-
Dvasininkai po skandalingo pamokslo apie galimybių pasą: apie skiepus turi kalbėti gydytojai 36
Jau tradicija spėjo tapti Maldos pusryčiai, kai skirtingų religinių konfesijų atstovai susirenka dvasiškai pabendrauti ir pasimelsti. Prezidentūroje juos priima šalies vadovas Gitanas Nausėda. Ir nors proga su dvasininkais pakalbėti gera, tačiau iš Prezidentūros nepranešama, kad G. Nausėda būtų prašęs svarbius dvasininkus raginti savo ganomuosius skiepytis arba, kad jie bent jau aiškiai atsiribotų nuo Bažnyčios tarnų, teigiančių, kad pasiskiepijusiųjų laukia pragaras.
Praėjusį sekmadienį pranciškonas Paulius Vaineikis Pakutuvėnų tikintiesiems dėstė, jog galimybių pasas – žvėries ženklas ir kas jį naudos, bus nepriimti į Viešpaties karalystę.
Kai kuriems dvasininkams toks brolio Pauliaus pamokslas iki šiol staigmena, sako jo negirdėję.
„Dabar labai lengva nusišnekėti“, – sako Kauno arkivyskupas emeritas Sigitas Tamkevičius.
Vyskupija dar anksčiau suskubo atsiriboti nuo kunigų, pasisakančių prieš skiepus. Esą tai jų asmeninė, ne Bažnyčios nuomonė.
Tačiau su tuo sutinka ne visi. Dalis arkivyskupų ragina prieš garsiai ištariant ką nors blogo apie vakcinas, pirma pasitarti.
„Dvasiškiai turėtų truputį prisilaikyti, paderinti savo kalbas su vyskupais, su vyresniais“, – teigia S. Tamkevičius.
Kad bažnyčia turi kalbėti vienu balsu, pritaria ir Kauno arkivyskupas metropolitas Kęstutis Kėvalas.
Tačiau dėl to dvasininkams niekas neateina į pagalbą. Valdžia dialogą su kunigais mezgė tik pernai, kai prašė bendradarbiauti dėl karantino ir atšaukti viešas pamaldas.
„Jeigu iš valdžios tik gaunama žinia, kad reikia skiepytis, yra gera žinia, bet yra nepakankama“, – sako K. Kėvalas.
Kol valdžia sako nežinantys ar nenorintys žinoti apie prieš pandemiją bei skiepus pamokslaujančius, kiti iniciatyvų imasi patys.
„Mes pirmiausia kalbėjomės su pačiais medikais, kad jie mums paaiškintų tų skiepų veikimą“, – teigia K. Kėvalas.
„Tai yra ne dvasinis klausimas šiuo atveju. Tai yra mokslo, medicinos klausimas, todėl turime klausyti gydytojų. Kaip jie pasakys, taip ir elgsimės“, – sako Vitalijus Mockus, stačiatikių arkivyskupijos kurijos kancleris.
Kauno arkivyskupija sako išplatinusi viešą kreipimąsi, kur paragino lankančius bažnyčią pasiskiepyti. Tą patį kartais pakartoja ir per pamaldas.
Tačiau šviesti tikinčiuosius suprantama ne visų religinių konfesijų atstovams.
„Ne, mes skelbiame evangeliją ir krikščionišką laisvę. Mes labai vengiame panašių socialinių temų pamaldose ir Bažnyčioje. Paliekame žmonėms spręsti, o apie skiepus turi kalbėti gydytojai“, – sako Mindaugas Sabutis, evangelikų liuteronų vyskupas.
Kardinolas S. Tamkevičius ragina nebijoti viešai prabilti visus dvasininkus.
„Tai darydami mes parodome savo krikščionišką meilę“, – sako kardinolas.
-
Kunigas: tie, kurie naudos galimybių pasą, nebus priimti į Viešpaties karalystę 183
O Pakutuvėnų tikintieji turėjo išklausyti. Anot kunigo, galimybių pasas, kurį brolis Paulius dar vadina gyvulių pasu, buvo aprašytas Biblijos apokaliptinėje knygoje, praneša LNK.
„Apie jį yra rašoma apreiškime Jonui, 13 skyrius. Taip jau gavosi, kad tas pasas buvo priimtas būtent 13 dieną, rugsėjo mėnesį“, – šių metų lapkričio 21 dieną pasakytame pamoksle sakė kunigas. A. Armonaitė, kuriai buvo parodytas šis pamokslo įrašas, patikslino, kad galimybių pasas buvo priimtas gegužės mėnesį.
„Kaip apreiškime Jonui, kuriame kalbama apie Žvėries ženklą“, – tęsė kunigas.
„Šiaip tai kliedesiai“, – sako A. Armonaitė.
Galimybių pasą įdiegusi ministrė nesutinka, kad tai Biblijoje aprašytas Žvėries ženklas. „Aš iš tikrųjų nežinau, čia gal apie kokį serialą gerbiamas brolis šneka, bet ne apie pandemijos valdymą, – ji su tokiais pamokslais nesutinka. – Nemanau, kad tai yra Dievo mokymas. Čia yra kažkokie atskiri pamąstymai.“
Pranciškonas Paulius Vaineikis rengė ir maldos žygius po Kretingą, meldėsi, kad būtų nugalėta pandemija ir blogis. Brolis Paulius moko, kad tie, kurie paklus naudoti galimybių pasą, Žvėries ženklą, bus nepriimti į Viešpaties karalystę.
„Žinau, kad kai kurie yra išgąsdinti, kai kurie dėl įsitikinimo, esate paėmę, bet perspėju – būkite budrūs. Budėkite ir melskitės. Kad kai Kristus ateis, mes neliktume už Dangaus karalystės durų ir, kad Viešpats nepasakytų mums – eik šalin nuo manęs, nes aš tavęs nepažįstu“, – sakė kunigas.
Anot Sveikatos reikalų komiteto pirmininko Antano Matulo, tokius žodžius sunku komentuoti, nes tai paistalai. Anot jo, geriau dvasininkai mokytų doros.
„Turėtų tas žmogus prisiimti irgi tam tikrą atsakomybę, ne vien tik kalbėti tai, kas jam galbūt šauna į galvą“, – teigė A. Matulas.
„Šio ženklo priėmimas visiškai negarantuoja nei vienam iš mūsų sveikatos, kurią deklaruoja šio pasaulio kunigaikštis per mūsų, sakom tuos, globalistus. Perspėju, mielieji, būkite budrūs, neimkite to ženklo“, – sakė kunigas.
„Skelbiu visoje Lietuvoje, visoje Europos Sąjungoje, visame pasaulyje nepaprastąją padėtį“, – pridūrė brolis Paulius.
Teisininkė ir teologė Agnė Širinskienė teigė, kad jis kalba apie tam tikrą simboliką. Ji sakė, kad sveikatos apsaugos ministras turėjo pasitarti su bažnyčių lyderiais. „Ir ne tik katalikų. Mes turime ir gausias liuteronų, ir stačiatikių, sentikių bendruomenes. Ir su jais šnekėtis dėl vakcinacijos skatinimo“, – sakė A. Širinskienė.
Brolis Paulius yra ne pirmas nesiskiepyti raginantis dvasiškasis tėvas. Viešvilės kunigas Kęstutis Pajaujis tikinčiuosius mokė neįsileisti Velnio.
Arkivyskupas Gintaras Grušas yra sakęs, kad kunigai, pasisakantys prieš skiepus, išsako asmeninę, o ne bažnyčios poziciją. Daugiau dvasininkų skiepytis ragina, tarkim, brolis Julius Sasnauskas.
„Mes nei vienas šiame pasaulyje negalėtume būti, gimti, užaugti, įgyti žinių, pasveikti, įveikti sunkumų, jeigu kas nors šalia mūsų neparodytų mums meilės ir dėl to vakcinavimo, skiepų, klausimas yra artimo meilės reikalas“, – sakė J. Sasnauskas.
Popiežius taip pat sako, kad skiepai nuo COVID-19 rodo meilę artimui.
Primename, kad Pakutuvėnų parapijos mišios išgarsėjo ir praėjusių metų pabaigoje. Tada brolis Paulius pasisakė prieš LGBT žmones ir juos pavadino iškrypėliais. Po šių mišių iš Kretingos Pranciškonų gimnazijos kapeliono pareigų jis buvo atleistas.
Jis taip pat ragino neleisti skiepyti vaikų ir jaunimo, teigė neva matęs nuo skiepų mirusius vaikus bei ragino priešintis „masinei valdžios beprotybei“.
-
Socialiniuose tinkluose – radikalūs kunigų pareiškimai 11
Kontroversiškais pasisakymais pagarsėjęs Dievo tarnas, kunigas Paulius Vaineikis socialiniuose tinkluose ragina neleisti skiepyti vaikų.
Bažnyčios vadovybė šio kunigo pasisakymo nekomentuoja. Vilniaus kurija pareiškė, kad tai Telšių kurijos reikalas. Telšių kurija tikina, kad tai pranciškonų vienuolyno problema – mat P. Vaineikis yra vienuolis pranciškonas. Su šio ordino atstovais susisiekti nepavyko.
Skiepytis dėl bendrojo gėrio yra raginęs pats popiežius. Už šį raginimą jam asmeniškai dėkoja su juo susitikusi premjerė Ingrida Šimonytė.
Bažnyčios poziciją įgarsinęs ir kunigas Julius Sasnauskas.
Kunigas P. Vaineikis anksčiau yra nepagarbiai pasisakęs ir apie LGBT bendruomenę.
Socialiniuose tinkluose netikėtai sublizgėjo ir Lietuvos kariuomenės kapelionas, žinomas egzorcistas Arnoldas Valkauskas. Kapelionas pasidalino Šeimų sąjūdžio įrašu, kviečiančiu žmones prie Seimo versti teisėtai išrinktą valdžią. Pasidalindamas šiuo raginimu kunigas parašė: „Piliečiai turi teisę ir pareigą būti pilietiškais“.
Kariuomenė šio atvejo komentuoti nelinkusi.
A. Valkauskas tikina valdžios versti nenorintis ir neraginantis.
Tačiau, vargu, ar dėl A. Valkausko veiksmo bus pradėtas tarnybinis patikrinimas.
Kilus pasipiktinimo bangai A. Valkauskas šį savo pasidalinimą pašalino.
-
Mišių metu kapelionas rėžė apie LGBT: iškrypėliai mokina mus, kas mes esame 181
„Kada pasaulis, mes sakom, šėtonas, susimokė, netgi politiniu lygmeniu, iškreipti žmogaus prigimtį. Kada per Lietuvos, per LRT, mokina iškrypėliai, taip šviesiai tiesiai galiu pasakyti, iškrypėliai, LGBT‘ešnikai, mokina mus, kas mes esam. Kad, pasirodo, berniukai, tai jau nebėra berniukai, vyrai, pasirodo, nėra vyrai, kad mergaitės nėra mergaitės, moterys nėra moterys, bet galas žino kas. Įsivaizduojate? Kada valstybiniu lygmeniu bando įsiveržti į mokyklas ir mokinti amoralių dalykų“ – kalbėjo P. Vaineikis.
Nepaisant skirtumų, kuriuos turime apie vieną ar kitą su LGBT teisių užtikrinimų susijusią problemą, turėtume skatinti sugyvenimą ir pagarbą, o ne žeminimą ir neapykantą.
Kapeliono pamokslo ištrauką feisbuke paviešino Lietuvos žmogaus teisių centras. „Ar neapykanta ir vienos ar kitos socialinės grupės žeminimas gali būti pateisinami religijos laisve? Ne pirmą kartą su centru susisiekia žmonės, kurie piktinasi tuo, kaip dalis kunigų atsiliepia apie LGBT bendruomenę. Vieni jų yra netikintys, kiti – tikintys ir nesupranta tokių bažnyčios narių vartojamų žodžių, jaučiasi atstumti ir pažeminti. Lietuvos Respublikos Konstitucija sako, kad bažnyčios bei religinės organizacijos turi teisę laisvai skelbti savo mokslą bei atlikti savo apeigas“, – rašoma pranešime.
Pasak centro atstovų, kiekvienas žmogus gali turėti ir išsakyti savo nuomonę, tačiau reikia nepamiršti elementarios pagarbos kitų požiūriui. „Vis dėlto, visuotinai priimtini pagarbos kito žmogaus orumui principai galioja visiems, nepaisant religijos ar kitų požymių. Tad bažnyčios nariai turi ir gali išsakyti savo požiūrį į tos pačios lyties santykius ir šeimas, tačiau tai daryti pagarbiai, nežeminant ir nestigmatizuojant kitų visuomenės narių. Visuomenės nuomonės apklausos rodo, kad LGBT bendruomenė ir toliau susiduria su neigiamomis visuomenės nuostatomis. Todėl nepaisant skirtumų, kuriuos turime apie vieną ar kitą su LGBT teisių užtikrinimų susijusią problemą, turėtume skatinti sugyvenimą ir pagarbą, o ne žeminimą ir neapykantą“, – teigia Lietuvos žmogaus teisių centro atstovai.
Kapeliono atsakas
Po paviešinto vaizdo įrašo feisbuke pasisakė ir pats kapelionas P. Vaineikis. „Esu jūsų pažemintas! Jūs sutrypėte visas mano socialinės lyties, požiūrio į pasaulį, į Lietuvos seimą, į meilę LGBT ir laisvės… (atsiprašau) į mano vaivorykštės partiją. Kaip jūs išdrįsote homofobiškai mane išvadinti „kunigu“ (jūs pavartojote tą bjaurią, purviną vyrišką giminę) pažeisdami mano lytišką susiorientavimą – tą nuostabią Adventinę dieną būti avataru! Jūs ką?! Nematėte, kaip aš stengiausi pasipuošti ir būti bent kiek į jus panašus – trans/lezb/Continental/Gay/Space/KalėdųEglutės orientacijos! O akiniai, mano vaivorykštiniai rainbow akiniai, kuriais aš norėjau suprasti jūsų homosapiens pasaulį! Jūs net neįsivaizduojat, kaip užgauliai pavadinote mano pirmąjį pamokslą pasakyta jūsų – žmonių gimtąja kalba: „plūdu“! Siaubas! Man tiesiog trūksta avatariškų žodžių išreikšti pasipiktinimui ir nuostabai su kokia netolerancija jūs žiūrite į kitaip atrodantį, kalbantį, galvojantį?! Jūs patys tikriausi avatarofobai! Ir dar drįstate mane vadinti „homofobu“! Mane, kuris su tokia meile jums – homai stengiausi padaryti šventę!“ – feisbuke piktinosi P. Vaineikis.
Kviečiu visus, kurie išdavėte Tėvynę, pardavėte Lietuvos vaikus, jaunimą ir šeimas šėtonui (nesvarbu raudonam, rudam, žaliam ar vaivorykštiniam) nuoširdžiai daryti atgailą!
„Įsidėmėkite, tai pati baisiausia hate speech kalba, kurią galėjau patirti aš – mažasis avataras! Kad jumis užbanintų visi pasaulio socialiniai tinklai! Negana to, jūs ruošiatės kitą mėnesį patvirtinti kažkokią stabuburbulo konvenciją, kuria norite visiškai sunaikinti mano, kaip itin retos seksualinės – avatariškos mažumos – teises! Patys, šlykščiausiu – gyvatišku būdu, niekam nesakant, tyliai, nuslepiant nuo tos gražios konvencijos autorių, kurie nuoširdžiai dirbo eilę metų, kad apgintų jūsų hetero primatų – moteriškas teises nuo smurto, įkišote savo gender-pirlį-tirlį, o mane, avatarinę mažumą, pamiršote?! Jūs – begėdžiai, be sąžinės! Aš tikrai dabar pasiskųsiu jūsų tarptautinėms homų teisėms! Jus visus atleis iš darbo ir visų Seimo, ministrų pareigų! Gerai apie jus toks vienas homas apaštalas Paulius rašė: „Jūs pilni visokio neteisumo, piktybės, godulystės ir piktumo, pilni pavydo, žudynių, nesantaikos, klastingumo, paniekos, apkalbų! Jūs – šmeižikai, Dievo nekentėjai, akiplėšos, išpuikėliai, pagyrūnai, išradingi piktadariai, neklausantys tėvų, neprotingi, neištikimi, be meilės, negailestingi! Nors žinote Dievo sprendimą, jog visą tai darantys verti mirties, jūs ne tik patys taip darote, bet ir palaikote taip darančius“! (pagal Rom 1,29-32) Hei, mieli homo: „Argi Aš trokštu, kad nedorėlis mirtų, o ne kad grįžtų iš savo kelio ir gyventų? Tai Viešpaties Dievo(Visatos Avataro) žodis“ (Ez 18,23)“, – citavo Kretingos Pranciškonų gimnazijos kapelionas.
„Ir dar! Labai rimtai: perspėju, kad turite nebedaug laiko! Neerzinkite Dievo ir Lietuvių tautos su savo visomis genderizmo nesamonėmis. Kviečiu visus, kurie išdavėte Tėvynę, pardavėte Lietuvos vaikus, jaunimą ir šeimas šėtonui (nesvarbu raudonam, rudam, žaliam ar vaivorykštiniam) nuoširdžiai daryti atgailą! Gavėnia – Dievo Malonės laikas visiems daryti atgailą, palikti nuodėmę, grįžti pas Viešpatį! (Jei kam nors skaitant užėjo noras mane pasiųsti ant „trijų raidžių“, primenu, kad yra toks kurortas Peru valstybėje, paprašysiu nupirkti ir bilietą!) Jei kas manote, jog šiandien gali likti neutralūs ir tavęs „Stambulo konvencija“ nepalies, pasakysiu pranašystę, atsitiks, kaip 1940 m.: „Kai žmogiškos kančios bedugnėje atsiskleidė melas, žmonės tik tada suvokė: mus apgavo! Leidomės būti apgauti nacių, bolševikų. Ne, tai nebuvo tiesa, tai buvo baisus tiesos iškreipimas! Siekiant pateisinti ir išlaikyti klikos diktatorišką valdžią, blogis nuo vaikystės mums buvo pateikiamas, kaip gėris. Diktatoriai žino: blogį būtina vadinti „gėriu“, nes žmogus nori gyventi dėl gėrio…“ (G. Kuby „Gender revoliucija). Šaukiu aš tautą, nuodomės užguitą“, – taip įrašą feisbuke baigė kapelionas.
Primename, kad savaitės pradžioje LGBT palaikančių žmonių akiratyje atsidūrė kunigas Algirdas Toliatas. Dvasininkas feisbuke pasidalijo įrašu, raginančiu pasirašyti peticijas prieš lyčiai neutralios partnerystės įteisinimą ir prieš Stambulo konvenciją.
Į tokius įrašus socialiniame tinkle sureagavo ir Lietuvos garsenybės. „Vemsiu. Kažkokių menkystų pasaulėlis... Neklausote savo popiežiaus, katalikai, pamanykit! Kokia tamsa ir kaip gėda, kai kunigai tokiais pezalais dalinasi... Liūdesys“, – rašė dainininkė Justė Arlauskaitė-Jazzu.
Apie žinomo kunigo įrašus viešojoje erdvėje pasisakė ir nuomonės formuotoja Agnė Kulitaitė. „A. Toliato pasidalinimas buvo bjaurus, bet ko dar galima tikėtis? Labiau nustebintų, jei praneštų, kad pagaliau, po 50 remonto metų, bažnyčių stogai sutaisyti ir likusios lėšos skiriamos šeimoms, kurios skurdžiai gyvena“, – feisbuke rašė žinoma moteris.
Žurnalistas ir visuomenės veikėjas Andrius Tapinas tvirtino, kad po šių A. Toliato pasisakymų kvietė jį atvykti į savo laidą, tačiau dvasininkas tokio siūlymo atsisakė. „Jeigu eini į kontraversišką temą, būk pasiruošęs, jog gausi vienokį ar kitokį atkirtį. Dėl to kunigo Toliato atsitraukimas mano atrodo keistas, kvietėme jį į laidą, bet kunigas atsisakė motyvuodamas, jog nenori politikuoti. Pataisykite, jeigu klystu, bet man regis, kad Bažnyčios hierarchai Lietuvoje ir pro-katalikiška žiniasklaida nepritaria Stambulo konvencijai. Tai kodėl trauktis ir teisintis? Kaip tik, mega populiaraus ir charizmatiško kunigo pozicija sustiprintų konvencijos priešininkų gretas. Nebent yra toks smulkus niuansas. Kunigas Toliatas yra madingas kunigas. Labai madingas kunigas, kurio savo vestuvėms, krikštynoms, dermavonėms ir netgi četurnedėliui nori Lietuvos influenceriai, įtakotukai ir šou biznio žvaigždės. Ir pyktis dėl tokios smulkmenos kaip Stambulo konvencija kunigui su jais nesinori. Nothing personal just business. Nors vis tiek skauda, kad jautiesi sutryptas į miltus“, – socialiniame tinkle rašė A. Tapinas.