Solidūs prizai – dėl „Memelio miesto“ krantinių | kl.lt

SOLIDŪS PRIZAI – DĖL „MEMELIO MIESTO“ KRANTINIŲ

Jei pavyktų, "Memelio miesto" uosto krantinės ir jų prieigos ateityje turėtų tapti viena solidžiausių vietų.

Numatė tris premijas

Uosto direkcija paskelbė 21, 22, 23 krantinių rekonstravimo ir 21A, 22A, 23A krantinių statybos konkursą. Jis apima ir Uosto direkcijos administracinio pastato šalia šių krantinių statybos projektą.

Labiau dėl paties administracinio pastato, taip pat dėl toje vietoje planuojamo naujo kruizinių laivų terminalo statybos idėjų Uosto direkcija paskelbė ir solidžias premijas.

Už pirmąją vietą numatyta skirti 25 tūkst., antrąją – 20 tūkst., trečiąją – 15 tūkst. eurų premijas.

Projektų idėjoms įvertinti ir premijų laimėtojams nustatyti sudaryta 9 asmenų komisija, kurioje – trys Uosto direkcijos atstovai ir šeši architektai, įskaitant iš Klaipėdos ir Vilniaus miestų, Lietuvos architektų rūmų, Lietuvos kultūros paveldo, ir du nepriklausomi architektai iš mokslo pasaulio.

Svarbios uosto krantinės

„Memelio miesto“ krantinių ir Uosto direkcijos administracinio pastato koncepcijos konkurso nugalėtojui bus įteikta ne tik solidžiausia premija, bet su juo bus sudaryta ir projekto rengimo sutartis.

Toks solidus konkursas, arba bent jau su tokiu architektų vertintojų desantu ir prizais, Klaipėdos uosto istorijoje surengtas bene pirmą kartą. Tai liudija "Memelio miesto" uosto krantinių svarbą ir dėmesį šios teritorijos ateičiai.

Konkurse planuojama įvertinti ne tik architektūrinę koncepciją, jos išraišką ir kokybę, bet ir pastatų šiuolaikiškumą, funkcionalumą, ekologinius ir aplinkosauginius sprendimus. Projektavimo paslaugų kainai įvertinti ketinama skirti mažiausiai dėmesio.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje tikimasi, kad bus pasiūlyta originalių, Klaipėdos uosto ir miesto senojo Vitės kvartalo dvasią atitinkančių idėjų. Ne veltui konkurso nugalėtojui bus įteikta ne tik solidžiausia premija, bet su juo bus sudaryta ir projekto parengimo sutartis.

Jei viskas susiklostys sėkmingai, originaliausio pasiūlymo teikėjas galėtų būti žinomas dar šiemet po 2–3 mėnesių.

Terminalą valdys operatorius?

Prie senųjų 21, 22, 23 krantinių ir naujai įrengiamų 21A, 22A, 23A krantinių turėtų atsirasti iki 30 m aukščio 1 875 kv. m Uosto direkcijos administracinis pastatas ir iki 12 m aukščio iki 2,7 tūkst. kv. m negyvenamosios paskirties pastatas – automobilių saugykla.

Apie tai, ko norėtų Uosto direkcijos darbuotojai naujajame pastate, jau ne kartą rašyta. Tai nuodugniai ateityje turėtų būti išdėliota ir projektavimo dokumentuose.

Uosto direkcijos administraciniame pastate įsikurtų iki 150 šios institucijos darbuotojų. Iš jų iki 40 – laivų eismo tarnybos.

Įdomu tai, kad jokia suprastruktūra ant kranto nenumatyta kruizinio terminalo reikmėms. Būtų numatoma tik vieta aptarnavimo pastatui statyti. Ateityje jį veikiausiai įsirengtų tas, kas taptų naujo kruizinių laivų terminalo operatoriumi.

Prie naujų krantinių būtų įrengta tai, kas susieta su laivų švartavimu. Tai nuotekų, vandentiekio tinklai, elektros tiekimo, transporto kontrolės ir kitos sistemos.

Prie krantinių galėtų būti priimami kruiziniai laivai nuo 87 iki 333 m ilgio.

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

Algis

Kodel tylime apie sakalienes byla del pasisavinto miesto centre sklypo

o ar palikote vietos

poniai šakalienei, ji taip pat kokį penkiaaukštį pasistatytų, popigiai

eziui

Nes komentuojančiam jau 30 ir norėtų viską sutvarkyta matyti.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS