„Boléro-Extended“: sužavėjęs pasaulį projektas sugrįžta į uostamiestį | kl.lt

„BOLÉRO-EXTENDED“: SUŽAVĖJĘS PASAULĮ PROJEKTAS SUGRĮŽTA Į UOSTAMIESTĮ

  • 0

Apkeliavęs visą pasaulį, į gimtąją Klaipėdos koncertų salės sceną šį penktadienį sugrįš unikalus šokio ir gyvos violončelių muzikos spektaklis „Boléro-Extended“. Tai Klaipėdos koncertų salės, Šeiko šokio teatro ir danų choreografo Palle Granhøjaus koprojektas, gimęs Tarptautiniame Klaipėdos violončelės festivalyje.

Netikėtai ir šiuolaikiškai

Šio festivalio ir konkurso iniciatoriaus, Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovo Mindaugo Bačkaus idėja violončelėmis atlikti „Boléro“ – vieną žymiausių prancūzų kompozitoriaus Maurice’o Ravelio kūrinių orkestrui – sulaukė stulbinamos sėkmės. Suspėjusieji įsigyti bilietus laukiami gruodžio 8 d. 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje.

Šokio spektaklis „Boléro-Extended“ – tai neįprasta ir originali vieno garsiausių prancūzų kompozitoriaus M. Ravelio kūrinių „Boléro“ interpretacija. Valandą trunkantis violončelių ir šokio „Boléro“ priverčia naujai pažvelgti į kanoninį kūrinį. Lengvai atpažįstama melodija ir jos parafrazės scenoje vizualizuojamos Šeiko šokio teatro šokėjų ir Klaipėdos violončelių okteto atlikėjų. Originaliai dekonstruojama M. Ravelio muzika scenoje atliekama vienos, kelių ar iš karto aštuonių violončelių, suskamba netikėtai ir šiuolaikiškai.

Vyrai ir moterys

Danų choreografas P. Granhøjus drauge su šokėjais sukūrė varžančiose aplinkybėse atsidūrusių asmenybių portretų galeriją, atskleisdami unikalias kiekvieno trupės šokėjo savybes ir jomis papildydami muzikinį spektaklio audinį ir interpretaciją.

Choreografas scenoje siekė išryškinti žmogiškąją būtį, užuot eksponavęs šokėjų plastiką ir choreografijos ypatybes, P. Granhøjus scenoje siekė atskleisti vyrus ir moteris, tokius, kokie jie yra, – tikrus, gyvus ir sudėtingus.

Idėja vieną M. Ravelio orkestrui skirtą „Boléro“ atlikti gyvai tik violončelėmis gimė Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso iniciatoriui M. Bačkui, o dėl ilgamečio bendradarbiavimo su Šeiko šokio teatru ši mintis peraugo į unikalų šokio ir gyvos muzikos spektaklį.

Šokis ir klasika

Tarptautiniu mastu pripažintas danų choreografas P. Granhøjus garsėja autorine obstrukcijos technika. Ji leidžia choreografui transformuoti šokėjų judesius, ribojant jų veiksmus, ir taip atskleisti vidinius jų asmenybės sluoksnius. Per pastaruosius 30 metų, bendradarbiaudamas su šokėjais, jis yra sukūręs apie keturias dešimtis šokio spektaklių. P. Granhøjus savo kūryboje dažnai derina šiuolaikinio šokio kalbą su klasikine muzika, yra sukūręs spektaklių pagal Igorio Stravinskio („Šventasis pavasaris“) ir Gustavo Mahlerio („2men2mahler“ ir „Men & Mahler) kūrinius. P. Granhøjus nuolat kuria Orhuse įsikūrusiai savo trupei „Granhøj Dans“, o jo darbai jau pristatyti 49 pasaulio šalyse.

Klaipėdos violončelių oktetas – tai 2017 m. Klaipėdos violončelės festivalyje debiutavusio Klaipėdos violončelių kvarteto pagrindu susibūręs ansamblis. Jo susikūrimą inicijavo vienas intensyviausiai koncertuojančių violončelininkų ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas M. Bačkus, kurio muzikiniai interesai itin platūs: nuo baroko iki šiuolaikinių opusų, nuo tradicinio iki eksperimentinio violončelės skambesio. Klaipėdos violončelių kvartetas nuolat bendradarbiauja su Šeiko šokio teatru ir jau yra pristatę kelis drauge sukurtus šokio ir muzikos spektaklius, tarp kurių – „Metų laikai“ (2017 m.) ir „Mano Piteris Penas“ (2018 m.).

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS