Artėjant grūdų derliaus sezonui, grūdininkai nori būti tikri, kad nepristigs geležinkelio vagonų ir nebus kliūčių grūdų eksportui. Taip pat siekiama mažesnių kai kurių vežimo tarifų bei geležinkelių paslaugų įkainių.
Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacija bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" prašo, kad grūdų derliaus nuėmimo metu Lietuvoje būtų ne mažiau kaip 850 grūdams transportuoti skirtų vagonų. Šiemet prognozuojamas panašus derlius kaip ir pernai, o eksportuoti numatoma tiek pat kaip pernai - apie 1,8 mln. tonų, rašo "Verslo žinios".
"Mums tai yra ypač aktualu, nes grūdavežių trūkumas yra rimta problema. Jei negalime išvežti grūdų, juos tenka laikyti sandėliuose, atsiranda daugiau išlaidų, laivai irgi negali būti nevisiškai prikrauti", -sakė Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos prezidentas Tautvydas Barštys.
Taip pat prašoma mažinti pernai padidintą mokestį už grūdavežių naudojimą, o Klaipėdos uosto prieigose laukiantiems grūdavežiams mokestį pradėti skaičiuoti praėjus dviem paroms nuo atvykimo į Klaipėdos geležinkelio stotį. Grūdų perdirbėjai norėtų gauti nuolaidų ir už trumpais atstumais vežamus krovinius ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos teritorijoje, kai lietuviški grūdai eksportuojami per šios šalies uostus.
"Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas tikina, jog bus imamasi priemonių, kad derliaus ėmimo metu būtų užtikrintas vagonų skaičius. Anot jo, dar pernai su visomis suinteresuotomis pusėmis visi klausimai buvo išspręsti.
Kalbėdamas apie paslaugų įkainius ir vežimo tarifus A.Šimėnas leido suprasti, kad apie tai svajoti nederėtų - degalai brangsta, o vežimo tarifai esą nedidinami dvejus metus.
"Jei ras konstruktyvų siūlymą, kaip sumažinti išlaidas, efektyvinti visą procesą, tada galime pyragą dalytis", - pabrėžė A.Šimėnas.
Naujausi komentarai