Ilgins keleivių terminalo pirsą | kl.lt

ILGINS KELEIVIŲ TERMINALO PIRSĄ

Vos prieš kelis metus pastatytą Centrinio Klaipėdos terminalo pirsą jau tenka ilginti, nes jis nėra patogus švartuoti laivams.

Keltų pirsas - per trumpas
 

Šiuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra paskelbusi Centrinio Klaipėdos terminalo pirso prailginimo projektinį konkursą. Pirsą rengiamasi prailginti 50 metrų. Dabar pirsą sudaro 80A ir 81A krantinės, kurios yra atitinkamai 252 ir 287 metrų ilgio. Prie jų gali švartuotis atitinkamai 199 ir 228 metrų ilgio laivai. Pirso plotis yra 12 metrų.

Parengus dokumentus pirsą Uosto direkcija realiai galėtų prailginti šių metų pabaigoje arba 2017 metais.

Kiek tai kainuos preliminariai paaiškės rengiant pirso prailginimo techninius pasiūlymus. Jie turi būti pateikti dar šiais metais.

Pritrauks naujus laivus

Nuo 2015 metų gegužės iš Centrinio Klaipėdos terminalo jūrų keltai plaukioja į Švedijos Karlshamno uostą.

Šiuo metu šioje linijoje plaukioja keltai „Optima Seaways“, „Victoria Seaways“ ir „Patria Seaways“. Visi jie plaukia su Lietuvos vėliava.

„Optima Seaways“ dedveitas yra 7500 tonų, ilgis – 186 metrai, plotis 25,6 metrai. 8500 tonų dedveito „Victoria Seaways“ ilgis yra 199,98 metrai, plotis 27 metrai. „Patria Seaways“ dedveitas 4758 tonos, jo ilgis 154 metrai plotis 24,33 metrai.

Teoriškai visus laivus galima švartuoti prie Centrinio Klaipėdos terminalo pirso ir tai daroma. Tačiau intensyvinant laivybą pirso prailginimas yra būtinas.

Prailginus pirsą į Centrinį Klaipėdos terminalą ketinama perkelti ir Klaipėdos – Kylio linijos laivus. Šioje linijoje plaukioja „Regina Seaways“ ir „Athena Seaways“. „Regina Seaways“ yra tokio pat dydžio kaip ir „Victoria Seaways“. Jos ilgis yra 199,98 metrai, plotis 27 metrai. „Athena Seaways“ – ilgis 198,99 metrai, plotis 26,61 metras. Tai yra beveik toks pats kaip ir „Victoria Seaways“ ir „Regina Seaways“.

Dėl jų rotacijos švartuojant laivus prie krantinių iš esmės ir prašoma prailginti pirsą. Taip pat prailgintas pirsas sudarytų sąlygas į Klaipėdą atvesti naujus didesnius laivus.

Darbai pagal danų prašymą

Apie tai, kad Klaipėdos uoste pastatytas Centrinio Klaipėdos terminalo pirsas nėra patogus „DFDS Seaways“ laivams priimti 2015 metais prabilo „DFDS Seaways“ kompanijos Baltijos regiono vadovas Andersas Refsgaardas.

A.Refsgaardo teigė, kad Centriniame Klaipėdos terminale pastatyti per trumpi pirsai. Jie turėtų būti prailginti iki 50 metrų. Taip pat į krantines turėtų būti nutiesta nauja geležinkelio linija, kad iš laivų galima būtų paimti atgabentas pavienes prekes konteineriuose ir kitose pakuotėse.

Nuo projektų rengimo iki Centrinio Klaipėdos terminalo užbaigimo praėjo keletas metų. Krantinės buvo pritaikomos vieniems laivams, o užbaigus jas atsirado kiti – ilgesni.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus teigė, kad pagal danų pageidavimą nutiesti geležinkelio liniją nėra itin sunku. Kiek sunkiau pasirodė esant prailginti pirsą. Tokiam veiksmui atlikti reikia parengti poveikio aplinkai vertinimą ir kitus aplinkai jautrioje vietoje esančio objekto statybos įteisinimo dokumentus.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Pritariu S@m sara

Jokios konkurencijos Klaipedoje, DFDS kainos kosminės, geriau skristi kur per Kopenhagą ar pan... O beje kas bus tarptautine jūrų perkėla?

baikit

bajerius."Apie viska pagalvota",...Musu pinigu "skalbykla" veikia,ir matomai veiks dar ilgai.

Romas

Kaip supratau, nauji laivai tai tie patys DFDS keltai, kurie švartavosi perkėloje ?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS