Įmonėms atvertas kliento profilis – galimybė į savo verslą pažvelgti VMI akimis | kl.lt

ĮMONĖMS ATVERTAS KLIENTO PROFILIS – GALIMYBĖ Į SAVO VERSLĄ PAŽVELGTI VMI AKIMIS

  • 0

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) prieš keletą mėnesių įmonėms atvėrė kliento profilį, kuriame pateikia duomenis apie įvairius bendrovių rodiklius, jų rizikingumą. Teigiama, kad tai tarsi įmonės veidas mokesčių administratoriaus akimis.

Kokią informaciją įmonių vadovai gali pasitikrinti, kuo tokia galimybė naudinga ir kaip tai gali padėti vykdyti veiklą? Apie tai kalbamės su Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos (Kauno AVMI) viršininke Judita Stankiene.

– Kas yra VMI kliento profilis?

– Paprastai tariant – tai galimybė pažvelgti į savo įmonę mokesčių inspekcijos akimis. Šiame profilyje vienoje vietoje pateikiama daug VMI žinomų ir vertinamų įmonės duomenų. Atverdami VMI kliento profilius, t. y. informaciją, įmonėms, kaip jas matome ir vertiname, siekiame stiprinti dialogą su verslu, padėti savarankiškai atlikti visas mokestines pareigas ir teigiamo postūmio mokestinėje elgsenoje.

– Kokios bendrovės gali naudotis VMI kliento profiliu?

–  VMI kliento profilis atvertas visoms Lietuvoje registruotoms įmonėms, t. y. apie 252 tūkst. įmonių.

– Kokie duomenys skelbiami minėtame profilyje?

– Profilyje vertinamos įvairios rizikos, pavyzdžiui, įmonės registravimo duomenų, deklaracijų teikimo ir kt. Iš viso yra pateikiama 18 rodiklių, kurie yra faktiniai, kitaip sakant, kintantys pagal principą „čia ir dabar“, taip pat – inertiniai – kintantys su laiku, vertinant tam tikro laikotarpio elgseną. Tam, kad informacija būtų paprasta naudotis, profilyje sukurtos kriterijų grupės, pavyzdžiui, deklaravimo, mokėjimo ir pan.

Profilyje vertinamos įvairios rizikos, pavyzdžiui, įmonės registravimo duomenų, deklaracijų teikimo ir kt.

– Techninis klausimas: kas gali susipažinti su įmonės profilyje pateikiama informacija?

– Įmonės profilio informacija yra privati. Individualų profilį šiuo metu gali peržiūrėti įmonės vadovas. Žinoma, jei pageidauja, jis informacija gali dalytis su apskaitą tvarkančiais asmenimis ir darbuotojais, klientais, partneriais, investuotojais ir kitais suinteresuotais asmenimis. Šiuo tikslu profilyje yra sukurta dalijimosi funkcija. Įmonės vadovas gali pasirinkti, kiek dienų asmeniui suteikti prieigą prie įmonės profilio duomenų, tą galima padaryti ir neribotam laikui.

Kviečiame vadovus dalytis savo įmonės duomenimis ir teirautis galimybės susipažinti su kitų bendrovių individualiais profiliais. Teigiamas įmonės vertinimas, tikėtina, leis pelnyti didesnį pasitikėjimą.

– Ką pateikiama informacija signalizuoja apie įmonę?

– Kaip jau minėta, profilyje skelbiama net 18 rodiklių. Jie parodo įmonės pareigingumą, mokestinių įsipareigojimų vykdymą, be abejonės, ir jos patikimumą.

– Minėjote, kad vadovas turi galimybę pasidalyti VMI kliento profilyje pateikiamais duomenimis. Kuo informacija apie įmonę gali būti naudinga jos partneriams?

– Įsivaizduokime teorinę situaciją, kad Jūsų įmonė ieško partnerių projektui. Vargu, ar bendradarbiavimui rinktumėtės bendrovę, kuri vėluoja sumokėti mokesčius, laiku neteikia deklaracijų ar kuriai, pavyzdžiui, taikomos tarptautinės sankcijos. Tai išsiaiškinti galite paprašę teisės susipažinti su potencialaus partnerio VMI kliento profiliu.

– Informacijos, atrodo, pateikiama tikrai daug, tačiau kaip įmonės vadovui suprasti, ar rodiklis teigiamas, o kur reikėtų pasitempti?

– Mokesčių mokėtojo rizikingumas vaizduojamas šviesoforo principu: jei įmonė pagal kriterijų nerizikinga – nurodomas žalias rodiklis, jei vertinama kaip mažai rizikinga – geltonas, jei vertinama kaip rizikinga – raudonas. Pilkos spalvos vertinimas nurodomas tada, kai pagal įmonės veiklos pobūdį rizika nevertinama. Prie kiekvienos rizikos skelbiama detali informacija, kas konkrečiai vertinama, nurodant kriterijus, pagal kuriuos įmonei suteikiama atitinkama spalva.

– Kokia nauda verslininkui iš VMI kliento profilio?

– Manome, kad, visų pirma, įmonėms tai yra tam tikra paskata tinkamai ir laiku vykdyti mokestines pareigas, o suklydus ir tai pastebėjus – pasitaisyti. Tikimės, kad matydama rizikas, kurias jos veikloje įžvelgia mokesčių administratorius ir kurios gali tapti stebėsenos ar kontrolės veiksmų inicijavimo priežastimi, įmonė sieks pasitaisyti ir sumažinti jas. Žalius kriterijus turinčios įmonės sulaukia mažiau mokesčių administratoriaus dėmesio. Neabejojame, kad atverta VMI valdoma informacija apie įmones padidins skaidrumą.

– Ar raudonus įverčius gavusios įmonės turėtų kreiptis į mokesčių inspekciją, teikti pasiaiškinimus?

– Matant rizikas, kurias jos veikoje įžvelgia mokesčių administratorius ir kurios gali tapti stebėsenos ar kontrolės veiksmų inicijavimo priežastimi, įmonei tiesiog reikėtų pasitaisyti ir sumažinti jas. Paprastai tariant, profilio informacija skirta įmonės savikontrolei, todėl jokių paaiškinimų VMI teikti tikrai nereikia.

– Smalsu pažvelgti į tai, kaip Kauno įmonės atrodo VMI akimis. Gal galite pasidalyti tokia informacija?

– Lapkričio 17 d. duomenimis, Kauno apskrityje registruotos įmonės, kurios turi tik žalios spalvos vertinimus ir neturi skolų valstybės biudžetui, sudarė apie 40,6 proc. Dar 3,2 proc. įmonių turi vien žalios spalvos vertinimus, tačiau yra skolingos VMI. Turinčių iki trijų geltonos spalvos vertinimų ir nė vieno raudono vertinimo yra apie 21,7 proc., turinčių vieną raudonos spalvos vertinimą – 22,4 proc. Įmonių, kurios turi daugiau nei vieną raudonos spalvos vertinimą, yra apie 12,1 proc. Daugiausia raudonos spalvos vertinimų įmonėms skirta dėl deklaracijų teikimo rizikos.

– Ką daryti įmonės vadovui, turinčiam klausimų dėl jo vadovaujamos įmonės įvertinimo?

– Kilus klausimų dėl VMI kliento profilyje skelbiamų duomenų, kviečiame kreiptis mokesčių informacijos telefonu 1882 (+370 5 260 5060), spausti „4“. Pasiūlymų ir pastebėjimų dėl VMI kliento profilio laukiame e. p. kliento.profilis@vmi.lt.

– Kaip vyko VMI kliento profilio kūrimo darbai? Ar ši galimybė verslui buvo staigmena?

– Tai tikrai nebuvo staigmena. Kuriant VMI kliento profilį bendradarbiauta su įvairiomis verslui atstovaujančiomis asociacijomis, konsultantais. Dar balandžio mėn. bandomasis VMI kliento profilis buvo atvertas daugiau kaip 2 tūkst. įvairią veiklą vykdančių įmonių.

– Ar planuojama šį projektą plėsti, įtraukti naujų rodiklių?

– Verta pastebėti tai, kad, projektui startavus, įmonės galėjo susipažinti su 16 rodiklių, o dabar – jau su 18. Tad VMI kliento profilis yra tobulinamas. Jį numatyta ir toliau plėsti, ateityje atveriant vis daugiau duomenų ir profilį panaudojant kituose klientų rizikingumą vertinančiuose procesuose. VMI siekia, kad profilis būtų naudingas įmonėms, todėl dėl papildomų kriterijų atvėrimo konsultuojasi su verslo atstovais. Norime aptarti įvairias situacijas, įsigilinti į susijusias aplinkybės tam, kad VMI kliento profilis atitiktų mūsų klientų lūkesčius ir taptų verslo reputacijos ženklu.

– Kaip įmonių vadovai gali peržiūrėti savo atstovaujamų įmonių VMI kliento profilį?

– Individualų įmonės profilį vadovai gali peržiūrėti užsiregistravę ir prisijungę prie projekto bendraautorės UAB „Finpass“ savitarnos svetainėje  šiuo adresu: https://finpass.eu/. Aktuali informacija, taip pat atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus apie VMI kliento profilį skelbiami VMI interneto svetainėje. Įmonių vadovus, kurie dar nespėjo susipažinti, kaip atrodo jų vadovaujamos įmonės profilis VMI akimis, labai kviečiame tai padaryti.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS