Jauniausias kapitonas moko išgyventi jūroje | kl.lt

JAUNIAUSIAS KAPITONAS MOKO IŠGYVENTI JŪROJE

Prieš šešerius metus jūrų kapitonu tapęs Romas Karmazinas ir dabar yra jauniausias Lietuvos jūrų kapitonų asociacijoje.

Keičiasi su kolega iš Lenkijos

Neseniai jis grįžo iš reiso. Įgulos pakeitimas vyko Turkijoje. Jam teko dirbti laive ilgiau, nei numatyta pagal kontraktą, nes prieš tai buvusiuose uostuose keitimo nebuvo.

Nesklandumų keičiant įgulą Turkijoje dėl COVID-19 nebuvo, nors reikėjo pildyti nemažą šūsnį dokumentų. Iš uosto į Stambulo oro uostą vos ne per visą Turkiją teko važiuoti taksi, nes yra gerokai sumažėję skrydžių ir iš mažesnių miestų lėktuvai neskraido.

Jis dirba palyginti didelėje Airijos kompanijoje „Arklow Shipping“.

Prieš šešerius metus, kai kompanija pasiūlė tapti jūrų kapitonų gavo ir naują birių krovinių laivą „Arklow Spray“.

2014 m. statytas „Arklow Spray“ vienas iš sausakrūvių birių krovinių laivų, kuris atlieka transatlantinius reisus. Šis 34905 dedveito laivas yra 182 m ilgio. Tokių laivų, kurie kompanijoje didžiausi, yra tik du.

Laivas: šešerių metų „Arklow Spray“, kurio kapitonu visą tą laiką dirba R.Karmazinas. / Redakcijos archyvo nuotr.

Laive „Arklow Spray“ R.Kar-mazinas dirba pamainomis ir keičiasi su vyresniu kolega jūrų kapitonu iš Lenkijos.

„Mano reisas trunka maždaug 2–2,5 mėnesio, kolega pageidavo dirbti dvigubai ilgesnį laiką“, – teigė R.Karmazinas.

Imituoja incidentus

Grįžęs namo jis laiko tuščiai neleidžia – lanko įvairius kursus, įgyja ar atnaujina sertifikatus. Per tuos 4–5 mėnesius, kai nebūna laive, jis kompanijos, kurioje dirba, prašymu, rengia 2–3 savaičių išgyvenimo mokymus kitoms kompanijos laivų įguloms.

Jūrų kapitonas iš Lietuvos vykdavo į kompanijos laivus ir imituodavo įvairias situacijas, kaip išgyventi laive įvykus vienam ar kitam incidentui.

Taip siekiama, kad laivų įgulos būtų gerai pasiruošusios, atėjus laikui lengviau gautų reikalingus sertifikatus. Taip pat jis rengia ir pavienius jūrininkus, kurie norėtų pereiti iš mažesnių laivų į didesnius.

Dabar dėl COVID-19 tie mokymai vyksta nuotoliniu būdu. Tiesiogiai laive mokymus jis rengė 2019 m. pabaigoje.

R.Karmazinas teigė, kad audros ir didelės bangos yra dažnos jūrininkų palydovės. Biskajos įlankoje su nedideliu laivu teko pašokinėti tris paras.

Prisiminė ekstremalią situaciją, kai plaukdamas per Ramųjį vandenyną ir pats buvo pakliuvęs į audros katilą.

„Skalėje, kuri rodo vėjo greitį, jau nebebuvo likę padalos. Vyriausiasis kapitono padėjėjas sutriko, nežinojo ką daryti“, – prisiminė R.Karmazinas.

Šeima: jūrų kapitonas R.Karmazinas su šeima – žmona Monika, dukra Lijana ir jaunėliu Lorenu 2017 m. / Šeimos albumo nuotr.

Jo teigimu, šiuolaikiniai laivai yra tvirti. Įvertinta, kad jie gali atlaikyti gamtos stichijas. Svarbu yra tai, kad jūrininkai nedarytų klaidų. Netgi nežymi klaidelė gali kainuoti brangiai.

„Turi pripažinti situaciją, kokia yra, kai siaučia štormas, nusikratyti baimės, susikoncentruoti ir daryti tai, ką privalai. Jei per didelę audrą leisi užgesti laivo varikliui, tikrai sulauksi bėdos“, – pastebėjo R.Karmazinas, prisiminęs, kad tuo ypatingu atveju mechanikai gerai atliko savo darbą.

Kartu jis teigė, kad per tą įsimintiną štormą pajuto, kokie protingi žmonės rašė navigacijos knygas. Jis elgėsi tiksliai taip, kaip parašyta vadovėliuose, ir išgyveno, nors nebuvo lengva. Per štormą nuo tiltelio nesitraukė 20 valandų. 32 metų tapo kapitonu

R.Karmazinas laivavedžio diplomą 2008 m. įgijo Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje. Praktiką atliko žvejybiniuose laivuose. Pirmasis buvo nedidelis tiekimo laivas „Šiauliai“, kuris Afrikoje aprūpino žvejų laivus. Po to „Baltlantos“ žvejybiniai laivai „Aras“, „Balandis“.

Baigęs mokyklą nusprendė, kad įdomiau būtų dirbti transportiniuose laivuose. Pradėjo nuo nedidelio laivo Norvegijoje. Po to susigundė vienos didelės vokiečių konteinerinių laivų kompanijos pasiūlymu. 5 450 TEU konteinerių priimantys 280 m ilgio konteineriniai laivai prieš 8 metus atrodė gigantai. Atliko jais nemažai reisų, tapo patyrusiu laivavedžiu.

Netrukus airių kompanija pasiūlė geras sąlygas ir perspektyvą. Po kelių reisų patys laivybos kompanijos savininkai pasiūlė tapti vieno iš naujų laivų kapitonu.

Vėliau tie patys savininkai pasiūlė jam tapti ir vienu iš trijų kompanijoje esančių jūrų kapitonų, kurie kitiems perteikia žinias apie išgyvenimą jūroje.

„Viskas vyko taip, kaip numatyta taisyklėse. Išplaukiojęs iki reikiamo cenzo, 32 metų tapau jūrų kapitonu“, – prisiminė R.Karmazinas. – Lėmė tai, kad vyresni kolegos jūrų kapitonai paskatino, sakė: „Eik ir nebijok, nes viską žinai.“

Anot jo, peržengti ribą, kai iš vyriausiojo kapitono padėjėjo tampi jūrų kapitonu, nėra lengva.

„Supranti, kad ant tavo pečių užkraunama didžiulė atsakomybė. Nemaža dalis jūrininkų neperžengia tos ribos. Esu sutikęs ne vieną vyriausiąjį kapitono padėjėją, kuris teigė, kad neskubės tapti kapitonu. Tapęs kapitonu atsakai už viską laive, o vyriausiasis padėjėjas visada prieš save dar turi laivo kapitoną“, – pastebėjimais pasidalijo R.Karmazinas  ir pridūrė, jog kapitonas turi būti dar ir autoritetas, kad ir įgula norėtų su juo dirbti, tikėtų juo, jaustų, kad pakliuvus į keblią situaciją kapitonas nesutriks.

Kompaniją įkūrė kapitonai

Airijos kompanijoje „Arklow Shipping“ R.Karmazinas sakė sutinkantis vis daugiau jūrininkų iš Lietuvos.

Kai vyko į šią kompaniją, jis ir dar vienas mechanikas, buvo tik du lietuviai. Dabar net ir į jo laivo įgulą pakliūva lietuvių. Šioje kompanijoje jūrininkai dažniausiai įsidarbina per Lietuvos bendroves „Gretimybė“ ir „Novikontas“.

Veikla: įvairiuose laivuose R.Karmazinas rengia išgyvenimo jūroje pratybas. / Redakcijos archyvo nuotr.

Jis teigė pastebėjęs, jog lietuviai „Arklow Shipping“ yra gerai vertinami. Tradiciškai kompanija įgulas komplektuoja iš Lietuvos, Lenkijos, Rusijos, Airijos, Anglijos laivavedžių ir mechanikų, o žemesnis personalas dažniausiai būna jūreiviai iš Filipinų.

Airijos kompaniją „Arklow Shipping“ prieš 60 metų įsteigė trys jūrų kapitonai. Nuo 7 nedidelių laivų ji išaugo iki 59 laivų kompanijos. Jos laivai gabena įvairius krovinius – birius, generalinius, vėjo jėgainių dalis.

Laivynas palyginti jaunas. Seniausi laivai yra nuo 2006 m., naujausi – 2020-ųjų. Kompanija yra užsakiusi pastatyti ir naujų laivų.

Šiuo metu 20 kompanijos laivų plaukioja su Olandijos vėliava, kiti – su Airijos.

„Arklow Shipping“ Airijoje yra iš tų laivybos kompanijų, kuri nemažai dėmesio skiria ir šios šalies laivybos tradicijoms. Bendradarbiaudama su Korko technologijos institutu, ji Airijoje remia kadetų mokymo judėjimą, jauni airiai priimami plaukioti į kompanijos laivus, kad galėtų pajusti jūrinio gyvenimo skonį.

Rašyti komentarą
Komentarai (22)

Idomus straipsnis

Klaipeda ir vakaru ekspresas akcija paskyre Jauniems kapitonams? :) ar cia dydybes manija? Pasigirt kazkam norejos? Taigi daugiau jaunu talentingu ismintingu specialistu dirba laivuose. Nenuvertinkit ir vyresnio amziaus kapitonu ir ne tik ju! Juk tokie patyre jurininkai daugiau turetu ka papasakoti " apie gyvenima ant vandens metalinej dezej", kurie ir puse metu ir daugiau neislipa is laivo.......

kazin kieno

is burzuju sitas siknius,kad neislenta is sudpopierio?Atsirado mat specas,tfu ant taves siknalaizy.

jo

jiems galima
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS