kad tiltas, kuris pakeis kraštovaizdį vienoje pagrindinių miesto erdvių, šią problemą tikrai išspręs.
„Pralaidumo vertinimas yra labiau užsakomasis darbas, kuriuo siekiama pateisinti tilto būtinybę, tačiau kuriame kelis kartus kartojama, kad iki galo to padaryti yra neįmanoma dėl vienokių ar kitokių priežasčių“, – pastebėjo T. Grunskis.
Pasak kito recenzento Sauliaus Lukošiaus, nieko nedarant srautai su šiuo tiltu miesto centre sumažėtų 20 procentų, jeigu būtų vystoma infrastruktūra gretimose gatvėse, pokytis būtų dar labiau reikšmingas.
„Labai svarbus dalykas šį tiltą projektuojant ir realizuojant yra išvystymas gretimosios infrastruktūros, ypač Vilijampolės pusėje“, – kalbėjo jis.
Šis recenzentas pabrėžė, kad tiltas turi būti dermėje su miesto senamiesčiu bei Nemuno upe.
T. Grunskis taip pat atkreipė dėmesį, kad vienas darbas pažeidžia anonimiškumo sąlygą: atsidarius internete patalpintą aiškinamojo projekto dokumentą, jo savybėse nurodoma, kad dokumento autorius yra Jonas Audėjaitis. Recenzentas siūlė šį darbą diskvalifikuoti kaip pažeidžiantį taisykles.
„Jeigu aš galėjau pamatyti, visi galėjote pamatyti. Konfidencialumas pažeistas“, – sakė T. Grunskis.
Kėdainių tilto projektavimo konkursą organizuojanti Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba (KAUET) lapkričio mėnesį sulaukė 12 projektinių pasiūlymų, kurių vienas buvo atmestas kaip neatitinkantis konkurso sąlygų.
Konkurso laimėtojai paaiškės gruodžio 12 dieną.
Apie tiltą, nuo Kėdainių gatvės Vilijampolėje gavusį Kėdainių tilto pavadinimą, Kaune svarstoma ne vienerius metus. Šis tiltas turėtų padėti sumažinti transporto srautus per miesto centrą ir palengvinti susisiekimą tarp dviejų Nemuno krantų ties Marvele ir Vilijampolės, Šilainių mikrorajonais. Šiuo metu vairuotojai tam renkasi miesto senamiestyje esančias Gimnazijos, Šauklių gatves.