Kur dingsta taksi vairuotojų pajamos? | kl.lt

KUR DINGSTA TAKSI VAIRUOTOJŲ PAJAMOS?

  • 8

Mokesčių inspektoriai nustatė, kad taksi vairuotojai neapskaito visų pajamų. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Valstybinės mokesčių inspekcijos vyresniuoju patarėju Rolandu Puncevičiumi.

– Kaip gali būti, kad vis dar taksi vairuotojai gali nedeklaruoti visų savo pajamų ir nerodyti, ką uždirba?

– Šiandien turime tokią situaciją, kad yra skirtingas teisės reglamentavimas. Vieni reikalavimai yra taikomi keleivių pavėžėjimo veiklą vykdantiems asmenims, kiti – taksi veiklą vykdantiems asmenims. Nustatyti reikalavimai keleivių pavėžėjimo veiklą vykdantiems asmenims yra prievolė papildomai platformoms mokesčių administratoriui pateikti duomenis ir atitinkamai remiantis tais duomenimis yra suformuojamos preliminarios deklaracijos. Ir tie asmenys neturi galimybės išvengti deklaruoti visų gaunamų pajamų ir privalo sumokėti visus mokesčius. Kalbant apie taksi, tai priklauso nuo paties taksi vairuotojo, kuriam yra prievolė įjungti taksometrą. Tačiau kaip rodo mūsų praktika, ne visais atvejais taksi vairuotojai jungia taksometrus ir fiksuoja visas gaunamas pajamas. Atitinkamai jų nedeklaruoja.

– Kodėl yra toks skirtingas deklaravimas tarp pavežėjų ir taksi paslaugas teikiančių įmonių? Kodėl neturime vienodo reguliavimo? Atrodo, kad paslauga yra tokia pati.

– Paslauga yra tokia pati, bet yra kitoks paslaugos suteikimo modelis. Kalbant apie pavėžėjimo paslaugas, pats užsakymas yra formuojamas elektroninės priemonėmis, dalyvaujant vežimo organizatoriui. Šitos platformos turi prievoles sugeneruoti ir dokumentą, kurio pagrindu yra formuojama mokėtina suma pačiam vairuotojui. Šitoj vietoj praktiškai nuslėpti gaunamų pajamų galimybės nėra. Tuo tarpu kai kalbame apie taksi sektorių, tai remiantis teisės aktų reikalavimais yra prievolė naudoti taksometrą, visas pajamas fiksuoti taksometru. Dėl šitų skirtingų praktikų ir atsiranda tam tikros galimybės išvengti deklaruoti pajamas. Todėl kai kalbam apie naujus teisės aktų pakeitimus, stengiamės eiti link vienodos praktikos tam, kad būtų užtikrintas pajamų deklaravimas tiek iš pavėžėjimo, tiek iš taksi sektoriaus.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Kiek taksi vairuotojai uždirba? Oficialiai jie deklaruoja, kad per mėnesį vidutiniškai uždirba apie 400 eurų ir tai nėra atlyginimas į rankas, dar reikia remontuoti automobilį, pilti kurą.

– Pateiksiu tokius skaičius, kad iki prievolės nebuvimo, kai patys pavežėjai deklaruodavo pajamas, jie per metus deklaruodavo maždaug 20 mln. Už 2022 m. jau buvo deklaruota virš 100 mln. Matosi, kad prievolė skaidrina šitą sektorių. Kai kalbam apie taksi sektorių, šiandien vidutiniškai taksi vairuotojas deklaruoja apie 410 eurų per mėnesį. Pavežėjai deklaruoja apie tris kartus daugiau – vidutiniškai 1450 eurų. Tai gerokai matosi skirtumas, į kurį būtų tikslinga orientuotis.

– Ar ir taksi vairuotojas galėtų uždirbti tiek pat, kiek ir pavežėjas?

– Negalėčiau į tą klausimą atsakyti, nes viskas priklauso nuo paties taksi vairuotojo, kiek laiko jis tą veiklą vykdo, kaip tą veiklą vykdo. Priklauso nuo to, ar jis teikia paslaugas tik dispečerinių paslaugomis, ar paima keleivius ir iš gatvės. Nes pavėžėjimo veikloje to daryti negalima, galima naudotis tik pavėžėjimo platformų operatorių paslaugomis.

Kai kalbam apie taksi sektorių, šiandien vidutiniškai taksi vairuotojas deklaruoja apie 410 eurų per mėnesį. Pavežėjai deklaruoja apie tris kartus daugiau – vidutiniškai 1450 eurų.

– Ar turėtume tik taksistus prikalti prie šios gėdos lentos ar yra ir kitų sektorių, kurie galėtų neapskaityti visų savo lėšų?

– Turbūt reikėtų kalbėti, kad šiandien dienai pagrindinėse veiklose, kuriose vyrauja atsiskaitymai grynaisiais, vyrauja ir jų atitinkamas neapskaitymas.

– Sprendimas – kasos aparatas?

– Kalbant apie taksi sektorių, mūsų sprendimas yra kompleksinis. Visų pirma, reikia paminėt, kad atsiranda nauja pareiga dispečerinėms teikti duomenis apie preliminarias kelionės kainas. Kitas dalykas, nebebus galima naudoti taksi automobiliuose kitos programinės įrangos, kuri apskaičiuoja kelionės kainą, privalės būt jungiamas taksometras arba naudojamas kasos aparatas. Šiandien kasos aparatai gali būti įdiegiami į telefonus, planšetinius kompiuterius, tad nematome jokių kliūčių pradėti naudoti juos taksi automobiliuose.

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Gincė

Reikia panaikinti užsienio šalių kompanijas , kurios nemoka mokesčių Lietuvoje . Palikti lietuviškas taksi kompanijas , daugelis jų turi tas pačias platformas ir tada valstybė surinks daugiau pajamų. Galbūt net atsilaisvins jaunimo į trūkstamas darbo vietas užpildyti. Bardaką padarė koncervai Lietuvoje įteisinę pavežėjimą , kaip buvo pradžioje deklaruojama jog bus vežami žmonės pakeliui . Melagiai buvę Taxify ir dabartiniai išlikę Bolt valdžios atstovai.

Taksi

Visi kas turi patirties taksi veikloje, zino kad mokesciu inspekcija, tik apipavidalintus iir su taksi plafonais-geltona spalva.gaudo ir visokias baudelas israsineja, o kas tikrina pavezejus.. ? Jie pridaline fb. Savo asmeniniu numeriu ir renka zmones priiminedami uzsakymus telf. Numeriu.. ko pavezejas ne turi teises.. kodel sitiek metu taip ir nesuvienodino veiklos, pavezeju ir taksi… kas cia per pavezejas? Jis toks pats taksi… ka jis ir kur paveza? O taksi ka daro? Ne paveza , o nuveza? Cia vel eilinis monopolistu triukas…. Pvz; bolt dyrbantis ibrahimas…. Nemokes nieko nes teps slides savo azija… ir jokia mokesciu inspekcija ne tai kad jo ne pasieks , o net jam bunat Lt. Su juo net nesusikalbes… Kitas dalykas, pavezejas draudzia toyota prius 90€ i men. O taksi automobilis su valstybiniais numeriais kurie prasideda raidele T moka 900€ Bolt- tech. Apziura kas du metus… nes jis paveza…. O taksi automobiliui tech. Apziura kas 6men., o kodel nes taksi nuveza? Visur vienodinkit salyg

bėda

Tai kad Vilniuje, sostinėje, niekas tvarkos nenori daryti šioje srityje. Anarchija ir nesaugu. O pas mus 10 taksi firmų registruota vienu adresu, kad mokesčių nemokėti, taksi firmų pavadinimų spalvotas turgus. Palyginti taksi parką Europos miestuose, Vienoje, Barselonoje, Madride ir kt., tai unifikuotas ženklinimas, auto vienos spalvos, vieningi atsiskaitymo tarifai ir būdai, vairuotojo apranga tvarkinga, salonas švarus, etika tam tikra, saugu keliauti.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS