Ekspertas: sumažinti paspirtukų greitį būtų tas pats, kas atimti jų identitetą | kl.lt

EKSPERTAS: SUMAŽINTI PASPIRTUKŲ GREITĮ BŪTŲ TAS PATS, KAS ATIMTI JŲ IDENTITETĄ

  • 9

Valdžia užsimojo pažaboti paspirtukininkus. Vyriausybės patvirtintame projekte numatyta, kad bus ribojamas ne tik jų greitis, bet ir prie vairo stojančių gyventojų amžius, teks užsidėti šalmus, liemenes, atsiras daugiau draudžiamų zonų. Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su vairavimo mokytoju, saugaus eismo ekspertu Artūru Pakėnu.

– Kaip vertinate pakeitimus, kad paspirtukininkai negalėtų važiuoti važiuojamąja dalimi, ten kur vyksta dviračių eismas?

– Man visuomet trūko tvarkos su paspirtukais. Tai yra moderni, nauja transporto priemonė, greičiausiai perspektyvi. Tačiau ji į mūsų gyvenimą įvažiavo labai netikėtai ir daugelis buvo nepasiruošę. Žmonės važiuoja chaose. Automobilių vairuotojai mokosi vairavimo mokyklose, laikosi praktikos egzaminus, praeina medicinos komisiją, apsidraudžia transporto priemonę, ją registruoja, techniškai prižiūri. O čia, nors transporto priemonė yra analogiška, nieko. Vyrauja šioks toks chaosas ir betvarkė. Todėl viskas, kas didintų tvarką, būtų gerai.

– Vyriausybė pritarė ir tam, kad reikėtų išklausyti specialųjį kursą tiems, kuriems yra mažiau nei keturiolika metų. Ar tai išgelbės situaciją?

– Manau, kad tai geras žingsnis, tik jo nepakaks. Žinoma, kad to reikia, jau seniai tai sakiau. Jeigu tu dalyvauji eisme, tu turi žinoti eismo taisykles. Manau, kad visiems eismo dalyviams laikas žinoti eismo taisykles, įskaitant ir pėsčiuosius, kurie sako, kad nesinaudoja jokia transporto priemone. Bet jie juk irgi yra transporto dalyviai. O jeigu žmogus naudojasi paspirtuku, jis yra paspirtuko vairuotojas. Nereikėtų užmiršti terminologijos.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Kaip galvojate, ar policijos pareigūnams pavyks visa tai sukontroliuoti?

– Sunku pasakyti, laikas parodys. Tai būtų labai didelis iššūkis. Nežinau, ar galės paspirtukus kontroliuoti kokiomis nors techninėmis priemonėmis.

– Vyriausybė pritarė, kad paspirtukai turėtų važiuoti 7 km/val. greičiu. Ar toks greitis vis dar grėsmingas pėstiesiems?

– Viskas turi turėti ribas. Jeigu jums lieptų automobiliu važinėti tokiu greičiu, tada jau geriau vaikščioti pėsčiomis. Kai kurie dalykai tada netenka prasmės. Dviračiai ir paspirtukai yra naudingi dėl to, kad jie yra greitesni už pėsčiąjį. Atimti jų tą privalumą būtų tas pats, kas nuimti jų identitetą. Manau, kad geriau ieškoti galimybių leisti tai transporto priemonei būti tokiai, kokia ji yra, tačiau saugiai, vietoje to, kad ją apriboti.

Rašyti komentarą
Komentarai (9)

dft

tik numeriai ir draudimas sukontroliuos ir ives tvarka siai betvarkei!

Šetonytė

Gerai , žmonės kad neabejingi. Uždrausime, sumažinsime ir dviračių greitį. Saugumas svarbiausia.

jo

Paspirtukai nėra analogas automobiliui, o dviračiui. Šiaip ir automobiliai daugiabučių kiemuose turėjo pro pėsčiuosius važiuoti ne didesniu nei 7 km/h greičiu. Šiaip mano normalus ėjimo greitis neskubant yra kiek mažesnis nei 9 km/h. Tai parodo kokia absurdiška diskusija.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS