-
Klaipėdoje pakrikštytas naujas katamaranas 7
Antradienio rytas įmonės „Kaminera“ teritorijoje prasidėjo šventiniu šurmuliu. Naujutėlis katamaranas „Runa“ iš tolo švietė spalvomis.
Šampano butelis prie jo borto tik patvirtino, kad čia netrukus vyks laivo krikštynos. Laivo krikštamote tapo Klaipėdos mero žmona Inga Grubliauskienė, butelis sudužo į daugybę šukių, o šampano purslai, aplieję katamarano šoną, sukėlė džiaugsmo šūksnius.
Aštuonis mėnesius kurtas laivas yra beveik 24 metrų ilgio, 9 metrų pločio, 1,8 metro grimzlės, jis turi 3 metrų aukščio bortą, laivas sveria apie 159 tonas.
Katamaranas pastatytas norvegų užsakymu, tad jis plaukios su Norvegijos vėliava, jį valdys įmonė „Boreal maritim“. Jis skirtas aptarnauti nedidelius naftos gręžinius jūroje.
Įmonės „SIDC LT“ direktorius Aivaras Kamas padėkojo visiems savo margatautės darbuotojų komandos nariams.
Laivas pradėtas statyti šių metų balandžio pradžioje, kaip pajuokavo I.Grubliauskienė, jo gimimas truko beveik tiek, kiek trunka nėštumas.
„Viskas kaip gyvenime – ir pakrikštytų laivų požiūriu esu daugiavaikė motina. „Runa“ yra trečiasis mano pakrikštytas laivas. Kaip Lietuvoje įprasta, šis klaipėdiečių kūdikis gyvens emigracijoje. Manau, turime didžiuotis, kad Klaipėdoje pastatytas toks puikus laivas garsins jį pastačiusią įmonę“, – kalbėjo I.Grubliauskienė.
Vytauto Liaudanskio nuotr.
Laivo statytojai neslėpė, kad užsakovai buvo reiklūs, teko nemažai kartų tikslinti brėžinius, atlikti papildomų darbų, tai pareikalavo papildomo laiko.
Laivas turi du korpusus, todėl bus stabilus šaltuose vandenyse. Jame įrengtos keturios kajutės, vienoje kajutėje gali patogiai gyventi 2 žmonės. Taip pat yra erdvus persirengimo kambarys, du tualetai su dušais, virtuvė, poilsio zona-valgomasis.
Ant laivo sumontuoti du galingi kėlimo kranai bei 60 tonų sveriančius tinklus traukianti gervė. Yra sumontuoti du identiški dyzeliniai varikliai, elektrą katamaranui gamina du dyzeliniai generatoriai. Laivas aprūpintas moderniausia navigacine įranga.
A.Kamas minėjo, kad tai yra pirmas jo vadovaujamos įmonės pastatytas laivas, jį statė apie 60 žmonių komanda.
„Mūsų įmonė kuria įvairias metalines konstrukcijas, statydami laivą pasitelkėme ir subrangovus – mūsų miesto įmones. Šio katamarano užsakovas planuoja dar vieno tokio laivo statybą mūsų įmonėje, tikimės, kad tai yra didelių darbų pradžia“, – viltimis dalijosi A.Kamas.
-
Klaipėdiečiai – didžiausio projekto Danijoje partneriai 2
„HOFOR Energiproduktion A/S“ Kopenhagoje stato biomase kūrenamą šilumos ir elektros energijos jėgainę, kuri, planuojama, pradės veikti jau 2019 m. Šis projektas yra tiesiogiai susijęs su Kopenhagos klimato planu, pagal kurį miestas iki 2025 m. siekia tapti pirmąja sostine, neišskiriančia CO2, o jo vertė viršija 150 mln. eurų. Naujoji jėgainė pakeis senąją – 600 MW anglimi kūrenamą jėgainę –, kurios darbas baigsis, kai naujoji pradės veikti. Per metus išmetamas CO2 kiekis sumažės 1.2 Mt.
2017 m. prasidėjusios jėgainės statybos neapsiėjo ir be užsienio partnerių pagalbos – prie šio tvarios inžinerijos projekto prisidėjo ir „SIDC Lt“ komanda. Plačiau apie projektą ir jo detales pasakojo bendrovės „SIDC Lt“ direktorius Aivaras Kamas, rinkodaros vadovas Arnoldas Laurišonis ir gamybos direktorius Simas Rindeikis.
– Kodėl „SIDC Lt“ nusprendė dalyvauti šiame projekte?
– Aivaras: Su šiais partneriais jau bendradarbiavome anksčiau, tad jie, žinodami aukštą mūsų darbų kokybę, pasiūlė dalyvauti konkurse. Konkursą laimėjome ir nuo 2017 m. gegužės mėnesio pradėjome dalyvauti projekte. Savo darbus užbaigėme 2018 m. sausį. Didžiuojamės, kad net 60 mūsų darbuotojų turėjo galimybę prisidėti prie šios jėgainės įrenginių statybos.
– Kokius įrenginius „SIDC Lt “ pagamino šiam projektui?
– Simas: Šiam projektui buvo pagaminti keturi filtrai, kurie yra sudaryti iš trijų dalių. Vieno filtro svoris viršija 93 tonas, o jo ilgis – net 25 metrai. Šie filtrai yra išskirtiniai ne tik savo milžiniškais matmenimis, bet ir paskirtimi: valo užterštą orą ar dujas nuo kietųjų dalelių. Taigi jie neleidžia gamykloms teršti oro ir reguliuoja kietųjų dalelių patekimą į aplinką. Šiam projektui taip pat pagaminome dvi siloso talpyklas, kurių bendras svoris siekia net 70 tonų, o bendras aukštis – net 24 metrus. Talpyklose bus laikomos birios medžiagos. Ant jų kojų papildomai įmontavome įrenginius, kurie parodo, kaip kinta svoris talpyklos viduje – taip sužinoma, kiek medžiagų yra joje.
– Aivaras: Šių filtrų veikimo principas yra labai paprastas: užterštas oras / dujos patenką į filtro apatinę dalį. Filtro viduje įmontuoti specialūs medžiaginiai maišai, o jų medžiaga yra gana tanki, tad kietos dalelės yra sulaikomos. Praėjęs oras pro medžiaginį filtrą tampa švarus, o kietosios dalelės nusėda filtro apatinėje dalyje.
– Kuo šis projektas jums buvo išskirtinis? Kokių planų turite ateityje?
– Arnoldas: Didžiuojamės savo komanda kad ne tik pastatėme didžiausią filtrą Europoje, bet ir turėjome galimybę augti ir tobulinti savo žinias, kur prie tokio mąsto projekto dirba įvairiausių sričių įmonės. Taip pat pamatėme, kad galime sėkmingai konkuruoti su didžiausiais gamintojais ir galime būti lygiaverčiais projekto partneriais. Dalyvavimas šiame projekte mums suteikė dar daugiau pasitikėjimo savimi, tad planuojame toliau tęsti savo darbus ir plėstis užsienio šalyse.