Į polikliniką – tik pagal laimingųjų sąrašą? | kl.lt

Į POLIKLINIKĄ – TIK PAGAL LAIMINGŲJŲ SĄRAŠĄ?

Portalo kauno.diena.lt skaitytojai skundžiasi, kad į Kauno klinikų konsultacinę polikliniką karantino sąlygomis galima patekti tik pagal medicinos personalo sudarytą laimingųjų sąrašą. Klinikų atstovai tvirtina, kad jokio laimingųjų sąrašo nėra, kad dėl operacijų ir kitų procedūrų priimami pacientai remiantis Vyriausybės nutarimu.

Prie užrakintų durų

Pirmadienio rytas, kelios minutės iki 8 val. Prie įėjimo į Klinikų konsultacinę polikliniką – keletas pensinio amžiaus žmonių. Vienas senjoras bando atidaryti duris, tačiau jam nepavyksta – durys užrakintos. "Nesibraukit, esančius sąraše įleisime", – iš už durų pasigirsta griežtas moteriškas balsas. Per stiklą matyti dvi administratorės su medicininėmis kaukėmis, vienkartinėmis pirštinėmis ir pacientų sąrašais. "Sakykit pavardę ir kabineto, kur paskirta konsultacija, numerį", – teiraujasi viena iš baltu chalatu vilkinčių moterų.

"Man pas urologą – tomografiją turi daryti", – sako prisistatęs senjoras. "Taip, jūs sąraše, gerai, užeikite", – taria moteriškas balsas. Ir durys prasiveria – vienam.

Po jo prieina garbaus amžiaus senjorų pora. "Man onkologinė operacija šiandien paskirta", – sako senolis. Netrukus, patikrinus sąrašą, įleidžiamas ir jis, tačiau jo antrąją pusę sustabdo įsakmus administratorės balsas: "Lydinčiųjų asmenų neįleidžiame." "Gal galima leidimą gauti, kad įleistų? Kaip jis be manęs?" – sutrikusi klausia moteris, tačiau administratorė prašo jos pasitraukti nuo durų ir leisti prieiti kitiems.

"Man turi leisti biologinius vaistus nuo reumatoidinio artrito – be jų aš nepakilčiau iš lovos", – pasakoja ryški šviesiaplaukė. Jai durys taip pat atsiveria.

Šie žmonės, skirtingai nei klinikų darbuotojos kitapus durų, – be kaukių. Mums čia lankantis susidaro įspūdis, kad pacientų įleidimo procedūra vyksta sklandžiai – eilės nėra, visi įleidžiami. Panašu, kad atsitiktinių, iš anksto į polikliniką nepasiskambinusių ar tų, kuriems nepaskambino Klinikų darbuotojai ir neinformavo, kad procedūros tikrai bus atliekamos, čia nėra.

Remiasi Vyriausybės nutarimu

"Jokio laimingųjų sąrašo nėra – žmonės gal ne taip suprato situaciją. Visa informacija apie tai, kurie pacientai paskelbus karantiną klinikose priimami ir kurie – ne, yra mūsų tinklalapyje. Yra labai aiški skaidri tvarka, paskelbta prieš savaitę, vos paskelbus karantiną. Mes remiamės Vyriausybės nutarimu dėl karantino – teikiame skubią pagalbą ir tik tokią planinę medicinos pagalbą, jei, jos nesuteikus, kiltų grėsmė gyvybei. Tačiau tai nėra nei laimingųjų, nei nelaimingųjų sąrašas – priimdami pacientus, remiamės objektyviais kriterijais", – tvirtino Kauno klinikų generalinis direktorius Renaldas Jurkevičius.

Kauno klinikų Komunikacijos tarnyba informavo, kad, remiantis minėtu Vyriausybės nutarimu, Klinikose, kaip ir kitose šalies gydymo įstaigose, šiuo metu yra atidėtos ambulatorinės konsultacijos ir planinės hospitalizacijos. "Skubią medicinos pagalbą teikiame, o planinės ambulatorinės ir stacionarinės paslaugos neteikiamos, išskyrus onkologinėmis ligomis sergančių pacientų ir nėščiųjų priežiūrą. Jokios procedūros ar tyrimai šiems pacientams nenutraukti. Planinės hospitalizacijos, operacijos ir procedūros sustabdytos, išskyrus atvejus, kai tai yra gyvybiškai svarbu, jei to neatlikus labai pablogėtų paciento sveikata", – informavo Kauno klinikų Komunikacijos tarnybos vadovė Austė Aleksandravičiūtė-Šviažienė.

Pacientus informuoja

Teigiama, kad visais atvejais, tiek dėl atidėtų, tiek dėl neatidėtų konsultacijų pacientai yra informuojami. Klinikų atstovų teigimu, tais atvejais, kai žmonėms kyla klausimų, ar jiems yra neatidėliotinos pagalbos poreikis, pacientai turi kreiptis į savo šeimos ar siuntimą išrašiusį gydytoją ir aptarti tokių paslaugų būtinumą. Paciento šeimos gydytojas arba gydytojas specialistas, siuntęs dėl konkrečios ambulatorinės paslaugos, atsižvelgdamas į paciento klinikinę situaciją, gali pasikonsultuoti su Kauno klinikų specialistais dėl šių paslaugų būtinumo ir atlikimo neatidėliotinai. Teigiama, kad, esant neatidėliotinai būtinybei, gavus Kauno klinikų gydytojo patvirtinimą, pacientams paskiriamas individualus konsultacijos laikas ir apie tai informuojamas pacientas.

"Bet kokiu atveju, pacientas pirmiausia turi skambinti savo šeimos gydytojui arba gydytojui specialistui, išrašiusiam siuntimą. Kauno klinikų interneto svetainėje skelbiami telefono numeriai, kuriais gydytojai iš visos Lietuvos gali pasiskambinti ir su mūsų specialistais pasikonsultuoti, ar tai yra tas atvejis, kai žmogus turi būti priimamas nedelsiant", – sakė A.Aleksandravičiūtė-Šviažienė.

Tai nėra nei laimingųjų, nei nelaimingųjų sąrašas – priimdami pacientus remiamės objektyviais kriterijais.

Pasiteiravus, ar tokiu atveju, kai žmogų kankina ilgai besitęsiantis labai stiprus danties skausmas, o odontologas, pas kurį žmogus nuolatos lankėsi, karantino sąlygomis nepriima, jį priimtų Kauno klinikų odontologai, pašnekovė tvirtino, kad odontologinės paslaugos Kauno klinikose šiuo metu neteikiamos, o teikiama tik skubi pagalba, pavyzdžiui, susiformavus pūliniams žandikaulyje, dėl veido kaulų lūžių ar esant kitoms sudėtingoms būklėms. "Bet kuriuo atveju pirmiausia reikia kreiptis ne į Kauno klinikas, bet į savo pirminės sveikatos priežiūros įstaigą, prie kurios yra prisirašęs", – pasak Komunikacijos tarnybos vadovės, ir šiais atvejais ne pats žmogus, o įstaigos atstovas turi susisiekti su Klinikų specialistais ir nuspręsti, ar tai yra skubiosios pagalbos atvejis, ar ne.

Daugiau informacijos apie tai, kokiais atvejais pacientai šiuo metu Kauno klinikose priimami – internete.

Skubi pagalba – lėčiau

"Kauno dienos" skaitytojai pastebi, kad dabar tenka palaukti ir atvažiavus į Klinikas su greitąja. "Praėjusią savaitę mane atvežė su greitąja į Kauno klinikų Skubios pagalbos skyrių. Tačiau praėjo beveik valanda, kol mane priėmė. Ar tai normalu? Kokia čia skubi pagalba, jei ji suteikiama visai neskubiai?" – piktinosi kaunietė Nijolė.

A.Aleksandravičiūtės-Šviažienės teigimu, paskelbus karantiną pacientų srautai Skubios pagalbos skyriuje neišaugo, tačiau dabar užtrunkama daugiau laiko, kol priimamas tas pats žmonių skaičius. "Šį pokytį lemia tai, kad skyriaus personalas imasi visų būtinų saugumo priemonių, jog galimas COVID-19 nešiotojas, apie tai net nežinantis, nekontaktuotų su kitais žmonėmis. Kilus net mažiausiam įtarimui, tokius žmones stengiamės atskirti nuo kitų, jiems dar net neįžengus į ligoninės pastatą. Tam Kauno klinikų kieme prie Traumų ir skubios pagalbos centro yra pastatyta palapinė", – pašnekovės žodžiais, tai yra būtinos atsargumo priemonės.

Kad dėl tokio pacientų rūšiavimo darbas nestrigtų, šiuo metu Kauno klinikų Skubios pagalbos skyriuje dirba apie 25 proc. daugiau sveikatos priežiūros specialistų nei įprastai.

Gairės: Kauno klinikų konsultacinė poliklinika, pacientai, nepatenka į polikliniką, karantinas, pacientų skundai, COVID-19 karantinas
Rašyti komentarą
Komentarai (16)

Nemira

Nesuprantu kaip gali nustatyti lyga telefonu? Aš pati šendiena skambinau šeimos gidytojai, verkti norisi nuo tokios konsultacijos, paklausė kas darosi ir ar neturėjau kontaktų su serganceis. Atsakiau kad neturėjau, tai man nustatė bronhita ir pasiūlė gerti daug arbatų. Taip kad mielieji su tokia konsultacija išmirsim ne nuo koronos.

...

Nepatekę į poliklinikas tiesiog ilgiau pragyvens.

Supersenjoras

Prisiminkime matematikos pamokas. Paskaičiuokime teisingai, ar geriau, kad vienas, Dievulio pašauktas, atsidurs danguje, ar, kad laikantis karantino reikalavimų, išgelbėsim dešimčių gyvenimus. Aš, nors man tik keli metai iki devyniasdešimties, už antrą variantą.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS