Išgąsdino autobusų serviso planai | kl.lt

IŠGĄSDINO AUTOBUSŲ SERVISO PLANAI

Noreikiškių gyventojai griebėsi už galvų, sužinoję, kad jų kaimynystėje norima įrengti sunkiasvorių transporto priemonių servisą. Žmonės įsitikinę, kad gerokai padidės tarša ir triukšmas. Įmonės vadovai ramina, kad dokumentuose numatyta didelė darbų apimtis liks tik popieriuje – remontuojamų transporto priemonių nebus daug.

Nemaloni kaimynystė

Kauno rajono, Ringaudų seniūnijos, Noreikiškių kaimo, gyventojai sako, jog gyvenamųjų namų kvartalas yra tikrai netinkama vieta tokio objekto statyboms, ir pradėjo rinkti parašus tam, kad tai būtų sustabdyta.

"Turime didelę bėdą. Buvusios baldų gamyklos teritorijoje kelionių organizatorius nori įsirengti autoservisą. Aplink yra likusios vos kelios įmonės, o prioritetas yra gyvenamųjų namų statyboms. Esame labai sunerimę, nes numatyti dideli sunkiasvorių automobilių srautai, tad bus ir didelis triukšmas, ir tarša", – sakė Noreikiškėse gyvenantis ir parašus prieš autoserviso veiklą pradėjęs rinkti Vykintas Liutkevičius.

Gyventojas sakė, kad bandė skaičiuoti namus, kurių gyventojams gerokai apkarstų gyvenimas, jei įmonė pradėtų vykdyti veiklą. 100 m spinduliu neigiamas poveikis būtų sukeltas daugiau kaip 20 namų, o 300 m spinduliu – jau sunku ir suskaičiuoti.

Netiki pažadais

V.Liutkevičius pasakojo, kad apie poveikio aplinkai vertinimą gyventojai sužinojo atsitiktinai. Verslininkai nepranešė, kad kaimynystėje planuojamas toks objektas. Šis faktas kelia dar didesnių įtarimų. Perskaitę poveikio sveikatai vertinimo planą, gyventojai nustėro. Numatyta, kad autoservise gali būti tvarkomi ne tik devyni įmonės autobusai, skirti kelionėms, bet ir kitos sunkiasvorės transporto priemonės. Dokumentuose nurodyta, kad per Noreikiškes į autoservisą važiuos miškovežiai, vilkikai ir kiti sunkiasvoriai sunkvežimiai.

"Jie jau dabar aikštelėje laiko savo autobusus, atvažiuoja, sukinėjasi po langais, variklių neišjungia. Be to, iš kur žinoti, kad nepasikvies kolegų autobusų? Aplinkos vertinimo plane numatyta, kad bus remontuojami 26 autobusai per dieną. Triukšmas ir vibracija nebus vien tik angare, sklis ir lauke", – sakė V.Liutkevičius.

Ant parko ribos

Kauno rajono gyventojai priminė, kad neseniai Kamšos biologinį-zoologinį draustinį krėtė gyvenamųjų kotedžų skandalas. Jei bus leista įrengti sunkiasvorių transporto priemonių servisą, bus galima skelbti apie dar vieną aplinkosaugos nelaimę, susijusią su Kamšos draustiniu.

"Jų aikštelė yra ne pačiame draustinyje, bet visai šalia. Nuo draustinio yra vos 3 m. Rašėme raštus į Aplinkos apsaugos ministeriją, Kauno marių regioninį parką, bet dar atsakymo negavome. Kur bus ta aplinkosauga, jei tokie dideli srautai bus visai draustinio pašonėje?" – klausė V.Liutkevičius.

Ringaudų seniūnas Viktoras Petravičius dienraščiui "Kauno diena" sakė, kad pastatą yra įsigijusi keliones autobusu organizuojanti įmonė "Tomi tours". Jie Noreikiškių kaime šiuo metu laiko savo transportą, o servise tvarkytų tik savo autobusus. Kelionių organizatorius seniūnui tikino, kad čia nebūtų tvarkomas pašalinis transportas, tačiau gyventojus tai mažai guodžia.

"Patys gyventojai neseniai čia atsikėlė, tai nuotaikos niūrokos, nes jie nori ramiai gyventi. Mano nuomone, jei yra visi leidimai ir niekam netrukdo, kodėl nedaryti. Negi mes pradėsime drausti verslą. Žinoma, jei reikalavimų neatitinka, tada ir nereikia daryti", – sakė V.Petravičius.

Noreikiškių kaimo gyventojai savo nuomonę išsakyti gali ne tik rinkdami parašus, bet ir dalyvaudami viešoje diskusijoje. Šiandien Rindaugų pradinėje mokykloje vyks gyventojų, įmonės "Tomi tours" bei Kauno rajono savivaldybės atstovų susitikimas, kur bus pristatyti ne tik specialistų vertinimai, bet ir reali veiklos apimtis.

Gyventojų pusėje

Kauno rajono urbanistai sako, kad bendrame teritorijos plane numatyta leisti vykdyti komercinę veiklą gyvenvietėse. Verslo plėtra yra susijusi su darbo vietų ir paslaugų pritraukimu arčiau gyventojų. Taip pat leidžiant vykdyti komercinę veiklą gyvenvietėse sumažinama darbo migracija. Vis dėlto urbanistai tikina, kad autoserviso atveju situacija yra iki galo neapibrėžta, todėl kilus nesutarimams jie palaikys gyventojus.

"Ūkinės veiklos operatorių kvietėme susitikti. Jie nori tame pastate įsirengti servisą, kuriame būtų ruošiami autobusai, jų organizuojamoms kelionėms. Tačiau jie padarė klaidą, nes pasisamdė poveikio aplinkai vertinimo specialistus, kuriems davė užduotį paskaičiuoti viską su atsarga. Tai jie paskaičiavo taip, kad visiems akys ant kaktos iššoko", – komentavo Kauno rajono Urbanistikos skyriaus vedėjas Marius Torrau.

Specialistas sakė, kad kelionių organizatorius neplanuoja vykdyti viešų serviso paslaugų veiklos, tačiau poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkos vertinimo ataskaitoje buvo sumodeliuota tokia apimtis, kurios verslininkai neplanavo daryti. Todėl išaugo tokie skaičiai, kurie privertė gyventojus gerokai sunerimti. M.Torrau tikina, jog greičiausiai ataskaita bus koreguojama tam, kad parodytų realią planuojamą veiklos apimtį.

"Savivaldybė tikrai nepritaria tokios apimtis veiklai, nes yra daug aspektų, kurie mums kelia abejonių. Tai yra ne tik gyventojų emocinis nepasitenkinimas. Be to, su ūkinės veiklos administratoriumi jau kalbėjomės apie tai, kad jam gal vertėtų pasiieškoti alternatyvios vietos savo veiklai. Savivaldybė iš principo yra gyventojų pusėje, bet kaip viskas klostytis toliau, aš nežinau", – kalbėjo M.Torrau.

Kauno rajono savivaldybės atstovas patikino, kad jei būtų vykdoma mažesnė veikla, kuri atitinka visus aktus, tuomet jie nebūtų prieš tokią verslo plėtrą Kauno rajone.

Rajoninis kelias

M.Torrau pažymėjo, kad Noreikiškėse esanti Šiltnamių gatvė, kurioje ir planuojamas sunkiasvorių transporto priemonių autoservisas, yra ne šiaip eilinė gatvė. Ši vieta turi regioninės reikšmės kelio statusą. Dėl to yra leidžiama šia gatve važiuoti įvairių gabaritų transportui: pradedant dviračiais, baigiant krovininiais automobiliais.

"Transporto judėjimo klausimu, savivaldybė negali pasisakyti kitaip. Mes galime nebent apriboti greitį ar diegti eismo saugumo priemones. Dėl kelio specifikacijų, juo gali važiuoti ir autobusai", – sakė Urbanistikos skyriaus vedėjas.

Tai parodo, kad Noreikiškių infrastruktūra yra pritaikyta įvairiam transportui, tad jei būtų vykdoma autobusų serviso paslauga, papildomų gatvių nutiesti nereikėtų.

Sieks kompromiso

Kelionių organizatoriaus "Tomi tour" atstovai tikino, kad pyktis su gyventojais tikrai nenori. Kol kas nėra aiškių planų, kiek servisas bus apkrautas, tačiau pasak jų, bijoti nereikėtų, nes didelių sunkiasvorių automobilių srautų Noreikiškėse tikrai nebus.

"Šiuo metu projektuojame ir turime patalpų rekonstrukciją, kad būtų galima pritaikyti naudoti kaip servisą savo autobusų remontui. Visų planų kol kas dar nesame detalizavę, tačiau grandiozinės veiklos tikrai neplanuojame. Vis dėlto viskas daroma pagal tai, kiek leistina. Pagrindinis mūsų tikslas – aptarnauti savo autobusus, bet jei turėsime įrangą ir darbuotojų, gal priimsime kažkiek ir iš šalies", – komentavo bendrovės "Tomi tour" transporto veiklos vadovas Algis Brazionis.

Įmonės "Tomi tour" atstovas tikino, kad gyventojus greičiausiai išgąsdino padarytas poveikio aplinkai vertinimo planas, kuriame paskaičiuota maksimali apkrova. Tačiau taip servisas nedirbs. Pasak A.Brazionio, nėra planų, kad dirbtų dvi pamainos, o į Noreikiškes keliautų dideli sunkiasvorių automobilių srautai.

A.Brazionis taip pat pakomentavo gyventojų skundą dėl aikštelėje statomų autobusų ir neišjungiamų variklių. Transporto veiklos vadovas tikino, kad gyventojai nepatogumų jausti neturėtų, nes viskas vyksta galiniame įmonės kieme.

"Taip, mūsų autobusai yra laikomi, nes tai yra mūsų nuosavybė. Tačiau jie laikomi toje jau esamo statinio pusėje, kur gyventojai negali nei matyti, nei girdėti, nes pastatas visiškai užstoja. Įvaža į teritoriją yra gana toli, niekas ten tikrai nestovi ir varikliais nebirbina, nes būtų prabanga deginti brangius degalus", – teigė A.Brazionis.

Kol kas atstovas sakė, kad įmonė nesvarsto keltis į kitą vietą, todėl bus siekiama kompromiso. Jis tikisi, jog šiandien gyventojus pavyks įtikinti, kad planuojama darbų apimtis nebus didelė ir žmonėms nepatogumų nesukels. Į susitikimą kviečiami ir ekspertai, kurie atliko poveikio aplinkai vertinimo planą.

GALERIJA

  • Išgąsdino autobusų serviso planai
  • Išgąsdino autobusų serviso planai
Tomo Raginos nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (6)

Nustebęs

Nesuprantu nieko. Tai kam jie pasistatė namus prie baldų fabriko? O jeigu fabrikas nebūtų bankrutavęs? Viskas gerai būtų?

Nieko nebus

Labai panašu į tai, šį kartą gyventojai apgins savo interesus ir per Stulginskio universiteto studentų miestelį neriedės nei miškovežiai, nei pienovežiai nei kiti remonto reikalingi sunkvežimiai. O juk būtų puiki vaizdinė medžiaga studentams. Gyventojų interesai bus apginti, nes sveiku protu nesuvokiama, kaip save gerbiantys, poveikio sveikatai vertinimą atliekantys specialistai, gali teikti išvadą, jog sunkiasvorio transporto servisas gali vykdyti ūkinę veiklą, būdamas tik 3m. atstumu nuo Kamšos botaninio-zoologinio draustinio ir už 20m. atstumu nuo artimiausio gyvenamo namo. Nesiteps munduro. Kauno rajono meras yra žmogus ūkiškas. Tik pernai labai kokybiškai atnaujinta asfalto danga, jeigu servisas pradės veiklą,tokiu pajėgumu kaip numatyta, bus paversta duobkeliu per vieną sezoną. Nepasirašys. Tokiam servisui įrengti reikalinga nemenka suma–milijonu euru vargu bau ar užkiši. Negi rasis bankininkas, esant tokiai situacijai, kuris finansuotų tokį abejotiną verslo planą.Nesiras

OPA

Jeigu jau sakai, kad Kaune pilna senų pastatų, fabrikų ir kitų teritorijų, tai ten ir važiuokit, nes infrastruktūra jau padaryta, spyna uzkabinat ir turite savo servisą autobusams.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS