Ekonomikos krizė nepakirpo sparnų bene vienintelei ūkio šakai - elektroninei prekybai.
Sunkmečiu sumažėjus daugelio gyventojų pajamoms, internetu prekiaujančios įmonės sugebėjo gerokai padidinti klientų skaičių siūlydamos gerokai mažesnes kainas nei tradicinės parduotuvės, antradienį rašo dienraštis "Lietuvos žinios".
Per krizę išaugo ne tik elektroninės prekybos apimtis, bet ir tokia prekyba besiverčiančių įmonių - nuo 2007 metų jų Lietuvoje kasmet padaugėdavo beveik dvigubai.
"Vienareikšmiškai galiu teigti, kad internetinė prekyba šiuo metu Lietuvoje išgyvena pakilimą", - sako pigu.lt generalinis direktorius ir Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos prezidentas Dainius Liūlys. Pasak jo, dar pernai internetu pirko 10,8 proc. šalies gyventojų, o paskutinių tyrimų duomenimis, šiandien internetu apsiperka net 70 proc. daugiau žmonių - 18,5 proc.
Per pirmus šešis 2011-ųjų mėnesius pigu.lt pasiekė 15 mln. litų apyvartą, tai beveik du kartus daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
Prieš pat krizę elektroninę prekybą pradėjusios statybinių medžiagų, ūkio ir buities apyvokos reikmenų prekybos tinklą turinčių "Senukų" Elektroninės prekybos skyriaus vadovė Gintarė Jodikaitienė teigė, kad šių metų pirmą pusmetį, palyginti su su tuo pačiu laikotarpiu pernai, "Senukų" elektroninės prekybos užsakymų skaičius padidėjo tris kartus, apyvarta - du kartus.
Statistikos departamento duomenimis, užsakomoji prekyba paštu arba internetu šių metų pirmą pusmetį sudarė 0,8 proc. mažmeninės prekybos. 2011 metų pirmą pusmetį prekybos internetu apimtis, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 16 procentų. Per 2010 metų tą patį laiką augimas siekė 76 proc.
Pastaruosius penkerius metus sparčiai daugėjo ir užsakomąja prekyba paštu bei internetu besiverčiančių įmonių: 2007-aisiais jų buvo 44, 2008-aisiais - 88, 2009-aisiais -129, 2010-aisiais - 273.
Naujausi komentarai