Sėkmingos renovacijos paslaptis – bendravimas Pereiti į pagrindinį turinį

Sėkmingos renovacijos paslaptis – bendravimas

2016-06-02 15:10

"Mes labai bijojome renovacijos. Buvome daug visko prisiklausę", – atvirauja kaunietė Lolita Sičiova. Iki daugiabučio, kuriame gyvena ši kaunietė, renovacijos pabaigos liko žingsnis. Moteris neslepia, kad buvo sunkumų, tačiau gerais rezultatais jau spėjo įsitikinti.

Gražiausias namas

Darbo dienos popietė. Įvaža į daugiabučių namų kiemus iš M.Riomerio gatvės užgrūsta gyventojų automobiliais ir statybine technika. Aplinkui M.Riomerio g. 13-ąjį namą triukšmauja traktorius, lygina žemių grumstus, stumdo per darbus iškilusius kalnus.

Pro namo laiptinės duris išskrenda energinga moteris. Jos veido išraiška primena žmogų, ką tik sužinojusį, kad loterijoje laimėjo milijoną. "Mūsų namas pats gražiausias, – L.Sičiova šnibžda paslaptį, kurią, rodės, norėtų, kad sužinotų visas pasaulis. – Namo išorė kapučino kavos ir pieniško šokolado spalvų derinys. Labai gražu."

L.Sičiova neslėpė – per visą renovacijos procesą buvo varginančių etapų, kuriuos reikėjo pralaukti, tačiau žinojimas, kad viskas daroma dėl ateities gerovės, įkvėpė kantrybės. Pastaroji žiema parodė, kad renovacija nebuvo klaida. Šildymo sąnaudos šešiolikos butų daugiabutyje sumažėjo 2,5 karto.

L.Sičiova nepaliaujamai gyrė vykstančius procesus.

Pasimokė praeityje

"Mums patarė, kad rengiamame gyventojų susirinkime dėl renovacijos pasiruoštume kuo daugiau klausimų ir klausinėtume visko, kol neprasidėjo renovacijos projekto įgyvendinimas. Vėliau šaukštai bus po pietų. Mes taip ir darėme, todėl renovacijos darbai vyko sklandžiai ir be pykčių", – aiškino L.Sičiova.

Moteris įsitikinusi, kad sėkmingos renovacijos pagrindas – bendravimas. "Viskas turi būti derinama su namo administratoriumi, o jie jau derina su rangovais. Administratoriaus reikia klausti, ką galima keisti, ko negalima, ko galima atsisakyti. Mūsų atveju, administratorius pasidarydavo gyventojų pageidavimų sąrašą, kurį jau be mūsų derino su rangovu", – patirtimi dalijosi L.Sičiova.

Ji neabejoja, kad be pagalbos iš šalies, renovacija patiems daugiabučio gyventojams būtų vargiai įveikiama. "Tuo įsitikinome, kai patys bandėme sustiprinti namo fasadą. Nieko neišėjo, – konstatavo L.Sičiova. – Patys rūpindamiesi renovacijos procesu, žmonės galiausiai pavargtų ir vidury visko mestų".

Patys nesusitvarkė

Visai kitokiais renovacijos paliktais įspūdžiais dalijosi kaimynai iš M.Riomerio 25-ojo namo. Savo patirtį jie vadina košmaro metais. "Atvažiavo, sustatė stalažus, išgriovė ir taip liko. Darbininkai girti. Ko paklausi – to negausi. Baisus pasityčiojimas", – nuoskaudas liejo Jolanta Maročkienė.

Moteris skundėsi, kad dėl rangovo aplaidumo šildymo sezonas jų name vėlavo trimis savaitėmis. Susišnekėti ir susitarti su gyventojų įtarimu kasdien geriančiais darbuotojais buvo neįmanoma. Moteris tikino, kad nereikia būti statybų specialistu norint įvertinti paliktą broką. Galiausiai gyventojai pasinaudojo administratoriaus patarimu ir surinko parašus dėl sutarties su rangovu nutraukimo.

J.Maročkienė sakė girdėjusi, kad kai kurie daugiabučių gyventojai patys imasi iniciatyvos organizuoti renovacijos procesus, tačiau moteris įsitikinusi, kad tai būtų pernelyg didelė našta.

"Gal ir yra tokių namų, kurių gyventojams pasisekė, tačiau aš įsitikinusi, kad patys, be administratoriaus patarimų nebūtume susitvarkę", – kalbėjo pašnekovė.

Nematoma pusė

M.Riomerio gatvės daugiabučių gyventojams patarimais padėjusi "Būsto valdos" renovacijos vadybininkė Renata Kazlaitė pasakojo, kad labiausiai žmones bauginanti renovacijos dalis – projektas, jo rengimas, atliekami statybos rangos darbai ir visa susijusi dokumentacija. Negaunant kvalifikuotos pagalbos, šie etapai tampa sunkiu, ilgu procesu.

"Pradėjome renovaciją nuo kelių namų M.Riomerio gatvėje. Džiaugiamės, kad aplinkinių daugiabučių namų gyventojai, matydami šalia renovuojamus namus ir girdėdami teigiamus atsiliepimus, iniciatyvos imasi patys, prašydami vis daugiau daugiabučių namų įtraukti į modernizavimo projektą", – pasakojo R.Kazlaitė.

Jos teigimu, administratorius padeda atlikti daugybę darbų: šaukia susirinkimus, derina projektus su gyventojais, projektuotojais, rangovais, padeda užtikrinti finansavimą, nuolat bendrauja ne tik su gyventojais, rangovais, bet ir techniniu prižiūrėtoju, teikia savivaldybei ataskaitas ir rūpinasi, kad apmokėjimai būtų daromi laiku, o gyventojams būtų skiriama žadėta valstybės parama įvykdžius projektą.

Pasak Kauno miesto savivaldybės, daugiabučių M.Riomerio gatvėje renovaciją galima laikyti pavyzdine kvartaline renovacija Kaune, kai naujam gyvenimui paruošiami ne tik daugiabučiai, bet ir visa infrastruktūra – sutvarkyti namų kiemai, praplatintos gatvės, iškirsti seni peraugę medžiai ir atsodinti jauni, įrengiamas kiemų apšvietimas, vaikų žaidimų aikštelės, krepšinio aikštelė. Racionaliai parengus planą, atsiranda daugiau ir automobilių statymo vietų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra