Mobiliojo ryšio operatoriai 2002-uosius vadina didžiausio rinkos augimo metais
Nors Lietuva jau antrą savaitę gyvena liberalizuotos telekomunikacijų rinkos sąlygomis, šios srities specialistai abejoja didesnių permainų ir spartesnio augimo tikimybe 2003-iaisiais. Spėjama, kad Lietuvos telekomo monopolio panaikinimas naujiems fiksuoto ryšio tiekėjams suteiks viso labo formalias galimybes teikti paslaugas. Mobiliojo ryšio rinkoje jau pernai mobilizacija pasiekė tokias apimtis, kad tolesnė skverbtis gali vykti nebent pensininkų ir pradinukų sąskaita.
Mobilusis perversmas
Vakar pristatydamas Omnitel 2002-ųjų veiklos rezultatus, šios telekomunikacijų bendrovės prezidentas Antanas Zabulis pasidžiaugė, kad mobiliojo ryšio skverbtis Lietuvoje pasiekė 45 proc. ir vien tik pernai šoktelėjo daugiau nei 17 proc. Ši bendrovė valdo maždaug 54 proc. rinkos, Bitė GSM - 28 proc., o trečioji Lietuvos mobiliojo ryšio bendrovė Tele2 - 18 procentų.
Pačios Omnitel pasiekimai dar įspūdingesni: kompanijos apyvarta pasiekė 702 mln. litų ir buvo maždaug 43 proc. didesnė nei 2001 metais. Abonentų skaičius išaugo 47 proc. - nuo 579 tūkstančių 2002 m. pradžioje iki 850 tūkstančių metų pabaigoje, todėl dabar kas antras mobiliojo ryšio naudotojas Lietuvoje yra Omnitel klientas.
Siekiant užtikrinti kokybiškas paslaugas tokiam būriui vartotojų, pernai tinklo plėtrai, esamų paslaugų palaikymui ir naujų diegimui buvo skirta beveik 260 mln. litų.
A.Zabulis sėkmingomis pavadino praėjusiais metais rinkai pristatytas technologines naujoves: MMS (multimedia messaging service) paslaugą, kuri leidžia siųsti iliustruotas žinutes, kortelę SIM Plius, suteikiančią galimybę kiekvienam abonentui personalizuoti gaunamas paslaugas, įdiegė atsiskaitymą už automobilių parkavimą trumposiomis SMS žinutėmis, o taip pat naujus elektroninio atsiskaitymo už paslaugas būdus.
Įdomu, kad pernai Omnitel tinklo abonentai išsiuntė per 300 mln. SMS žinučių (vidutiniškai po 46 žinutes kiekvienas), jų skaičius palyginti su 2001 metais išaugo apie 3 kartus. Šia paslauga naudojasi apie 80 proc. mobiliųjų telefonų savininkų, - net Vakarų Europos šalyse šis rodiklis siekia tik apie 50 proc. Pradėjus žaidimą Kas laimės milijoną?, per 3 mėnesius buvo išsiųsta per tris mln. SMS žinučių. Vilniuje ir Kaune maždaug 7 proc. pajamų už automobilių parkavimo paslaugas buvo gauta bendradarbiaujant su mobiliojo ryšio operatoriais.
Verslo klientams pasiūlyti įvairūs saugūs prisijungimo prie įmonės tinklų ir informacinių sistemų būdai, mobilios prekybos vietos, M-reklama ir rinkodaros žaidimai, duomenų surinkimas ir įrenginių valdymas per GPRS, taip pat pradėta teikti GPRS tarptinklinio ryšio paslauga, Vilniaus oro uoste įrengtas virtualusis interneto tinklas (WLAN).
Beje, iš 100 didžiausių Lietuvos įmonių beveik 90 naudojasi Omnitel paslaugomis, o tarp visų vadinamųjų verslo klientų šią bendrovę yra pasirinkę beveik 70 proc. vartotojų. A.Zabulis juokavo, kad verslo abonentų Lietuvoje yra daugiau negu paties verslo.
Tarifų erozija
Samprotaudamas apie šių metų telekomunikacijų rinkos vystymosi scenarijų A.Zabulis patikino, kad dėl itin aštrios konkurencijos su kitais dviem mobiliojo ryšio operatoriais, populiariausios paslaugos ir toliau pigs. 2002-aisiais tarifai sumažėjo vidutiniškai 20 proc. Konkrečių prognozių, kiek paslaugos pigs šiais metais, Omnitel vadovas nepateikė, tačiau teigė, kad kainų erozija neišvengiama.
Tiesa A.Zabulis abejojo, ar kuris nors iš operatorių ryšis siūlyti sekundinę pokalbių apskaitą.
Techniškai tai galima padaryti bet kuriuo metu, tačiau ir Lietuvos telekomas tai padarė tik įvedęs sujungimo mokestį. Mes renkamės kitokius kainodaros receptus, ir rinka rodo, kad toks sprendimas daugeliui yra priimtinas - mes siūlome nemokamų pokalbio minučių, piginame kiekvieną papildomo pokalbio minutę, įvairioms abonentų grupėms siūlome tarpusavyje kalbėtis itin pigiai ir t.t. Be to, kai kurie mokėjimų planai ir dabar numato sekundinę apskaitą, - pasakojo A.Zabulis.
Omnitel prezidentas taip pat atkreipė dėmesį, jog pernai sėkmingai įsibėgėjo drauge su partneriais įgyvendinami visuomeniniai projektai Langas į ateitį, Mokykla - informacinei Lietuvai ir pan. Jų dėka interneto skverbtis per tris praėjusių metų ketvirčius nuo 11 proc. šoktelėjo iki 21 proc. Prognozuojama, kad šių metų pabaigoje interneto skverbtis viršys 30 proc.
Į telekomunikacijų rinką Omnitel šiais metais ketina investuoti apie 160 mln. litų. A.Zabulis susilaikė nuo 2003-iųjų apyvartos augimo prognozių, tačiau patikino, kad bendrovė neabejotinai pasveikins milijoninį savo klientą, o pagal pardavimus tikisi pralenkti didžiausią Lietuvos telekomunikacijų bendrovę Lietuvos telekomas.
Naujausi komentarai