Kaip brokas virto menu, arba dvi Keramikos muziejaus parodos | kl.lt

KAIP BROKAS VIRTO MENU, ARBA DVI KERAMIKOS MUZIEJAUS PARODOS

Kaune esančiame Keramikos muziejuje šiuo metu veikia dvi parodos: garsaus kristalinės glazūros meistro Algimanto Patamsio „Užšaldyti ugnyje“ ir  keramikės Živilės Bardzilauskaitės-Bergins „Atspindys“.

Parodoje Ž.Bardzilauskaitė-Bergins eksponuoja porceliano kūrinius, sukurtus per pastaruosius penkerius metus. Jos kūryboje vyrauja moters torso motyvas, per kurį autorė atskleidžia vidinį pasaulį. Juk, pasak menininkės, moteris – tai motina, meilė, džiaugsmas, prakeiksmas, paguoda, dangus ir pragaras.

A. Patamsis pirmą kartą pristato unikalia technika kurtas urnas kremuotų mirusiųjų pelenams laikyti. Menininkas pastebi, kad parodos pavadinimas „Užšaldyti ugnyje“ simbolizuoja ne tik mirusiųjų virsmą per ugnį pelenais, bet ir kristalinės glazūros techniką.

„Krosnyje degami kristaline glazūra aptepti indai pasipuošia piešiniais, primenančiais tuos, kurie žiemą atsiranda ant apšarmojusių langų, todėl norėjau šį procesą išryškinti ir pavadinime“, – sakė jis.

Daugiau kaip tris dešimtmečius dirbantis šia technika A. Patamsis sako, kad dėdamas savo darbus į degimo krosnį, niekada nežino, kokius juos vėliau ištrauks. „Mano kūryba baigiasi ties krosnies durimis – toliau kuria kristalai. Jų niekaip negalima kontroliuoti, todėl kaskart, traukdamas darbą iš krosnies, būnu pakerėtas šios kūrybos stebuklu“, – pasakoja menininkas.

Pasaulyje pripažinta unikali kristalinės glazūros technika atsirado XIX a. pradžioje, Pancūzijoje, kai porceliano dirbtuvių meistrai pastebėjo, jog palikus degtas vazas vėsti, ant jų susidaro dėmelės. Iš pradžių jos buvo laikomos gamybos broku ir tik po beveik pusės amžiaus ant vazų paviršiaus susidarantys kristalų piešiniai buvo pradėti vertinti. Tačiau kristalinė glazūra ir toliau liko retu indų dekoravimu būdu, nes dėl sudėtingos technologijos meistrams neapsimokėjo ją naudoti masinėje gamyboje. Po truputį ši glazūra buvo pamiršta ir tik palyginti neseniai – prieš keletą dešimtmečių – vėl pradėta naudoti.

Kristalinę glazūrą kūryboje naudoja vos keli šimtai pasaulio keramikų. Iš jų – tik 2 lietuviai: Los Andžele (JAV) gyvenantis Kęstutis Mikėnas ir Lietuvoje – A. Patamsis. 2005 m. A. Patamsis su savo darbais dalyvavo pirmojoje tarptautinėje kristalinių glazūrų parodoje „Crystallines“, vykusioje Prancūzijoje.

Abi parodos veiks iki lapkričio 5 d.

GALERIJA

  • Kaip brokas virto menu, arba dvi Keramikos muziejaus parodos
  • Kaip brokas virto menu, arba dvi Keramikos muziejaus parodos
  • Kaip brokas virto menu, arba dvi Keramikos muziejaus parodos
  • Kaip brokas virto menu, arba dvi Keramikos muziejaus parodos
  • Kaip brokas virto menu, arba dvi Keramikos muziejaus parodos
  • Kaip brokas virto menu, arba dvi Keramikos muziejaus parodos
  • Kaip brokas virto menu, arba dvi Keramikos muziejaus parodos
  • Kaip brokas virto menu, arba dvi Keramikos muziejaus parodos
  • Kaip brokas virto menu, arba dvi Keramikos muziejaus parodos
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS