-
„Kauno autobusai“ išanalizavo nelaimės troleibuse vaizdo įrašą: „Kraupu žiūrėti“ 38
Po traumos važiavo toliau
Po nelaimės praėjus dviem dienom, penktadienį, į redakciją kreipėsi 80-ies metų keleivės sūnus. Moteris, kaip jau rašėme, vasario 3-osios rytą iš stotelės Kovo 11-osios gatvėje pradėjus važiuoti troleibusui jame pargriuvo ir susižeidė.
Kaip vėliau jis sužinojo, mamai buvo diagnozuotas kojos lūžis. Tačiau vairuotojas, pamatęs nugriuvusią keleivę, nekvietė jai greitosios pagalbos, piktinosi vyras.
Bijau pameluoti, bet krenta tai labai dažnai. Dažniausiai žmonės medikų pagalbos atsisako.
Maža to, senolė buvo bandoma statyti ant kojų, ji buvo pasodinta ir kelionė buvo tęsiama.
„Ką pakelsi, jeigu koja jau į kitą pusę žiūri. Ant sulūžusios kojos bandė pastatyti. Negana to, nežinau, kieno iniciatyva, aišku, senyvi žmonės linkę sau kaltę prisiimti, nebuvo iškviesta nei greitoji, niekas“, – dėstė pašnekovas.
Vilmanto Raupelio, freepik.com nuotr.
Vis tik arčiausioje prie moters namų stotelėje jai buvo iškviesta greitoji pagalba.
„Mamą nuvežė iki namų. Iki „Girstupio“. Su lūžusiu šlaunikauliu, kur dabar reikalingas implantas. Ir toje stotelėje, kur jai jau reikėjo lipti, ją dar pora kartų pabandė pastatyti. Gal pareis namo? Aišku, ji nesugebėjo atsistoti. Tik tada jau buvo iškviestos tarnybos. Atvažiavo greitoji, policija“, – kalbėjo kaunietis, pridūręs, kad vairuotojo tolesnį judėjimą maršrutu galima traktuoti kaip pabėgimą iš įvykio vietos.
Vyras išsiaiškino, kad mamai po traumos prireiks ir operacijos.
Turi vaizdo įrašą
Pirmadienį savo poziciją sutiko pateikti „Kauno autobusai“, kuriems patikėtas visuomeninis susisiekimas mieste troleibusais ir autobusais.
„Visų pirma, sūnus gi ten nebuvo. Aišku, ir aš ten nebuvau. Bet mes turime vaizdo įrašą iš troleibuso salono ir vairuotojo pasakojimą. Įraše viskas iki smulkmenų matosi, kas vyksta, kaip ten atsitiko ir kaip toliau tęsėsi“, – sakė bendrovės Transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.
Jis patvirtino sūnaus pasakojimą, kad keleivė įlipo pro priekines duris, susimokėjo ir ėjo troleibuso vidurio link. „Matosi, kad ji paspartina žingsnį ir krenta. Tokio amžiaus moteris kad šitaip nesilaikytų, nesisaugotų... Aš juk irgi važiuoju viešuoju transportu. Įlipus bet kur kabiniesi, net ir tada, kai troleibusas, autobusas dar stovi. O ji įlipo, viena ranka pažymėjo bilietą ir tiesiai tarp sėdynių pradėjo eiti. Nepasiėmė nė už vienos sėdynės. Viskas matosi įraše. Tada troleibusas įgauna pagreitį, ji pradeda bėgti... Tada ji krenta... Krenta vidurinėje aikštelėje“, – pasakojo R. Stankaitis.
Jis teigė, kad iš įrašo sunku pasakyti, jog moteriai būtų kas nors lūžę. „Prie jos pirmiausia prieina keleivis. Jai kažką kalba. Po to tik prieina vairuotojas. Jie abu moterį pakelia, pastato. Šiandien kalbėjau su pačiu vairuotoju, kaip ten viskas buvo. Klausiau, ar moteris aimanavo, labai skundėsi. Sakė ne. Jeigu ji būtų aimanavusi, sakė, net nebūčiau klausęs, iš karto būčiau kvietęs visas tarnybas“, – įvykių eigą bandė nušviesti bendrovės atstovas.
Keleivė, kaip teigė R. Stankaitis, per kelis kartus prašė pakviesti jos seserį. Ši ją buvo atlydėjusi iki stotelės. Troleibusas iki nelaimės nuo stotelės buvo nedaug bepavažiavęs.
„Vaizdo įraše matosi, kad vairuotojas į troleibusą įleidžia seserį. Jos abi sėdo ir sakė: važiuojam. Norėjo važiuoti namo. Keleivė klausė sesers, ar tu mane palydėsi iki namų. Palydėsiu, palydėsiu. Važiuojam. Sesuo nueina, nusiperka bilietą“, – toliau dėstė R. Stankaitis.
Jis persakė vairuotojo abejones važiuoti toliau. „Nujautė. Aišku, reikėjo neklausyti keleivės, reikėjo iš karto imti ir skambinti tarnyboms“, – kalbėjo „Kauno autobusų“ atstovas, neaišku persakęs savo ar vairuotojo nuomonę.
Taip, ji pati pastovi ant kojų. Matau įraše, kad vairuotojas po to jai jau rodo, kad sėskitės, sėskitės, nestovėkite čia.
Pasitikslinome, ar nugriuvusią keleivę pavyko pastatyti ant kojų. „Taip, ji pati pastovi ant kojų. Matau įraše, kad vairuotojas po to jai jau rodo, kad sėskitės, sėskitės, nestovėkite čia. Pasodina ją ir po to visą kelionę iki namų, kas trunka apie penkias minutes, sėdi“, – pasakojo R. Stankaitis.
Kodėl tada moteriai vis tik buvo kviesta greitoji pagalba? „Jos bandė išlipti. Matosi, kaip sesuo atsistoja. Paduoda ranką ir kita moteris atsistoja. Ta viena koja, matosi, kad ji nori nepriminti. Ir viskas. Ji prastovėjo. Sesuo nuėjo vairuotojo link dar, tikriausiai kažko paprašyti. Moteris liko viena įsikibusi į vamzdį. Aišku, jau buvo gerai įsikibusi, abiem rankom. Ir stovėjo. Bet kai reikėjo išlipti, kai pradėjo eiti durų link, jai matyt suskaudo. Sakė, nenueisiu iki namų. Tada sesuo vėl nubėgo pas vairuotoją: kvieskit greitąją pagalbą, nes nepaeina“, – teigė bendrovės atstovas.
Jis pridūrė, kad tikriausiai iš karto po traumos moteris didelio skausmo dėl lūžio gal nejautė dėl šoko, o po to šiam nuslūgus ir pasijuto skausmas.
Čia pat R. Stankaitis mintimis dar sugrįžo į nelaimės vaizdo įrašo pradžią. „Bet dėl nesilaikymo... Mane tas tiesiog... Kraupu žiūrėti... Tokio amžiaus žmogus įlipa ir visiškai nesilaiko. Net nebando laikytis. Nei į sėdynę, nei į turėklą. Yra ir sėdynių, ir turėklų pakeliui iki vidurio autobuso. Žodžiu, keistokai, kad taip nesisaugo“, – sakė atstovas, tačiau tikino, kad filmuota medžiaga pasidalyti negali – nebent su policija, nors pareigūnai įrašo dar neprašė.
Asociatyvi Justinos Lasauskaitės nuotr.
Įrašai paprastai saugomi savaitę, tačiau šis įrašas bus išsaugotas atskirai ir bus laikomas kur kas ilgiau.
Keleiviai apdrausti
Pasiteiravome, kodėl nukentėjusioji ar jos artimieji nebuvo informuoti, kad visus savo keleivius „Kauno autobusai“ yra apdraudę.
„Dėl draudimo niekas nevyksta čia ir dabar. Bet kokiu atveju“, – sakė R. Stankaitis. Su nukentėjusiais vėliau susisiekia pati draudimo kompanija. Žala apskaičiuojama po gydymo pabaigos.
Draudimo kompanija apie „Kauno autobusų“ keleivių patirtas traumas yra informuojama automatiškai, jeigu yra kviečiamos tarnybos, aiškino R. Stankaitis.
Kaip dažnai visuomeniniame Kauno transporte nutinka nelaimių, susižaloja žmonės? „Bijau pameluoti, bet krenta tai labai dažnai. Dažniausiai žmonės medikų pagalbos atsisako“, – teigė R. Stankaitis. Deja, pasitaiko ir sunkesnių traumų, kai nepavyksta išsiversti be medikų pagalbos.
Anot pašnekovo, į vairuotojų pareigybinius aprašymus yra įtrauktas punktas apie keleivių patirtas traumas pranešti tarnyboms, kad tokie įvykiai būtų fiksuoti. „Daug kartų esame pamokyti. Būna: ačiū, nereikia, o po savaitės išlenda lūžusi koja“, – vaizdingai nupasakojo atstovas, pridurdamas, kad įtarimų kelia tai, jog iš karto po įvykio žmogus ta koja ramiai išlipo iš autobuso ar troleibuso ir nuėjo.
-
Kaunietis: troleibuse mamai lūžo koja, bet vairuotojas ją pasodino ir vaitojančią vežė toliau 71
Kaip jau rašėme, nelaimė įvyko vasario 3-osios rytą. Anot policijos, apie 10.30 val. Kaune, Kovo 11-osios gatvėje, iš stotelės pradėjus važiuoti 62-ejų metų vyro vairuojamam troleibusui, salone pargriuvo ir susižeidė 80-ies metų keleivė.
Pranešime pabrėžiama, kad eismo sąlygos nebuvo itin palankios – šlapia kelio danga.
„Nelaimių pasitaiko, bet ar galima taip elgtis?“ – pasipiktinęs troleibuso vairuotojo elgesiu klausė sužalotos moters sūnus.
Mamą nuvežė iki namų. Iki „Girstupio“. Su lūžusiu šlaunikauliu, kur dabar reikalingas implantas. Ir toje stotelėje, kur jai jau reikėjo lipti, ją dar pora kartų pabandė pastatyti.
Jis apie tai, kad mama sunkiai sužalota, kad yra ligoninėje, kad jai prireiks operacijos, sužinojo atsitiktinai, per aplinkinius, o ne iš tarnybų, kurios buvo iškviestos po nelaimės.
Pagal mamos, su kuria vėliau pavyko pasikalbėti telefonu, pasakojimą, kaip teigė sūnus, ji įlipo į troleibusą. Iki jo ją palydėjo sesuo.
„Įlipo pro priekines duris, pažymėjo keleivio bilietą. Priekyje sėdynės buvo užimtos, ji turėjo paeiti toliau link antrųjų durų, kur jau buvo vietų atsisėsti. Paėjo, bandė sėstis, kaip tik tuo metu pajudėjo troleibusas, ji nesugebėjo išsilaikyti ir nugriuvo. Visu ūgiu. Pajuto didelį skausmą. Troleibusas sustojo“, – pradėjo pasakojimą vyras.
Prie mamos priėjęs troleibuso vairuotojas, kaip teigė moters sūnus, bandė ją pakelti, pasodinti. „Ką pakelsi, jeigu koja jau į kitą pusę žiūri. Ant sulūžusios kojos bandė pastatyti. Negana to, nežinau, kieno iniciatyva, aišku, senyvi žmonės linkę sau kaltę prisiimti, nebuvo iškviesta nei greitoji, niekas“, – dėstė pašnekovas.
Jis patikslino, kad viskas įvyko pajudėjus iš stotelės prie Kauno rajono savivaldybės. Troleibuso vairuotojas savo darbą tęsė toliau. „Mamą nuvežė iki namų. Iki „Girstupio“. Su lūžusiu šlaunikauliu, kur dabar reikalingas implantas. Ir toje stotelėje, kur jai jau reikėjo lipti, ją dar pora kartų pabandė pastatyti. Gal pareis namo? Aišku, ji nesugebėjo atsistoti. Tik tada jau buvo iškviestos tarnybos. Atvažiavo greitoji, policija“, – kalbėjo kaunietis.
Asociatyvi Vilmanto Raupelio nuotr.
Mama buvo išvežta į Kauno ligoninės Traumų punktą, esantį miesto centre.
„Kaip jums atrodo, kaip apie į tokią situaciją pakliuvusį žmogų sužino jo artimieji?“ – pasiteiravo vyras.
Jis patikslino, kad mama gyvena viena, atskirai nuo trijų savo sūnų, nes nori gyventi savarankiškai.
„Po valandos ar pusantros po nelaimės man paskambina pažįstamų pažįstamas, sako, važiuok pas mamą, jai kažkas negerai“, – apie skambutį, kuris sukėlė aliarmą, pasakojo kaunietis.
Skubiai nuvažiuoja iki mamos buto. Niekas neatidaro durų. Skambina jai telefonu. Už durų pasigirsta jos mobiliojo melodija, bet niekas neatsiliepia. „Ką galvoti? Laužti duris? Skambinu broliui, kuris turi mamos buto raktą“, – į mamos paieškas leidosi vyras.
Brolis tuo metu savo sveikatos priežiūros reikalais kaip tik lankėsi Traumų punkte, į kurį buvo pristatyta, kaip vėliau paaiškėjo, ir jų mama.
„Kol mes kalbamės, jis įžengė į punktą ir pamato gulinčią mamą. Nors tiek palengvėjo, kad sužinojau, kur ji yra. Nei policija, nei greitoji, nei traumpunkto medikai, nei „Kauno autobusai“ net nepaklausė mamos, ar reikia kažkam pranešti, kur ji yra. Gal mes būtume mėnesį nežinioje gyvenę? Va taip va dirba sistema“ – svarstė pašnekovas.
Jis teigė, kad pats asmeniškai buvo susisiekęs su „Kauno autobusų“ atstovais, bandė aiškintis nelaimės aplinkybes, bet neišgirdo net užuominos, kad mama gali kreiptis dėl žalos atlyginimo, nes visi keleiviai yra apdrausti.
Norėdamas sužinoti, kaip įvyko nelaimė, kreipėsi ir į policiją. „Galų gale policijos pareigūnė perskambino ir bent pasakė, kada įvyko įvykis. Visur prisidengiama asmens duomenų apsauga. Į traumpunktą dėl koronaviruso grėsmės irgi neįleidžiama, informacija irgi neteikiama. Gerai, kad turėjau agentą viduje – brolį. Jis viena ausim iš seselių išgirdo, kad lūžęs klubas ir šlaunikaulis. Po to sužinojom, kad mama bus guldoma į skyrių“, – pasakojo vyras.
Asociatyvi freepik.com nuotr.
Vėliau pašnekovas sulaukė žinių, kad mama pirmadienį bus operuojama.
Jam pavyko ir pačiam pasišnekėti su mama. Brolis jai nuvežė telefoną. „Kaip ji reaguoja į visa tai? Kaip ir visi senyvi žmonės. Kantriai. Kaltę prisiima sau, prašė nepykti ant vairuotojo“, – sakė kaunietis, susijaudinęs dėl mamos sveikatos ir galimų nelaimės pasekmių.
Laukiame „Kauno autobusų“ komentaro. Jį gavę publikaciją papildysime.