Pabaigtas 13 elektra varomų autobusų įsigijimo projektas | kl.lt

PABAIGTAS 13 ELEKTRA VAROMŲ AUTOBUSŲ ĮSIGIJIMO PROJEKTAS

  • 8

Kovo mėnesį padėtas taškas UAB „Klaipėdos paslaugos“ 13 elektra varomų autobusų įsigijimo projekte. ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo kontrolę vykdantys ekspertai iš Centrinės projektų valdymo agentūros apžiūrėjo įsigytus „YES EU18“ autobusus ir be pastabų pasirašė dokumentus, fiksuojančius projekto pabaigą.

Kaip jau buvo skelbta, prieš Naujuosius į Klaipėdos gatves išvažiavę ilgieji (18 metrų) žemagrindžiai autobusai „YES EU18“ buvo nupirkti su ES fondų parama, vykdant bendrą Klaipėdos miesto savivaldybės ir UAB „Klaipėdos paslaugos“ projektą „Klaipėdos miesto viešojo transporto priemonių atnaujinimas“. 13 pailgintų elektrinių autobusų kainavo 8,047 mln. eurų (neįskaitant PVM), iš kurių 15 proc. sumos apmokėjo Klaipėdos miesto savivaldybė.

„Įsigyti ekologiškus elektrinius autobusus be valstybės ar Europos Sąjungos finansinės paramos būtų sudėtinga. Šiam projektui gavome 85 proc. ES fondų subsidiją. Vargu ar Lietuvoje rasime bent vieną keleivinio transporto bendrovę, kuri ryžtųsi investuoti vien savo lėšas į tokią brangią techniką, nes pagal mūsų vežamų keleivių skaičių tai – neatsiperkanti investicija“, – sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius.

Pasak vadovo, naujas dyzelinu ar dujomis varomas autobusas už elektrinį pigesnis 2–3 kartus. Tačiau, žvelgiant iš ekologijos pusės, elektra varomi ir oro kenksmingomis medžiagomis neteršiantys autobusai yra viešojo transporto ateitis.  Europoje jau yra didmiesčių, kur centrinėmis gatvėmis draudžiama važinėti dyzelinu varomais automobiliais ir autobusais, o tokia viešajam transportui taikoma nuostata Lietuvoje įsigalios 2030 metais, nes įstatymu įtvirtinta, jog visas šalies viešasis transportas turės būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus.

Tai reiškia, jog keleivinio transporto įmonėms teks atsisakyti iškastiniu kuru varomų autobusų ir keisti juos naudojančiais atsinaujinančius energijos šaltinius: elektrą, biodujas ar vandenilį.

UAB „Klaipėdos paslaugos“ šiuo metu turi 15 elektra varomų miesto tipo autobusų ir šiemet turėtų papildyti parką dar 21 tokia pat ekologiška transporto priemone. 

GALERIJA

  • Pabaigtas 13 elektra varomų autobusų įsigijimo projektas
  • Pabaigtas 13 elektra varomų autobusų įsigijimo projektas
„Klaipėdos paslaugų“ nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Keleivis

Gal ir būtų visai nieko pradžiai, kol nemokamas garantinis, tačiau bent vienas jų tikrai važinėja su rimtu mechaniniu defektu, nes posūkiuose pasigirsta toks bildesys, kuris keleivius net verčia krūpčioti. Kur garantija, kad likusiems nepasireikš tie patys mechaniniai defektai?

XM

Gal geriau nesigirkit, gėda! Pradėkit mastyti apie utilizavimą, daugiau dviejų žiemų netvers. Už žodžius atsakau.

Anonimas

Vakar pirmą kartą važiavau tuo kinišku elektro autobusu. Pastebėjimai: vidaus dizaino ir ergonomikos nėra ką lyginti su vokiškais autobusais, bet tai nesvarbu palyginti su dideliu jo barškėjimu, įdomu kiek laiko laikys ir kiek kainuos aptarnavimas.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS