Ploni keliai | kl.lt

PLONI KELIAI

Prieš kelis dešimtmečius vairuotojai baisėjosi blogais Lenkijos keliais ir džiaugėsi gana kokybiškais Lietuvoje. Tačiau viskas apsivertė: Lenkijos keliai – puikūs, mūsų – nebe. Ar gali kas nors keistis Lietuvos kelių naudai?

2024 m. keliams tvarkyti šalies biudžete numatyta 715,5 mln. eurų. Asociacijos „Lietuvos keliai“ teigimu, norint sutvarkyti kelius, kasmet turi būti skiriama ne mažiau nei 860 mln. eurų. Seimo Ekonomikos komitetas pritarė siūlymui numatyti 217 mln. eurų didesnį finansavimą, tad iš viso bus skirta per 932 mln. eurų. Pagirtina. Būtų dar labiau pagirtina, jei ta suma pagerintų kelių būklę.

Ar įmanoma per metus bent kiek pastebimai pagerinti tai, kas buvo bloginama dešimtmečiais?

Remiantis Kelių direkcijos skaičiavimais, 1 km kelio paprasto remonto kaina, kai pakeičiamas asfaltas, siekia apie 621 tūkst. eurų. Lietuvoje yra 21 324 km valstybinių kelių. Paprastintai svarstant, tokiam skaičiui kelių sutvarkyti, turint kasmetį 800 mln. eurų biudžetą, reikėtų apie penkiolikos metų.

Liaudiškai tariant, lopas ant lopo, lope dar keli lopai ir turime skiautinį kelią – naują etnografinę kelių ypatybę.

Tačiau galima ir pataupyti – tiesti plonesnius kelius. Panašiai kaip valgykloje šeimininkė ant sumuštinių tepa mažiau sviesto, o likusį nešasi namo. Kelininkai irgi gali tepti mažiau asfalto. Jie tai moka ir tas sugebėjimas yra viena priežasčių, kodėl keliai blogėja. Apie tai dar 2018-aisiais kalbėjo tuometis susisiekimo ministras Rokas Masiulis, kuris pridūrė, kad plonai tepantys bus nustatyti ir pareikalauta atsakomybės. Tačiau apie atsakomybės išsireikalavimą iš plonai tepančių neteko girdėti. Kelių direkcija savo tinklalapyje akcentuoja, kad yra dar pigesnis būdas – prevenciniai darbai. Ir paaiškina: „Siekiant išsaugoti asfalto dangą nuo tolesnio degradavimo, ant išlyginamojo sluoksnio įrengiamas paviršiaus apdaras. Laiku pritaikius prevencinės priežiūros priemones, kelio naudojimo laikotarpį galima pratęsti iki 10 metų.“ Liaudiškai tariant, lopas ant lopo, lope dar keli lopai ir turime skiautinį kelią – naują etnografinę kelių ypatybę.

Rašyti komentarą
Komentarai (7)

Klausimėlis

Nepykite, bet kol a.t. geb.Brazauskas rūpinosi, rasdavo laiko atlikti patikrą kelio darbams, tai buvo kelių aukškisusia kokybė. O Masiulis ir jų sebrai Kreivys valdo visus iš mūsų surinktus milijardus mokėsčių.

Pavadinimų virtuuozas

rašo? Vien dėlto skaitau :) Pas ką aštrus liežuvis ir puikus mastymas su matymu, tas visada yra dėmesio vertas įdomus žmogus

taaaaip

viskuo kaltas oro atsilimas
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS