Kodėl lietuvių automobiliai apgadinami rečiau? | kl.lt

KODĖL LIETUVIŲ AUTOMOBILIAI APGADINAMI REČIAU?

  • 5

Nė vienas automobilis neapsaugotas nuo avarijų, todėl nieko nestebina, kad jie kas keletą metų patiria mažesnių ar didesnių apgadinimų. Transporto priemonės rida gali nemažai pasakyti apie jos praeitį ir atskleisti, kiek kartų automobilis buvo patekęs į eismo įvykius.

Vairuoja saugiau

Automobilių istorijos ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ Lietuvoje atliko tyrimą ir nustatė, kiek vidutiniškai kilometrų nuvažiuoja automobilis, kol patenka į avariją. Įmonės duomenų analitikai ištyrė, kaip koreliuoja automobilio rida ir avarijų statistika 2021–2023 m.

Įdomu, kad 2021 m. vidutinė Lietuvoje tikrinta transporto priemonė nuvažiuodavo 206 998 km, kol patirdavo avariją, 2022 m. šis skaičius nukrito iki 192 958 km, o 2023 m. vėl pakilo iki 215 059 km.

„300 tūkst. km ridą turintis automobilis gali būti patekęs į avariją daugiau nei vieną kartą. Nedideli įlenkimai ar nubrozdinimai taip pat priskiriami prie eismo įvykių, todėl naudotų transporto priemonių pirkėjai turėtų atidžiai išsiaiškinti, kokių apgadinimų patyrė juos dominanti prekė“, – įspėjo automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

Europa avaringesnė

Pašnekovo teigimu, nedideli apgadinimai neturėtų lemti sprendimo įsigyti konkrečią transporto priemonę, o didelę avariją patyręs automobilis gali turėti struktūrinių pažeidimų ir būti nesaugus.

Palyginimui: avarijų tendencijos kaimyninėje Latvijoje šiek tiek skiriasi. 2021 m. iš visų šioje šalyje tikrintų automobilių jų transporto priemonės nuvažiuodavo vidutiniškai 240 247 km, iki pakliūdavo į eismo įvykį, 2022 m. – 198 350 km, o 2023 – 188 626 km. Taigi latvių perkami automobiliai šiemet nurieda net 52 tūkst. km mažiau nei ankstesniais metais, kol papildo avaringumo statistiką.

Kaip atskleidė tyrimas, 2023-aisiais Lietuvoje tikrinti automobiliai įveikė net 46 proc. didesnį atstumą, iki pateko į eismo įvykius, nei ES šalyse vidutiniškai (147 334 km). Vadinasi, lietuviai transporto priemones apgadina rečiau nei statistinis europietis arba nepraneša apie smulkius apgadinimus.

Slepia istoriją

Kadangi avarijų Lietuvos keliuose vyksta nemažai, nesąžiningi pardavėjai dažnai slepia automobilio istoriją, kad galėtų uždirbti daugiau pinigų parduodami netvarkingą transporto priemonę.

„Pirkėjai naudotiems automobiliams neturėtų kelti tokių pat lūkesčių kaip naujiems. Nors kiekvienas vairuotojas tikisi, kad jo transporto priemonė bus puikios būklės, realybėje taip būna ne visada. Skaičiuojama, kad 52 proc. visų naudotų automobilių buvo bent kartą apgadinti“, – pasakojo M. Buzelis.

Anot eksperto, būtent dėl to svarbų vaidmenį automobilio pirkimo procese vaidina istorijos patikra. Žinoma, prieš perkant bet kokią transporto priemonę, labai svarbu atlikti testinį važiavimą ir įvertinti transporto priemonės būklę autorizuotame servise.

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

Taigi

nusipirkus auto uz skolintus - kurui nelieka. O bestovint ka ten apgadinsi?

Ir vel

aferiugu reklama!?

to as

Gal priešingai. Baudas padidino ir geresni rezultatai gavosi.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS