Per 2013 metus Klaipėdos uostas pasiekė trečiąjį visų laikų krovos rezultatą – krauta 33,32 mln. tonų krovinių.
Geriausi uostui buvo 2011 metai. Tuomet užfiksuota 36,6 mln. tonų krovinių. 2012 metais krova sudarė 35,24 mln. tonų.
Krovinių mažėjimo tendencijos Klaipėdos uoste laikinos. 2014 metais jame vėl prognozuojamas pakilimas. Uosto kilimą garantuoja nuolatinės investicijos.
2013 metais krova krito beveik visuose rytinės Baltijos šalių uostuose. Vienuose uostuose, kaip Talinas, Ryga, Ventspilis, ji krito dėl tiesioginio Rusijos krovinių mažėjimo.
Klaipėdos uoste daugiau įtakos turėjo tarp Rusijos ir Baltarusijos kompanijų vykę tarpusavio santykių aiškinimaisi.
2013 metais, palyginti su 2012-aisiais, krova smuktelėjo 5,4 proc. arba 1,92 mln. tonų. Tai lėmė gerokai sumažėjusi masinių krovinių – naftos produktų ir birių trąšų krova.
Net 14,4 proc. arba 1,19 mln. tonų naftos produktų krova krito dėl kelių priežasčių. Gerokai mažiau naftos produktų eksportavo Rusijos kompanijos. Mažiau mazuto per "Klaipėdos naftą" krovė Baltarusijos Mozyriaus gamykla, nes Rusija sumažino naftos tiekimą.
Pagrindinė "Klaipėdos naftos" klientė "Orlen Lietuva" naftos perdirbimo gamykla Mažeikiuose mažiau eksportavo naftos produktų dėl pasaulyje susidariusių nepalankių kainų. Taip pat ši gamykla daugiau naftos produktų pradėjo eksportuoti į Ukrainą geležinkeliais.
2013 metais Klaipėdos uoste trąšų krauta 12,4 proc. arba 1,21 mln. tonų mažiau nei 2012-aisiais. Tai lėmė pardavimų pasiskirstymas ir ginčai tarp Baltarusijos kompanijos "Belaruskalij" ir Rusijos "Uralkalij".
2013 metais Klaipėdos uoste nuosekliai didėjo konteinerių krova. Jis ir toliau išlieka lyderis tarp rytinės Baltijos šalių uostų.
Ryškaus konteinerių krovos augimo galima tikėtis ir ateityje. 2014 metais mūsų uoste nauji galingi konteinerių krovos kranai atsiras ne tik "Klaipėdos Smeltėje", bet ir Klaipėdos konteinerių terminale".
Klaipėdoje į naują lygmenį konteinerių krovą iškels statomas konteinerių paskirstymo centras.
Kita tendencija, kad uždarius keltų liniją tarp Klaipėdos ir Vokietijos Zasnico, pavyko išlaikyti beveik tokias pat krovos tendencijas. Jūrų keltais gabenamų krovinių turi daugėti, nes jau šių metų pradžioje Klaipėdos uoste pradės veikti naujas keleivių ir krovinių gabenimo terminalas.
Naujausi komentarai