Elektriniai vandens autobusai Klaipėdoje: pirmoji savaitė viršijo lūkesčius | kl.lt

ELEKTRINIAI VANDENS AUTOBUSAI KLAIPĖDOJE: PIRMOJI SAVAITĖ VIRŠIJO LŪKESČIUS

  • 2

Praėjęs penktadienis, birželio 16 diena, tikrai bus įrašyta į Klaipėdos miesto ir Lietuvos istoriją – Danės upėje, maždaug 8 kilometrų atkarpoje nuo Biržos tilto iki Tauralaukio, pradėjo kursuoti pirmieji šalyje elektriniai vandens autobusai. Nedideli 11 vietų laivai stoja 6 stotelėse ir priima norinčius patirti tylią ir ekologišką kelionę, gėrintis į didmiestį įsiterpusios laukinės gamtos vaizdais.

„Pirmieji mūsų keleiviai buvo kauniečiai. Netikėta, kad nuo ankstyvo ryto – 8 valandos – pradedantys kursuoti elektriniai laivai domina ne tik klaipėdiečius, bet ir uostamiesčio svečius“, – pasakojo Vaidas Ramanauskas, maršrutą aptarnaujančios UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius.

Vadovas apgailestavo, kad visi norintys netelpa į pirmuosius reisus, ir prašė kantrybės. Planuojama, jog elektriniai autobusai kursuos iki vėlyvo rudens, tad pasimėgauti pramoga nukeliauti iš senamiesčio į miesto pakraštį dar bus progų.

Tai yra pirmas mūsų žingsnis į susisiekimą vandens keliais.

Keleivinė laivyba Danės upe uostamiestyje nėra naujas reiškinys. Pasak istorikų, XIX a. kilmingieji iš miesto centro nedideliais garlaiviais keliaudavo į Luizės dvarą atsigerti arbatėlės. O kiti šaltiniai teigia, kad XX a. pradžioje laiveliais miestiečiai nukakdavo ir iki Tauralaukio, kur buvo smagiomis pramogomis garsėjančios smuklės.

Apie galimybę uostamiestyje atgaivinti keleivinę laivybą Dangės upe imta kalbėti 2020 metais. Startuolio „Popa Boat“ įkūrėjas Tomas Vėlius, sukūręs ir sėkmingai nuomojęs į vandens dviračius panašius pramoginius dviviečius elektrinius laivelius, priėmė UAB „Klaipėdos paslaugos“ pasiūlymą pagaminti didesnį elektra varomą keleivinį vandens autobusą. Sulaukus investuotojo Klaipėdos mokslo ir technologijų parko verslo inkubatoriuje buvo pastatytas pirmasis vandens autobusas.

Vaidas Ramanauskas. „Klaipėdos paslaugų“ nuotr.

Keleivinio transporto upe idėja rado pritarimą Klaipėdos miesto savivaldybėje. Net kelios municipalitetui priklausančios įmonės – VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“, BĮ „Klaipėdos paplūdimiai“, UAB „Klaipėdos paslaugos“ – suvienijo pajėgas, kad ekologiškas vandens transportas taptų realybe. Per dvejus metus Dangės krantinėse suprojektuotos ir įrengtos 6 stotelės, sukonstruotos prieplaukos laivams švartuoti, pastatyti 2 laivai ir jiems būtinos elektros įkrovimo stotelės, sukurtas maršrutas ir įdiegta kelionėms būtina atsiskaitymo bei apskaitos sistema.

„Tai yra pirmas mūsų žingsnis į susisiekimą vandens keliais. Kartu tai ir socialinis projektas, atveriantis klaipėdiečiams bei miesto svečiams naują erdvę įspūdžiams ir mūsų miesto pažinimui. Jei įvairios vandens susiekimo paslaugos egzistuoja kituose Europos uostamiesčiuose, kodėl jos negalėtų būti vystomos Klaipėdoje?“ – sakė Vaidas Ramanauskas.

UAB „Klaipėdos paslaugos“ (anksčiau UAB Klaipėdos autobusų parkas) 100 proc. akcijų valdytoja yra Klaipėdos miesto savivaldybės administracija. Bendrovė nuolat plečia teikiamų paslaugų spektrą.

Šalia keleivinio transporto paslaugų dar projektuoja, įrengia ir prižiūri gatvių apšvietimo, šviesoforų sistemas, valo miesto gatves, nukelia nebenaudojamus automobilius ir kt., todėl šiemet bendrovė pakeitė pavadinimą į labiau atspindinčią jos veiklą. Elektriniai vandens autobusai – ekologinių bendrovės tradicijų tąsa: ji pirmoji šalyje pradėjo keleivių pervežimui naudoti dujinius autobusus, įsigijo pirmuosius didžiuosius elektra varomus autobusus.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Kam ta foto

Ar tas gudrus Ramanauskas- koks pagrindinis herojus, iniciatorius, kad čia jo nuotrauka? O pateis upių autobuso labai labai laukėm ir džiaugiamės.

Dominykas

Manyčiau, kad bilietus būtų galima įsigyti, aparate, kaip keliantis į Smiltynę , ar dar kitaip, kad nereikėtų stovėti beviltiškai gyvoje eilėje. Žmonės galėtų įsigyti , kaip į kokį koncertą iš anksto ir žinodami, kad tokią ir tokią valandą jie atvyks ir tikrai galės įsėsti.Žodžiu šiuo klausimu trūksta lankstumo.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS