Dar 100 viešojo transporto pliusų | kl.lt

DAR 100 VIEŠOJO TRANSPORTO PLIUSŲ

Kaunas yra išbraižytas 43 viešojo transporto autobusų maršrutais. Artimųjų, draugų lankymas atidėtas geresniems laikams, tačiau šiais autobusais galime pasiekti miesto parkus, kitas gražias Kauno vietas, muziejus, darbus bei namus.

Mažesni ir didesni malonumai

Per karantiną sustingus miesto gyvenimui keleivių viešuoju transportu sumažėjo kone dvigubai, tačiau poreikis kelionės tikslą pasiekti saugiai, patogiai niekur nedingo. Esame nuvarginti karantino ribojimų, todėl komfortabilūs autobusai kelionei ypač po įtemptos darbo dienos tampa dar aktualesni nei bet kada.

Keleiviai laikosi saugaus tarpusavio atstumo, dėvi kaukes, bet kiti įpročiai mažai tepasikeitę. Keli važiuoja įsikniaubę į telefonus, kelių žvilgsnis tolsta per langą. Pora užsiėmusi tarpusavio pokalbiu. Lengva priprasti prie gerų dalykų – patogaus keliavimo.

Kauno gatvėmis įvairiais viešojo transporto maršrutais jau važinėja visi šimtas naujųjų  hibridinių MAN Lion‘s City autobusų. (Vilmanto Raupelio nuotr.)

„Net ir maži malonumai pakelia nuotaiką, pagerina savijautą. Jūs pažiūrėkit, net gražiau nei namie. Paima beveik nuo pat namų, patogiai įsitaisau, pristato iki pat darbo. Nei automobilio parkavimu rūpintis, nei kuro pilti“, – bėrė užkalbinta 40-ojo maršruto keleivė, įvertindama naujuosius hibridinius MAN Lion‘s City autobusus. Jų miesto gatvėmis jau rieda visas 100.

Į tokį įlipti, aišku, smagiau, nors dabar prastų autobusų jau ir nebėra. Važinėjam prabangiai.

Pasikrauti telefoną

„Į tokį įlipti, aišku, smagiau, nors dabar prastų autobusų jau ir nebėra. Važinėjam prabangiai“, – į pokalbį įsijungė ir dar vienas keleivis. Jis sakėsi rimtai svarstąs atsisakyti nuosavo automobilio. Gyvena miesto centre, iš jo puikus susisiekimas viešuoju transportu su likusiomis miesto dalimis, be to, daug reikalų galima sutvarkyti nuotoliniu būdu, jei reikia, anot vyro, galima paėjėti arba numinti dviračiu. Tiesa, viso dviračių takų maršruto dar net neišnagrinėjęs.

Nuosavą automobilį autobusai pavijo ir tuo, kad juose taip pat jau yra išmaniųjų įrenginių pakrovimo USB jungtys. „Žiogo“ programėle bus galima ramiai naudotis ir senkant telefono akumuliatoriui.

Kaunietę Vitaliją, dirbančią Kauno ligoninėje, sutikome stotelėje prie jos darbovietės. Autobusais ji važinėja kiekvieną dieną. „Labai patenkinta šiais naujaisiais. Patinka maršruto nurodymas viduje, žmonėms lengviau susigaudyti. Gerai, kad stotelėse visiškai išjungia variklį – mažiau teršiamas miestas“, – laukdama į pokalbį leidosi moteris.

Biomedicinos laborantė Stasė, atkreipusi dėmesį į tai, kad naujieji autobusai važiuoja tyliau ir patogiau, į viešąjį transportą sėda ne tik keliaudama į darbą ir namo. „Neapsimoka mašiną varyti. Nėra, kur jos pastatyti“, – apie prieškarantinines išvykas į miesto centrą pasakojo moteris.

Dar vienas paminėtas akcentas: artėjančią vasarą, kad ir kokia karšta ji būtų, keleiviai autobusuose jausis jaukiai ir patogiai. Tuo pasirūpins vėsinimo sistemos. Naujieji autobusai keleivius veža visais maršrutais, kuriais gali važiuoti įprasto/standartinio dydžio autobusai.

Verta paminėti ir tai, kad jų salonuose – neslidžios grindys, tonuoti keleivių salono langų stiklai, baltų šviesos diodų maršrutų krypties švieslentės, antibakterinė sėdynių danga, eismo vaizdo registratorius didesniam kelionių saugumui ir kt.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Vadina dovana

Svarbus visuomeninio transporto aspektas yra ir darbo sąlygos vairuotojams. „Vis tiek reikia vairuoti, pats nevažiuoja“, – šmaikštaudamas „skundėsi“ vienas vairuotojų.

Jo kolegą Romualdą Lilionį užtikome taip pat gerai nusiteikusį. „Šis autobusas – dovana man ir mano porininkui. Naujas daiktas yra naujas. Reikėjo įprasti, bet esu labai patenkintas. Taip tyliai eina, šiltas, vairuotojų kėdės labai geros. Gali viską pasireguliuoti, ir šonu pasisukti, labai gera amortizacija“, – įvardijo vyras, pridūręs, kad smagiausia važiuoti, kai salone daugiau žmonių. „Tada jaučiuosi labiau reikalingas, naudingas“, – neslėpė vairuotojas.

Tuo pat metu galinėje stotelėje prie Kauno ligoninės pertraukėlę leido ir „Kauno autobusų“ vairuotoja Kristina, kuriai taip pat patikėtas naujasis „Lion‘s City“.

„Ir anas autobusas buvo geras, bet dabar lengviau. Mažiau pavargstu. Jautresni pedalai, reikia mažiau jėgos, labai patogi kėdė“, – palygino anksčiau vairuotą transporto priemonę ir naująją kaunietė.

„Žmonės džiaugiasi, kad patogu, tik nežinau, kaip reaguoja į užgesimą stotelėse“, –  smalsavo vairuotoja. Dirbant nėra kada stebėti keleivių reakcijų.

Sustoję stotelėse, eismo spūstyse ar prie šviesoforų naujieji autobusai, taupydami energiją ir mažiau teršdami aplinką, „užgęsta“. Visų sistemų veikimą užtikrina super kondensatoriuose sukaupta stabdymo energija. Moderniausia automatinė pavarų dėžė bei hibridinė pavara kaupia ir taupo energiją bei užtikrina tylius sustojimus, iki penktadalio mažesnes kuro sąnaudas ir emisijas autobusams pajudant iš vietos.

Kristina, kaip jos kolegos, džiaugėsi, kad keleivius kasdien tenka vežti vis kitu maršrutu. „Nenuobodu. Vis nauji vaizdai. Nemėgstu rutinos, man taip labai tinka“, – sakė moteris.

Praverčia ir tai, kad šie autobusai turi kritinio stabdymo sistemą, kuri „stebi“ kelią ir padeda anksčiau vairuotojui sureaguoti į prieš autobusą „išdygus“ automobiliui ar didesnei kliūčiai.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Daugiausiai Europoje

Kaunas – pirmasis miestas visoje Europoje, kuriame važinėja tiek pažangių hibridinių MAN autobusų.

„Mūsų žiniomis MAN gamyklai tai didžiausias būtent šio 2020 metų hibridinio MAN‘ Lion‘s City modelio autobusų užsakymas. Tačiau manome, kad kur kas svarbiau nei šis faktas, yra miestiečiams mūsų teikiama paslaugos kokybė, pasitikėjimas ja ir geresnės darbo sąlygos mūsų vairuotojams“, – sakė „Kauno autobusų“ atstovas Karolis Dekeris.

Jis akcentavo ir tai, miesto bendrovė šiai investicijai užsitikrino Europos Tarybos vystymo banko ilgalaikį finansavimą geriausiomis įmanomomis sąlygomis. Pirmąją tokią paskolą Europos Šiaurės regione per daugiau nei 50 metų savo egzistavimo suteikusi tarptautinė finansinė institucija pademonstravo pasitikėjimą Kauno miestu ir jo bendrove.

„Labai svarbu ir tai, kad miestas vis daugiau reikšmės suteikia ir investuoja į pėsčiųjų ir dviračių takus, viešąjį transportą, jo kokybę ir prioritetą. Seniai žinoma, kad vaikščiojantis miestas – kur kas patrauklesnis gyventi, nei tas, kuriame be automobilio neišsiversi. Dabar Kaune dar 100 priežasčių gyventi be automobilio“, – skaičiavo „Kauno autobusų“ atstovas.

GALERIJA

  • Dar 100 viešojo transporto pliusų
  • Dar 100 viešojo transporto pliusų
  • Dar 100 viešojo transporto pliusų
  • Dar 100 viešojo transporto pliusų
  • Dar 100 viešojo transporto pliusų
  • Dar 100 viešojo transporto pliusų
Vilmanto Raupelio nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (32)

Naujas Jurgis

Nusipirkau elektroninę kortelę - važiuosiu ;)

.Senoliams būtų labai geras poilsis gamtoje visų metų laiku.

Troleibusai vienas iš ekologiškiausių transporto priemonių ,tai kodėl jie nėra plėtojami Kauno mieste ,o kišami autobusai. Kas liečia Kauno marių prieigas .Yra aikštelė visiškai prie marių ,kur galima būtų ,vietoj masės automobilių ,padaryti troleibuso maršrutą ir taip daugelis senjorų galėtų ir mariomis grožėtis ir po Pažaislio parka pasivaikščioti .Kauno mieste nėra daug tokių vietų ,kad būtu vandens telkinys ir miškas kartu.

Taigi

Vakarų miestai, kaip labiausiai teršiančio aplinką, atsisako viešojo transporto su vidaus degimo varikliais.Tokie autobusai dažniausiai naudojami tik tarpmiestiniuose maršrutuose. Gamyklai MAN labai pasisekė, kad pavyko iškišti Kauno mulkiams net lOO vienetų savo nepaklausios produkcijos autobusų Lions City. Dabar kauniečiai, savo valdžios dėka, bus dusinami kelis dešimtmečius. Iš užsakomojo straipsnio darosi aišku - miesto valdžia su meru priešakyje, už tą „gerą darbą“ dar reikalauja liaupsių ir šlovės.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS