Šiemet Klaipėdos licėjų pagal tarptautinio bakalaureato programą baigė 30 mokinių, 51 abiturientas mokėsi ir mokyklą baigė pagal nacionalinę programą. Net 73 proc. TB programos absolventų pasiekė aukštus rezultatus, o bendras rezultatų vidurkis yra aukštesnis už pasaulio rezultatų vidurkį. 71 proc. nacionalinės programos abiturientų gavo šimtukus, o bendras rezultatų vidurkis sudaro 88,3 balo.
Sėkmės formulė – atkaklus darbas, mokytojai ir tėvai
Paklausti apie formulę, kuri padėjo pasiekti aukščiausių rezultatų, kalbintieji TB abiturientai įvardija stiprius laiko planavimo įgūdžius, ilgalaikį, atkaklų, kryptingą ir sunkų darbą, įgimtus talentus, atidumą ir pasitikėjimą savimi, bet tuo pačiu akcentuoja, kad būtina pasilikti laiko poilsiui ir laisvalaikiui, draugams. Jie taip pat sako, kad TB programa buvo ne tik iššūkis, bet ir augimo kelias, suteikęs tvirtus akademinius pagrindus bei įkvėpimą tolesniems studijų pasirinkimams.
„Ypatingai svarbus yra mokytojų indėlis, nes jie mums padėjo pamatyti, analizuoti ir pajausti mokomąjį dalyką, ne tik jį suprasti. Mokytojai licėjuje labai aiškiai paaiškina – mes gauname visus atsakymus, čia studijuojame ryšius tarp disciplinų ir kaip tai atsispindi realiame pasaulyje“, – sakė visus brandos egzaminus pagal TB programą aukščiausiais balais išlaikęs Emilijus Latakas.
Jis pasirinko studijas Kembridžo universitete Anglijoje – ten Emilijus studijuos cheminę inžineriją ir biotechnologijas.
„Mano galutinis tikslas – skatinti mokslo pažangą. Noriu kurti technologijas, kurios padėtų žmonijai siekti tobulesnės ir švaresnės ateities, – sakė Emilijus Latakas. – Kembridžo universitete mokymo kokybė ir įgyjamų kompetencijų lygis yra bene aukščiausi pasaulyje. Planuoju po studijų Kembridže grįžti į Lietuvą ir čia vystyti biotechnologijų pramonę, vykdyti tyrimus tam, kad galėčiau prisidėti prie Lietuvos ekonominės ir mokslinės aplinkos pažangos, pargabendamas žinias iš užsienio“.
Vienintelė mokykla Lietuvoje, pagal TB programą ugdanti nuo 1 iki 12 klasės
Klaipėdos licėjus yra vienintelė mokykla Lietuvoje, turinti teisę pagal tarptautinio bakalaureato programą mokyti vaikus nuo 1 iki 12 klasės. Tai leidžia užtikrinti vientisą, nuoseklų ir vertybiškai orientuotą mokymą nuo pat pirmos klasės iki brandos egzaminų. Tokia sistema suteikia mokiniams galimybę augti akademiškai, socialiai ir emociškai nuoseklioje, tarptautiškumo principais grįstoje aplinkoje.
TB programos išsiskiria aukšta ugdymo kokybe ir giluminiu požiūriu į mokymąsi. Jose didelis dėmesys skiriamas ne tik žinioms, bet ir gebėjimui kritiškai mąstyti, spręsti problemas, savarankiškai tyrinėti ir nuolat reflektuoti savo pažangą. Mokymas grindžiamas tarpdalykinėmis sąsajomis ir realaus gyvenimo kontekstu, todėl mokiniai ugdomi kaip aktyvūs ir atsakingi mokymosi proceso dalyviai.
Apie tai kalba bei programos privalumus išskiria ir abiturientai.
E. Latakas sakė, kad šioje programoje yra labai vertinamas supratimas, ne tik žinių „iškalimas“, o mokinių vertinimo sistema labai skiriasi nuo mums įprastos nacionalinės programos vertinimo: „TB turi keletą egzamino dalių, kurias laikome 12 klasėje, taip pat prisideda vidinio vertinimo (internal assessement) darbas, kuris tikrina, kaip mokinys geba realiai pritaikyti įgytas žinias.“
Labiausiai vertinamas programos kryptingumas šių dienų aktualijoms
Kaip sakė Klaipėdos licėjaus abiturientas Liudvikas Kazlauskas, mokantis pagal TB programą labiau susifokusuojama į tai, kas pasaulyje aktualu dabar, pvz. istorijos kursas yra tik iš XX amžiaus: „Asmeniškai man mokytis pagal šią programą buvo žymiai įdomiau nei nacionalinėje programoje. Tyrinėjimas, mokėjimas analizuoti, gebėjimas suprasti – tai programos stipriosios pusės“.
Abiturientė Dangė Lygnugarytė džiaugiasi savo pasirinkimu mokyklą baigti pagal TB programą. Anot merginos, ši programa geriau paruošia mokytis universitete, nes reikia išmokti tikrai nemažai mokytis savarankiškai, nors mokytojų indėlis taip pat išlieka didžiulis.
TB diplomo programos pamokos vyksta anglų kalba. Abiturientų nuomone, tai ugdo kompetencijas, kurias galima pritaikyti tarptautiniu lygmeniu.
Gabiausieji pasirinko studijas Kembridže, Olandijoje ir Švedijoje
Abiturientas Liudvikas Kazlauskas studijuos tarptautinius santykius Olandijoje Hagos mieste esančiame Leideno universitete.
Savo pasirinkimą vaikinas grindė dabartine geopolitine situacija: „Manau, kad šiais laikais ryšiai tarp šalių daug ką diktuoja ir diktuos, todėl svarbu yra ne tik išmanyti, bet ir puoselėti diplomatiją – pritaikyti naujas technologijas ir metodus, kad būtų pasiekti glaudesni valstybių ryšiai“.
Dangė Lygnugarytė dar negavo galutinio atsakymo iš norimo universiteto, bet netrukus tikisi gauti patvirtinimą, kad nuo rudens studijuos biomediciną Švedijos Karolinskos universitete.
Faustas Stadalninkas į šį universitetą jau studijuoti pakviestas – nuo rudens Švedijos Karolinskos universitete jis studijuos pagal biomedicinos bakalauro studijų programą. Šio universitetas indėlis į visus Švedijoje atliekamus medicininius tyrimus yra didžiausias šalyje.
F. Stadalninkas iš biomedicinos studijų Švedijoje tikisi tarpdiscipliniškumo: „Iš pradžių galvojau studijuoti mediciną, bet ilgainiui supratau, kad į mediciną norėčiau žiūrėti iš mokslinės perspektyvos, nes mane domina mikrobiologija, toksikologija, vėžys – biomedicinos studijos sudaro galimybes tai studijuoti“.
Kitąmet Klaipėdos licėjuje – nauji TB programos vadovėliai ir mokytojai iš JAV
Tarptautinio bakalaureato diplomas atveria duris į prestižinius universitetus visame pasaulyje, tačiau taip pat sudaro palankias sąlygas stojant į Lietuvos aukštąsias mokyklas – konvertavimo sistema užtikrina skaidrų ir lygiateisį rezultatų pripažinimą.
Klaipėdos licėjus artėjančiais mokslo metais stiprina ir tarptautinio bakalaureato MYP programą. 9–10 klasėse mokiniams bus suteikta daugiau ugdymo lankstumo – jie galės pasirinkti matematikos lygį pagal savo gebėjimus, taip geriau pasiruošdami tolimesniam mokymuisi. Be to, mokiniai galės rinktis kryptinių dalykų blokų pamokas, kurios leis sustiprinti tam tikros srities – pavyzdžiui, gamtos mokslų, humanitarinių ar socialinių mokslų – žinias ir gebėjimus. Taip pat bus sudarytos galimybės laisvai rinktis menų ir dizaino dalykus, atsižvelgiant į individualius interesus bei talentus.
Visoje MYP programoje mokymuisi bus naudojami angliški vadovėliai, parengti TB organizacijos rekomenduojamų leidyklų, užtikrinančių aukščiausius turinio ir struktūros standartus. Tokia sistema ne tik gerina akademinį pasirengimą, bet ir stiprina mokinių gebėjimą mokytis anglų kalba, kas yra ypač svarbu tarptautinio diplomo kontekste.
Atsižvelgiant į augančią mokinių bendruomenę ir aukštus tarptautinio ugdymo standartus, nuo kitų metų Klaipėdos licėjus stiprina mokytojų kolektyvą – prie MYP ir DP programos jungiasi du mokytojai iš JAV. Šie pedagogai atneš naujų tarptautinės patirties įžvalgų, ugdymo metodikų bei dar labiau sustiprins anglų kalba vykdomo ugdymo kokybę.
