-
Norintiems Vilniuje judėti tvariau – daugiau kaip 5 tūkst. alternatyvų automobiliui
„Kurdami darniai judantį Vilnių turime galvoti kompleksiškai, todėl skiriame dėmesį ne tik susisiekimo infrastruktūros gerinimui. Viena pagrindinių mūsų veiklos krypčių – užtikrinti, kad kiekvienas kelionėms mieste turėtų galimybę pasirinkti tvarią ir patogią alternatyvą automobiliui. Taip pat siekiame ugdyti mandagaus ir saugaus judėjimo mieste kultūrą“, – sakė JUDU judumo ekspertas E. Stankevičius.
Daugiau kaip 5 tūkst. tvarių būdų keliauti
Kartu su sostinėje veikiančiomis dalijimosi platformomis, vilniečių kelionėms iš taško A į tašką B galima pasiūlyti net kelias alternatyvas, pavyzdžiui, trumpam išsinuomoti dviratį arba el. paspirtuką, kurių bendras mieste skaičius šiemet viršys 5 tūkst.
Vilniuje dalijimosi paslaugų platformos kelionėms mieste siūlo beveik 4 tūkst. el. paspirtukų, 200 el. dviračių ir 300 įprastų dviračių. Nuo gegužės mikrojudumo transporto priemonių pasirinkimą papildys ir daugiau nei 1 tūkst. el. dviračių.
Saugioms ir patogioms kelionėms mikrojudumo priemonėmis, šiuo metu Vilniuje taip pat įrengta ir daugiau nei 150 km kokybiškos dviračių infrastruktūros. Praėjusiais metais sostinėje naujai įrengta 11 km dviračių takų, šiemet planuojama įrengti dar 12,5 km dviračių takų.
Senamiestyje galioja specialūs apribojimai el. paspirtukams
Siekiant formuoti darnaus ir saugaus judėjimo kultūrą nuomojamais el. paspirtukais, 2023 m. Vilniaus senamiestyje įvestos papildomos eismą ir saugumą užtikrinančios priemonės.
Senamiestyje ir ant tiltų nuomojamų el. paspirtukų vairuotojai privalo važiuoti ne didesniu nei 12 km/val. greičiu. Taip pat nuomojamas paspirtukus privaloma palikti tik specialiose stovėjimo vietose, esančiose Senamiestyje, dalyje Naujamiesčio, Užupio ir Šnipiškių rajonuose. Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse tiek nuomojamiems, tiek privatiems el. paspirtukams ir dviračiams galioja eismą draudžiantys ženklai.
„Visos ribojimo priemonės pirmiausia skirtos saugumui didinti, kad vieni šalia kitų judantys dviračių ir paspirtukų vairuotojai galėtų tai daryti saugiai ir darniai. Taisyklės kartu yra ir augančios bendro transporto priemonių naudojimosi kultūros, kuri vejasi itin sparčiai mieste išpopuliarėjusius paspirtukus, dalis“, – sakė JUDU judumo ekspertas E. Stankevičius.
Atkreipia dėmesį į KET taisykles el. paspirtukams
Anot JUDU eksperto, kiekvienas eismo dalyvis privalo žinoti Kelių eismo taisykles (KET). Ypač suklusti turėtų el. paspirtukų vairuotojai, kuriems nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojo kelios naujos taisyklės.
„Svarbiausia atminti, kad važiuoti elektriniu paspirtuku leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu. Šaligatviu arba važiuojamąja dalimi leidžiama važiuoti tik kai nėra jau išvardintų kelio elementų. Taip pat privaloma neviršyti maksimalus leistino važiavimo greičio, kuris yra 20 km/val., o važiuojant pro pat pėsčiąjį – ne didesnis kaip 7 km/val.“, – pažymėjo ekspertas.
Verta atkreipti dėmesį ir į naujai galiojantį amžiaus cenzą. Taisyklės numato, jog elektriniais paspirtukais ir kitomis elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis gali naudotis asmenys nuo 16 metų, o nuo 14 metų – tik išklausę mokymo kursą ir turintys mokyklos išduotą pažymėjimą. Važinėjant gyvenamojo namo kieme amžius neribojamas, tačiau jaunesnius kaip 10 metų vaikus privalo prižiūrėti suaugęs asmuo. Daugiau Kelių eismo taisyklių el. paspirtukų vairuotojams čia.
-
Elektriniai dviračiai ir APVA kompensacija
Elektriniai dviračiai varomi integruotu elektriniu varikliu, kuris padeda dviratininkui ir taip ženkliai sumažina fizinį krūvį. Jie taip pat leidžia lengviau įveikti didesnius atstumus, nei eiliniam žmogui pavyktų su tradiciniu dviračiu. Todėl tai – puikus įrankis tiek trumpoms kelionėms, tiek ilgesniems iššūkiams. Beje, elektrinio dviračio įsigijimui galite gauti iki 500 EUR kompensaciją! Tad – kas tas elektrinis dviratis ir kaip gauti šią kompensaciją? Panagrinėkime.
Elektriniai dviračiai: veikimo principas, privalumai ir trūkumai
Elektriniai dviračiai suteikia galimybę judėti greičiau ir efektyviau, neaukojant dviračiui būdingo ekologiškumo faktoriaus. Dėl įmontuoto elektrinio variklio, kuris suaktyvinamas pedalų mynimu arba mygtuko paspaudimu, dviratininkas galės įveikti net ir stačiausius kalnus ar itin ilgus atstumus. Elektrinis variklis maitinamas iš akumuliatoriaus, kurį reikia reguliariai krauti. Žinoma, kaip ir su visais daiktais – jis turi tiek privalumų, tiek trūkumų.
Norint gauti kompensaciją, reikės atlikti keletą veiksmų. Pats pagrindinis – sunaikinti seną automobilį, kuris atitinka APVA iškeltus kriterijus.
Privalumai:
• Efektyvus atstumų įveikimas be didelio fizinio krūvio;
• Tinka įvairaus amžiaus ir fizinės būklės žmonėms;
• Mažesnė aplinkos tarša lyginant su automobiliais;
• Sutaupo laiką spūstyse ar ieškant parkavimo vietos;
• Skatina fizinę veiklą net ir turint elektrinio variklio pagalbą.
Trūkumai:
• Aukštesnė kaina, lyginant su tradiciniu dviračiu;
• Reikalingas reguliarus baterijos įkrovimas;
• Didesnis svoris, kuris gali sukelti iššūkių ir nepatogumų jį transportuojant;
• Techninės priežiūros ir remonto išlaidos;
• Ribotas veikimo nuotolis prieš baterijai išsikraunant.
Partnerio nuotr.
Skirtingos el. dviračių galios
Skirtingos galios elektrinių dviračių pasiūla leidžia dviratį išsirinkti pagal asmeninius poreikius ir važiavimo stilių. Rinkoje egzistuoja didelė galių įvairovė: 240W, 250W, 320W, 565W ar net 1000–2000W elektriniai dviračiai. Dviračių parduotuvės VELONOVA teigimu, pats populiariausias pasirinkimas tarp dviratininkų – standartinis 250W elektrinis dviratis.
Skirtingos galios elektrinių dviračių pasiūla leidžia dviratį išsirinkti pagal asmeninius poreikius ir važiavimo stilių.
Visgi pasinagrinėkime, ką gali patys galingiausieji – 1000W ar 2000W elektriniai dviračiai. Tiek 1000W, tiek 2000W dviračiai siūlo išskirtines savybes, pritaikytas įvairiems dviratininkų lūkesčiams, tačiau skiriasi jų panaudojimo specifika ir veikimo efektyvumas.
1000W elektriniai dviračiai
1000W elektriniai dviračiai yra puikus pasirinkimas tiems, kuriems reikia papildomos galios kasdienėse situacijose, pavyzdžiui, įveikiant šlaitus ar važiuojant ilgesnius atstumus. Šie dviračiai siūlo subalansuotą galios ir veikimo efektyvumo santykį, užtikrinantį patogų ir ekonomišką judėjimą.
2000W elektriniai dviračiai
Tuo tarpu 2000W elektriniai dviračiai skirti tiems, kuriems reikia maksimalios galios ir greičio. Dėl didesnės galios šie dviračiai idealiai tinka ekstremalioms važiavimo sąlygoms, pavyzdžiui, važiuojant kalnų takais ar norint pasiekti didesnį greitį atvirose vietovėse. Tačiau reikėtų atminti, kad didesnė galia reikalauja dažnesnio baterijos įkrovimo.
Maksimali kompensacijos suma už elektrinį dviratį – 500 eurų.
APVA kompensacija ir parama dviračiams: kaip tai veikia?
Jau užsiminėme, jog Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) siūlo kompensaciją elektrinio dviračio įsigijimui. Norint gauti kompensaciją, reikės atlikti keletą veiksmų. Pats pagrindinis – sunaikinti seną automobilį, kuris atitinka APVA iškeltus kriterijus. Toliau, turėsite pateikti prašymą ir pateikti tam tikrus dokumentus:
• išlaidas pagrindžiančius dokumentus;
• išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus;
• gamintojo techninę specifikaciją.
Maksimali kompensacijos suma už elektrinį dviratį – 500 eurų. Paraiškos priimamos nuo 2024 m. sausio 16 d. iki tol, kol bus išnaudotos kompensacijai skirtos lėšos (8 mln. EUR). Tad paskubėkite!
Plačiau apie kompensaciją skaitykite VELONOVA tinklaraštyje.