Karantino pokyčiai palies ir laivus | kl.lt

KARANTINO POKYČIAI PALIES IR LAIVUS

Laivuose ir kitose transporto priemonėse rengiamasi įvesti naują tvarką dėl to, kaip elgtis įtarus užkrėtimą pavojingomis ligomis.

Baiminamasi užkratų

Taip Lietuvoje iš esmės rengiamasi atšaukti dėl pandemijos COVID-19 buvusias griežtesnes su karantinu susijusias priemones. Tuo pat metu daromos išvados ir įvedami pokyčiai, kurie buvo padaryti pandemijos COVID-19 laikotarpiu.

Šiuo metu Sveikatos apsaugos ministerija derina Riboto karantino režimo skelbimo ir atšaukimo tvarkos aprašą.

Jis susijęs su keleivių atvykimu į Lietuvą, krovinių gabenimu laivais sunkvežimiais ir kitomis transporto priemonėmis, taip pat per Lietuvą vykstančiu tranzitu.

Tokios priemonės gali būti aktualios ir dėl Europoje vykstančių neramumų, kuriuos sukėlė Rusija, įsiveržusi į Ukrainą. Kai netoli yra toks neprognozuojamas kaimynas kaip Rusija, o iš dalies ir Baltarusija, įmanomos įvairios provokacijos.

Kai kurios gali būti susijusios ir su sąmoningu manipuliavimu įvairiais užkrečiamųjų ligų sukėlėjais.

Kai netoli yra toks neprognozuojamas kaimynas kaip Rusija, o iš dalies ir Baltarusija, įmanomos įvairios provokacijos.

Abejonės dėl nukenksminimo

Net ir nesant pandemijos, į lėktuvą ar laivą bet kada gali įsėsti žmogus, kuris serga užkrečiamąja liga.

Klaipėdos regione labiausiai aktuali laivyba, nes per uostą susisiekimas laivais yra ne tik su artimomis Europos šalimis, bet ir tolimesnėmis kituose regionuose.

Detaliai numatoma, ką daryti, jei, tarkim, laive ar kitoje transporto priemonėje aptinkamas ar įtariamas užkrečiamąja liga sergantis asmuo. Toks ligonis nedelsiant turi būti izoliuojamas. Laive tokiam asmeniui turi būti skiriama atskira kajutė be teisės judėti po laivą.

Numatoma, kad po to ir laive kurį laiką turi būti stebima įgula ir keleiviai. Neaišku, kas, pavyzdžiui, laive, plaukiančiame jūroje, tokį stebėjimą atliktų. Situacija šiuo metu yra tokia, kad laivuose, netgi keleiviniuose, gydytojų nebėra. Pagal galiojančią tvarką gydytojų funkcijas laivuose atlieka pats kapitonas ir jo padėjėjai, kurie yra išklausę kursus. Išeitų, kad laivavedžiai laivuose, kur įtartas užkrėstas asmuo, kurį laiką bus ir laivo karantino priemonių vykdytojai.

Taip pat numatoma, kad jei laive ar kitoje transporto priemonėje aptinkamas ar įtariamas užkrečiamąja liga sergantis asmuo, po to transporto priemonėse ir visoje aplinkoje, kur toks asmuo buvo, privalo būti pašalinamas kenksmingumas.

Susisiekimo ministerija iškėlė abejonių dėl laivų keleivių terminalų, oro uostų ar geležinkelių stočių nukenksminimo efektyvumo, nes užtruktų ilgai, trikdytų krovinių ir keleivių vežimo veiklą. Panašiai ir laivuose, jie yra dideli, todėl laivo nukenksminimas gali užtrukti ne vieną dieną.

Papildomas dėmesys tyrimams

Su laivais susietos ir krovinių riboto režimo karantino priemonės. Numatoma, kad pavojingų užkrečiamųjų ligų sukėlėjų gali būti tiek ant krovinio paketo ar paletės išorės, tiek krovinio viduje.

Numatoma, kad įtarus, jog ant krovinio ar bagažo yra pavojingų ligų sukėlėjų, o jais gali būti ir įvairūs smulkūs gyviai ligų pernešėjai, krovinys taip pat turi būti izoliuojamas. Numatoma, kad visais atvejais turi būti atliekamas krovinio bakteriologinis tyrimas.

Toks tyrimas turi būti atliekamas ir vežamuose maisto produktuose, jei buvo įtarimų, kad prie jų galėjo prisiliesti cholera ar kita sunkia užkrečiamąja liga sergantis asmuo.

Susisiekimo ministerija iškėlė abejonių, ar būtina tirti maistą užplombuotuose konteineriuose, kelių transporto priemonių priekabose tuo atveju, jei laive ir aplink vaikščiojo sergantis asmuo. Jei plombos nepažeistos, tikimybė, kad užkrečiamąja liga sergantis asmuo galėjo ką nors užkrėsti, mažai tikėtina.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS