Įsigaliojo nauji reikalavimai: laivai žmonėms bus saugesni | kl.lt

ĮSIGALIOJO NAUJI REIKALAVIMAI: LAIVAI ŽMONĖMS BUS SAUGESNI

Nuo šių metų sausio 1 d. pasaulinėje laivyboje įsigaliojo nauji reikalavimai dėl žmonių saugos jūroje.

Valtys nebekels pavojaus

Vienas iš svarbiausių pakeitimų susijęs su laivų gelbėjimosi valtimis. Metant jas iš didelio aukščio kartu su įgulos nariais netgi mokymuose buvo nemažai nelaimingų atsitikimų.

Pastaraisiais metais gelbėjimo valčių numetimas ant vandens su žmonėmis buvo netoleruojamas.

Tarptautinės jūrų konvencijos dėl žmonių apsaugos jūroje (SOLAS) pakeitimai dėl gelbėjimosi valčių naudojimo turėtų sustiprinti žmonių saugą jose.

Įvesti griežtesni reikalavimai dėl gelbėjimosi valčių techninio aptarnavimo, eksploatacinių bandymų, remonto, nuleidimo mechanizmų. Konkrečiai priimta nuostata, kad gelbėjimosi valčių nuleidimo mechanizmai laivuose jas turi nuleisti švelniai, o ne mesti kartu su įgulos nariais ar keleiviais iš 9 ar 12 metrų aukščio.

Manoma, kad nauji SOLAS reikalavimai dėl gelbėjimosi valčių į laivybą vėl sugrąžins mokymus, nes po nelaimingų – mirtinų – atsitikimų jūrininkai baimindavosi lipti į gelbėjimosi valtis.

Keleivinių laivų „paketas“

Nemaža dalis naujų žmonių apsaugos jūroje reikalavimų susiję su keleivine laivyba. Jūriniuose keltuose įsigaliojo reikalavimas dėl laivų suskirstymo atskiromis sekcijomis.

Tai yra ypač svarbu. Jūriniuose keltuose būdavo didžiulės erdvės ir jei dėl kokios nors priežasties į keltą imdavo plūsti vanduo, jis greitai užpildydavo visą laivą. Suskaidžius jūrinius keltus sekcijomis, jei vanduo ir plūsta į vieną sekciją, didelė tikimybė, kad jis nepateks į kitas sekcijas ir laivas išliks ant vandens.

Numatyti atvejai, kada laivuose turi būti įrengtos vandens nepraleidžiančios durys.

Visuose jūriniuose keltuose, ne tik ro ro tipo, kaip buvo iki šiol, įvestas reikalavimas turėti ir keleiviams pristatyti evakuacijos planus. Juose turi būti numatyti įvairūs avariniai atvejai, kai, laivui skęstant, uždaromi vieni ar kiti išėjimo prie gelbėjimosi priemonių keliai.

SOLAS iškėlė reikalavimus nuo šių metų visuose keleiviniuose laivuose rengti išgyvenimo avarinėse situacijose mokymus. Numatyta ir tai, kad keleivinio laivo kapitonas privalės turėti atskirą kompiuterį, kuris būtų parengtas vertinti laivo išgyvenimo galimybes įvykus avarijai ir blogėjant situacijai.

Tai ypač aktualu ir klaipėdiečiams, nes nemaža dalis į Vokietiją ir Švediją plaukia keltais. Žmonės neturėtų nustebti, jie vieno ar kito reiso metu laive bus surengti mokymai įtraukiant į juos ir keleivius.

Dėmesys – gaisrams, kroviniams

Kiti nauji SOLAS reikalavimai susiję su visų tipų laivais. Anksčiau buvo nustatyta vienintelė „Inmarsat“ kompanija, kurios įrenginiai turėjo būti diegiami laivuose, kad galėtų siųsti nelaimės signalus. Dabar gerokai praplėstas kompanijų sąrašas, kurių įrenginius galima naudoti laivuose nelaimėms paskelbti.

Nemažai papildomų reikalavimų įvedama dėl laivų gesinimo techninių priemonių, atskirų įrenginių priežiūros. Tarp jų – ir naujų gesinimo sistemų putomis įrengimas, ir laivų vairinių stiklų priešgaisrinis atsparumas, ir įgulos narių evakuacija bei į bendro naudojimo patalpas vedančių laiptinių plotas.

Nauji reikalavimai yra ir nedideliems, iki 36 keleivių gabenantiems keleiviniams laivams. Juose turi būti įrengti ugniai atsparūs langai. Keleiviniuose bei greitaeigiuose laivuose atsiranda ir kitų papildomų priešgaisrinių reikalavimų.

Papildomi reikalavimai įvedami laivams, kurie gabens lengvai užsidegančias medžiagas, dujas. Tarp pavojų keliančių, lengvai užsidegančių medžiagų įvardijamos ir ličio baterijos, kurios naudojamos ir laivuose.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Anonimas

Vel viskas bus uzkrauta ant jureiviu peciu, o inspektoriai uostuose dar daugiau rodys savo valdzia...

SUSIJUSIOS NAUJIENOS