Ralio karaliaus soste: prancūzų rokiruotė (įdomūs faktai) | kl.lt

RALIO KARALIAUS SOSTE: PRANCŪZŲ ROKIRUOTĖ (ĮDOMŪS FAKTAI)

Pasaulio ralis pirmą kartą per dešimt metų turi naują karalių. Šiemet po devynerius metus trukusios prancūzo Sebastieno Loebo hegemonijos į pasaulio ralio čempiono sostą atsisėdo jo tautietis Sebastienas Ogier.

Karjerą baigė avarija

S.Loebas ralio pasaulį per pastarąją dekadą buvo pradėjęs sukti pagal save. Vis dėlto šiemet genialusis prancūzas nusprendė, kad jam kovoti su varžovais ir pačiu savimi užteks. Daugkartinis planetos čempionas paskelbė, kad šis sezonas jam paskutinis, tačiau turbūt nė pats nesitikėjo, kad paskutinėse savo lenktynėse, kurios vyko gimtojoje Prancūzijoje, susiklostys būtent taip.

Penkioliktajame Prancūzijos etapo greičio ruože S.Loebo karjera netikėtai baigėsi. Antroje pozicijoje tuo metu buvęs trasos šeimininkas nuslydo nuo kelio, vertėsi ir baigė lenktynes apsivertusiame aukštyn ratais "Citroen DS3 WRC" automobilyje.

"Finišavau griovyje. Savo paskutiniame ralyje tikrai norėjau finišuoti, tačiau ne viskas įvyko pagal planą", – po avarijos pasakojo ralio legenda.
Iš automobilių sporto 39-erių vyras neketina trauktis. Kitąmet jis dalyvaus Pasaulio  automobilių su kėbulais čempionate (WTCC). Nuo 2004-ųjų iki 2012-ųjų pabaigos S.Loebas pasiekęs tai, ko niekas kitas automobilių sporto istorijoje nebuvo pasiekęs – laimėjo net devynis čempiono titulus iš eilės. Dar prieš šį sezoną jis pareiškė, kad tikrai nekovos dėl dešimtojo titulo, o važiuos tik keturiuose pačiuose mėgstamiausiuose pasaulio čempionato etapuose Monte Karle, Argentinoje, Švedijoje ir gimtinėje. Vis dėlto ir tų keturių etapų užteko, kad S.Loebas įrodytų, jog iš ralio pasitraukia būdamas viršūnėje. Švedijoje jis liko antras, o Monte Karle ir Argentinoje buvo nepralenkiamas.

Per savo karjerą S.Loebas su savo ilgamečiu šturmanu iš Monako Danieliu Elena pasiekė daug rekordų, kurie, neabejojama, bus padengti storu laiko dulkių sluoksniu. 2005-aisiais jis laimėjo net septynis etapus. Čempiono titulą Sebastienas užsitikrino likus keliems etapams iki sezono pabaigos ir pagerino Walterio Rohrlo rekordą – prieš artimiausią varžovą S.Loebas turėjo net 56 taškų persvarą. 2010-aisiais jo persvara prieš antrąją vietą čempionate užėmusį Jari Matti Latvallą siekė 95 taškus. 2006 ir 2009 m. fenomenalus ralio meistras čempiono titulą išplėšė vos vieno taško skirtumu. Tačiau 2006-aisiais jam dėl lūžusios rankos teko praleisti net keturis paskutinius sezono etapus.

Užleido sostą bendravardžiui

Kol daugelis ralio specialistų kelia klausimą, kuris prancūzų Sebastienas šiuo metu prie automobilio vairo yra pajėgesnis, naująją karūną matuojasi Ogier. 29 metų vyras iš Prancūzijos pietryčiuose esančio Gapo miestelio yra pasirengęs pratęsti pergalingas šios šalies ralio tradicijas ir perimti estafetę iš legendinių Didiem Auriolio ir S.Loebo.

S.Ogier ir šturmano Julieno Ingrassios vairuojamas "Volkswagen Polo R WRC" šiemet buvo greičiausias Švedijoje, Meksikoje, Portugalijoje, Italijoje, Suomijoje, Australijoje ir Prancūzijoje.

Iki pasaulio čempionato pabaigos dar lieka du etapai Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje, tačiau S.Ogier (238 taškai) persvara prieš artimiausius persekiotojus belgą Thierry Neuville‘ą (143 taškai) ir suomį Jari Matti Latvalą (125) daugiau nei įtikima.

Vos netapo slidininku

Ralio pasaulyje S.Ogier nėra naujokas. Šis sezonas pasaulio ralio čempionate jam jau yra šeštasis. Vis dėlto nedaugelis žino, kad tik šiemet iš S.Loebo šešėlio išlindęs lenktynininkas automobilių sporte atsidūrė visai atsitiktinai, o jaunystėje daug labiau žavėjosi kita sporto šaka – kalnų slidinėjimu.

S.Ogier gimtasis Gapas yra įsikūręs 745 m virš jūros lygio aukštyje Alpių papėdėje, tad visi čia gyvenantys maži vaikai labai anksti išmoksta slidinėti. Sebastienas nebuvo išimtis. Pirmuosius savo pinigus jaunuolis užsidirbo būdamas kalnų slidinėjimo instruktoriumi ir rimtai svarstė savo karjerą susieti su šia žiemos sporto šaka.

"Man visai neblogai sekėsi, tačiau supratau, kad pačiu aukščiausiu lygiu man vis dėlto kovoti nepavyks. Tai buvo labai sunkus sprendimas, tačiau nusprendžiau save išbandyti kitoje sporto šakoje", – prisiminė S.Ogier.

Įdomu, kad ralis nebuvo ir S.Loebo pirmoji meilė. Šis lenktynininkas jaunystėje užsimė sportine gimnastika.

Petankės meistras

Net ir paskutinį kartą nusileidęs nuo kalno S.Ogier į ralio gyvenimą dar neįsiliejo. Antrasis užsiėmimas, kuris ypač sudomino prancūzą, buvo šioje šalyje ypač populiarus petankės žaidimas. Žaidimui, kurio esmė – numesti metalinį rutulį kuo arčiau medinio, vadinamo košonetu, Sebastienas simpatijas jaučia iki šiol ir planuoja vėl juo užsiimti, kai pakabins savo lenktynininko šalmą ant vinies.

Įdomu, kad petanke aktyviai užsiimti po savo karjeros pabaigos žada ir S.Loebas su savo šturmanu D.Elena.

"Manau, kad metai, praleisti su petankės kamuoliais, nenuėjo perniek. Tai išmokė mane geriau kontroliuoti emocijas. Petankė nėra lengvas sportas. Jis reikalauja labai daug koncentracijos ir susitelkimo", – įsitikinęs S.Ogier.

Karjeros pradžioje – mechanikas

Vis dėlto automobilių sporte Sebas neatsidūrė atsitiktinai. Jo tėvas buvo aistringas Ayrtono Sennos gerbėjas, o dėdė dalyvaudavo mėgėjų motocikllų kroso varžybose. Taigi savo karjerą automobilių sporte S.Ogier pradėjo būdamas mechaniku ir kuo greičiau pakeisti ratą išmoko gerokai anksčiau, nei atsisėdo prie automobilio vairo.

Sportininko karjerą prancūzas pradėjo būdamas dvidešimties. Tuo metu jis dirbo mechaniku "Peugeot Sport" komandoje. Ji dalyvavo Prancūzijos automobilių sporto rengiamoje programoje "Rallye jaunes", kurios tikslas – ugdyti jaunus lenktynininkus. S.Ogier puikiai jautė, kad tai yra jo šansas.
Sebastieno tėvas dirbo tanklaivių gamykloje, o motina – sekretore, tad jaunuolis puikiai suprato, kad pinigais iš dangaus staiga lyti nepradės ir kelią į automobilių sporto viršūnę jis gali prasiskinti tik sunkiu ir atkakliu darbu.

Tai jam pavyko. Dabar S.Ogier – puikiai apmokamas lenktyninkas, gyvenantis jau ne savo gimtojoje šalyje, o Šveicarijoje, tačiau jis nepamišo tų dviejų organizacijų, kurios jam ypač padėjo sunkaus kelio pradžioje. Jau nemažai laiko lenktynininkas finansiškai padeda tiek Prancūzijos automobilių sporto federacijai, tiek "Rallye jaunes" programai.

Meilė ir neapykanta

Pasaulio ralio čempionatas S.Ogier gimtąjį Gapą aplankydavo beveik kasmet. Pro šį miestelį driekdavosi Monte Karlo ralio trasa, tad jaunystėje Sebas ne kartą iš labai arti galėjo matyti geriausių meistrų pasirodymus. Tuo metu prancūzo numylėtinis buvo genialusis keturis kartus pasaulio čempionatas Tommi Mäkinenas.

Vis dėlto simpatijos greitai pakrypo S.Loebo naudai. Kai S.Ogier pradėjo mechaniko karjerą "Peugeot Sport", jo dešimt metų vyresnis tautietis pradėjo skinti pergales pasaulio ralio čempionatuose.

Pirmas būsimų pasaulio čempionų susitikimas įvyko 2007 m. Tuomet S.Loebas atėjo pasižiūrėti, kaip viename "Peugeot" taurės etape lenktyniauti sekasi jo sesers vyrui. "Tai buvo ypatinga akimirka. Šis susitikimas man padėjo ateityje užmegzti glaudžius ryšius su "Citroen", – prisiminė S.Ogier.

"Citroen" automobiliu S.Ogier pasaulio ralio čempionatuose dalyvavo nuo 2008 m. Pernai prancūzas persėdo į "Volkswagen". Priežastis, kodėl S.Ogier nusprendė palikti Prancūzijos gamintoją, yra... tas pats S.Loebas.

2011 m. čempionate didelę pažangą darantis S.Ogier iškovojo tiek pat pergalių, kiek ir tuo metu septynis kartus pasaulio čempionatas S.Loebas. Tarp dviejų Prancūzijos ralio meistrų prasidėjo trintis, galiausiai peraugusi į konfliktą.

Sportininkai santykius vis dažniau aiškinosi ne "Citroen" garaže, bet spaudoje. Komandai reikėjo rasti sprendimą ir ji stojo S.Loebo pusėn. Galiausiai jis laimėjo eilinį savo titulą, o S.Ogier po sezono iškeliavo į Vokietiją.

Vis dėlto kad ir kokios komandos automobiliu jis važiuotų, vienas dalykas išlieka nepakitęs. Tai šturmanas J.Ingrassia. Kartu prancūzai važiuoja nuo pat mažų dienų ir yra tarsi broliai. Jiems bendradarbiauti nesutrukdė net tai, kad prieš debiutą pasaulio ralio čempionatuose Julienas visiškai neturėjo jokios patirties, nei tai, kad 2009 m. šturmanas padarė keletą šiurkščių klaidų, kainavusių ekipažui nemažai brangių taškų.

GALERIJA

  • Ralio karaliaus soste: prancūzų rokiruotė <span style=color:red;>(įdomūs faktai)</span>
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS