Diegiamos naujovės Kauno viešajame transporte leis atpiginti keliones | kl.lt

DIEGIAMOS NAUJOVĖS KAUNO VIEŠAJAME TRANSPORTE LEIS ATPIGINTI KELIONES

  • 35

Nuo rugpjūčio Kaune naudotis viešojo transporto paslaugomis bus kur kas paprasčiau ir patogiau. Naujoji elektroninių bilietų sistema veiks mobiliosios programėlės „Žiogas“ kainodarą pritaikant ir pinigais pildomoms elektroninėms kortelėms. Keleiviai už keliones sumokės tik tiek, kiek keliaus, o sukaupę mėnesinio terminuoto bilieto sumą, likusiomis kalendorinio mėnesio dienomis važiuos nemokamai. Ir tai tik viena iš laukiančių naujovių miesto autobusuose bei troleibusuose.

Nauda važiuojantiems daugiau

„Pokyčiai labai reikalingi siekiant ir toliau skatinti gyventojus naudotis viešuoju transportu. Nemažai žmonių vengia mėginti šią susisiekimo rūšį dėl nepatogios bei sudėtingos tarifų ir bilietų sistemų. Be to, galvojant apie integruotą transporto sistemą, ją buvo būtina supaprastinti“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.

Šiuo metu miesto viešajame transporte bilietų rūšių netrūksta – galima įsigyti vienkartinius, mėnesinius ir terminuotus. Tačiau Kaune ypač populiari mobilioji programėlė „Žiogas“. Ją parsisiuntė jau daugiau kaip 100 tūkstančių žmonių, o pažymėta virš 8 milijonų bilietų.

Pokyčiai labai reikalingi siekiant ir toliau skatinti gyventojus naudotis viešuoju transportu.

Pinigais papildytos programėlės sąskaita žymimi vienkartiniai bilietai už 70, 35 arba 14 centų, priklausomai nuo to, kokia iš galimų nuolaidų pasirinkta. Kaupiamasis mėnesinis bilietas įgyjamas automatiškai, vos pasiekus mėnesinio bilieto sumą – 28 (pilną), 14 (su 50 proc. nuolaida) arba 5,6 (su 80 proc. nuolaida) eurų.

Nuspręsta palikti tik trijų mėnesių ir metinius terminuotuosius bilietus, kuriuos lojaliausi keleiviai galės įsigyti klientų aptarnavimo centre arba interneto savitarnoje.

„Didžiajai daliai kauniečių ši atsiskaitymo sistema gerai pažįstama. Tokį patį principą numatyta pritaikyti elektroninėse Kauno viešojo transporto kortelėse. Platinimo vietose, kurių skaičių ruošiamasi didinti, korteles keleiviai lengvai pasipildys bet kokia norima suma.

Kauno m. savivaldybės nuotr.

Tai buvo ypač aktualu per pandemijos įkarštį, kai, pavyzdžiui, sumokėjus visą sumą ir įsigijus terminuotąjį bilietą, keleiviui prireikė izoliuotis ir dėl to jis negalėjo naudotis autobusų bei troleibusų paslaugomis. Nuo liepos vidurio terminuotų mėnesinių bilietų išvis nebeliks – jie nebereikalingi, nes, kad ir kiek keleiviai važiuotų, jie vis tiek neišleis daugiau negu kainuoja mėnesinis bilietas“, – teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Senosios kortelės – galios

Visos senos veikiančios ir galiojančios kortelės, juose esantys pinigai ir aktyvuoti terminuotieji bilietai galios ir toliau. Keleiviams reikėtų įsitikinti, kad nėra nusitrynęs brūkšninis kodas, kuris bus naudojamas pildant kortelę platinimo punkte.

„Jei kortelės galiojimo laikas nepasibaigęs, o brūkšninis kodas nusidėvėjęs, keleivis gali kreiptis į klientų aptarnavimo centrą, kur nemokamai bus pakeista susidėvėjusi kortelė į naują. Kitas būdas – išnaudoti turimas lėšas senoje kortelėje ir įsigyti naująją bet kuriame bilietų platinimo punkte.

Žymint vienkartinį ar terminuotąjį bilietus, svarbu visada be išimties priglausti kortelę prie komposterio. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad neaktyvuoti terminuotieji bilietai nebus perkeliami. Norint juos perkelti į naują sistemą, keleivis tai galės atlikti tik atvykęs į miestiečių aptarnavimo centrą „Mano Kaunas“, – pridėjo „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Svarbu žinoti ir tai, kad lengvatos tipą platinimo punkte bus galima pasirinkti tik įsigyjant kortelę, o vėliau pakeisti taikomos nuolaidos dydį – naujoje interneto savitarnoje arba klientų aptarnavimo centre. Savitarnos svetainėje klientai bet kuriuo metu galės peržiūrėti atliktus papildymus bei žymėjimus, užblokuoti kortelę ją praradus, o taip pat matyti mėnesinio bilieto kaupimą.

Kortelės papildymas internete bus toks pat paprastas kaip ir „Žiogo“ programėlėje.

Patogesni modernūs komposteriai

Kartu su naujovėmis Kauno viešajame transporte pradės veikti ir nauji komposteriai dideliais spalvotais ekranais, kurie pakeis senuosius. Kartu su jais užmarštyje liks ir sudėtingas elektroninių kortelių aktyvavimas, daugeliui painiavos sukeldavę mygtukai bei bilietų žymėjimas.

Naujuosiuose prietaisuose informacija bus pateikiama lietuvių ir anglų kalbomis. Apie sėkmingai atžymėtą bilietą informuos ne tik garsinis signalas, bet ir žaliai nusidažęs ekranas. Geltona spalva pažymėtas likutis įspės apie atėjusį laiką pasirūpinti kortelės papildymu – pasiektą 2 eurų ribą, o raudonos spalvos ekranas praneš, kad bilietas nepažymėtas arba kortelė neatpažinta. Tuo pačiu greta spalvinių ekrano signalų kiekvienu atveju pasigirs ir skirtingi garsiniai signalai.

Vilmanto Raupelio nuotr.

„Viliamės, kad aiški ir patogi sistema bei per pastaruosius penkerius metus pastebimai atnaujintas „Kauno autobusų“ parkas augins važiuojančiųjų viešuoju transportu skaičių, leis vežėjams uždirbti papildomų pajamų ir išlaikyti nepadidintas kelionių kainas, kurios keleiviams Kaune nesikeitė jau ketverius metus“, – sakė P. Keras.

Nuo rugpjūčio 1 d. įsigaliosiančioms naujovėms miesto autobusuose ir troleibusuose pritarė antradienį posėdžiavusi Kauno miesto taryba.

Rašyti komentarą
Komentarai (35)

Gražina

Persėdimo laiką padinkit nors iki 40 min.

Violetsi

Trafi programėlė nesutankino autobuso grafiko. Ji tik parodo kada atvažiuoja transportas, taip kaip ir žiogas nepatrauks naudotis viešuoju transportu, jei nespėjus į reikiama autobusą kito lauki apie pusvalandį ir čia gali mokėti kuo nori : kaisti stotelėje, nes stogas peršviečiamas ir ,, dėkoji'' valdžiai už Kaunas tvarkosi

to

buvo tik ziogui nuolaida, o db bus ir elektroninem kortelem , bet vistiek tai yra kosmosas isvazinet 28 eur, sudas cia ne nuolaida.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS