Baltarusių trąšos į Rusiją juda sunkiai | kl.lt

BALTARUSIŲ TRĄŠOS Į RUSIJĄ JUDA SUNKIAI

Dėl geopolitinių priežasčių iš Klaipėdos uosto „išėjęs“ baltarusiškų krovinių tranzitas iš dalies surado savo terminalus Rusijos uostuose.

Išskaidė per 20 uostų

Baltarusijos eksporto ir importo kroviniai išsisklaidė maždaug po 20 Rusijos uostų, pradedant nuo Murmansko prie Barenco jūros iki Novorosijsko Juodojoje jūroje. Didžiausias kiekis baltarusiškų krovinių keliavo per Baltijos jūros Rusijos uostus.

Baltarusijos vicepremjeras Nikolajus Snopkovas paskelbė duomenis, kad šiemet per pusę metų per Rusijos uostus buvo krauta 6 mln. tonų baltarusiškų krovinių. Pernai per tą patį laiką baltarusiškų krovinių kiekis Rusijos uostuose siekė 1,5 mln. tonų.

N. Snopkovas patikslino, kad šiemet Rusijos uostai priėmę beveik visus (apie 97 proc.) Baltarusijos krovinius – naftą, jos produktus ir chemines mineralines trąšas.

Konkrečiai neminimos baltarusiškos kalio trąšos, kurios yra ne cheminės trąšos, o iškasenos.

N. Snopkovas minėjo, kad su Rusija yra suderinta, jog ši per 20 Rusijos uostų per mėnesį perkraus iki 1 mln. tonų baltarusiškų krovinių, per metus – iki 12 mln. tonų. Jei per pusmetį Rusijos uostuose buvo 6 mln. tonų baltarusiškų krovinių, išeitų, kad grafiko laikomasi.

Praeityje: paskutiniai vagonai su kalio trąšomis iš Baltarusijos per Lietuvą ir Klaipėdos uostą judėjo 2022 m. vasarį. V. Matučio nuotr.

Neskuba statytis uostų

Kaip tik šiomis dienomis save Baltarusijos prezidentu įvardijantis Aliaksandras Lukašenka eilinį kartą nurodė savo šalies Vyriausybei paskubinti nuosavų baltarusiškų terminalų statybą Rusijos uostuose.

Rusija yra pasiūliusi Baltarusijai statytis nuosavus uostus arba nuomotis Rusijos terminalus Bronkoje prie Sankt Peterburgo ir Murmanske. Po įvairių sankcijų į Rusiją katastrofiškai sumažėjo konteineriais gabenamų krovinių, todėl ir maždaug prieš 10 metų įrengtas Bronkos konteinerių terminalas stovi pustuštis.

Statytis uostą ar terminalus Murmanske Baltarusijai būtų per toli. Tą ji galėtų daryti tik žinodama, kad didesnė dalis jos produkcijos keliaus Rusijos Šiaurės keliu į Kiniją ir kitas Azijos šalis.

Apie tai, kad Baltarusija Rusijoje statysis savus terminalus, A. Lukašenka jau kalba daugiau nei metus, tačiau realiai niekas nepajudėjo. Galbūt Baltarusijai nėra prasmės Rusijoje statytis savus uostus, bet noras juos statytis eskaluojamas, kad įsiteiktų Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui?

Galbūt Baltarusijoje mąstoma ir apie tai, o kas bus, jei Rusija pralaimės karą Ukrainoje. Galbūt pačioje Baltarusijoje vyks pokyčiai ir jai patogiausia bus gabenti savo krovinius per artimiausius rytinės Baltijos šalių ir Ukrainos uostus, kurie po karo bus atstatyti?

Baltarusijos krovinių kiekis per Rusijos uostus auga, bet problemos dėl kalio trąšų išlieka.

Negauna „priimtinų sąlygų“

Dabar su Rusija sutartas 12 mln. tonų per metus baltarusiškų krovinių kiekis yra dar mažesnis, nei ši šalis gabenosi iki 2022 m. vasario, kai buvo įvestos sankcijos.

Kasmet vien per Klaipėdos uostą būdavo gabenama apie 11 mln. tonų baltarusiškų kalio trąšų ir dar 3–4 mln. tonų įvairaus kito Baltarusijos eksporto ir importo.

Baltarusijos pasiuntinys Rusijoje Dmitrijus Krutojus teigė, kad per rytinės Baltijos šalių uostus, daugiausia Lietuvą ir Latviją, Baltarusija iki įvedant sankcijas kasmet gabendavo 17–18 mln. tonų krovinių.

Baltarusijos diplomatas Rusijos žiniasklaidai buvo teigęs, kad Baltarusija dar 2023 m. su Rusija susitars dėl tų 17–18 mln. tonų krovinių kiekio gabenimo.

Matyt, nelabai pavyksta susitarti, jei A. Lukašenka vėl paragino saviškius statytis nuosavus uostus Rusijoje?

A. Lukašenką ypač domina tai, kiek „priimtinomis sąlygomis“ Rusija galėtų krauti kalio trąšų. Tai rodo, kad dėl sankcijų iš Klaipėdos uosto Lietuvos valdžios išprašytos baltarusiškos kalio trąšos „tinkamų sąlygų“ logistikos grandinėje per Rusiją dar neatrado. Gali būti, kad Rusija nėra itin suinteresuota į pasaulinę rinką paleisti didesnį kiekį baltarusiškų kalio trąšų, nes pati Rusija toje pat rinkoje prekiauja analogiškomis trąšomis.

Rašyti komentarą
Komentarai (21)

taigi

Mulkiai, bent mažomis raidėmis parašykite kiek žmonių liko be darbo ir kiek Lietuvos biudžetas neteko lėšų.

Ką čia guodžiatės

viskas pas juos tvarkoj. O va pas mus šakės

Nk

Kažkam sekasi viską griauti naikinti
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS